Wel of niet deze wedstrijd rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Wel of niet deze wedstrijd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 13:37

Help ik zit in een twijfelgevalletje...

Ik heb zaterdag een groentjes wedstrijd met mijn haf.
Mijn haf in dikke wintervacht en een viesterd.

Ik moet haar dan nog wassen met deze kou (manen, staart en benen) en trainen lukt niet deze week. Heb haar sinds vakantie nog niet gereden dus ze staat nu 2 weken stil... ze pakt het altijd zo wel weer op zit er op en ze is super maak en doet wat ik van haar vraag, maar deze week gaat het ook weer zo vriezen en sneeuwen dat ik niet het proefje kan oefenen en de middendraf moet ik nog oefenen.

Zal ik dit wel allemaal aanhalen voor een proefje? Ik kan anders meedoen aan groene wedstrijd in mei..

Wel of niet doen dus....
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-03-05 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

050206051012

Re: Wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:40

Ik zou het niet doen...

DeBje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:00

Ik zou het ook niet doen.

Vind niet dat je van een paard dat al enige tijd stil staat, kunt vragen om gelijk weer een wedstrijd te rijden.

Als je weer kunt rijden moet je gewoon lekker rustig aan beginnen en het dan weer rustig opbouwen. Dan kun je lekker doortrainen voor de wedstrijd in mei, heeft je pony weer een mooie dunne vacht, en dan ga je gewoon dan de show stelen Haha!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:03

ik zou zoiezo nog zo vaak mogelijk rijden voor de wedstrijd en het aankijken.
doe wat jij prettig vind Knipoog

Anoniem

Re: Wel of niet deze wedstrijd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:56

Waarom heb je je opgegeven?
* Voor de ervaring: ik zal wel gaan, gewoon als een training zien en niet voor de punten. Je pony lijdt er dan niks mee.
* voor de prestatie: niet gaan, is niet eerlijk tegenover je pony.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 14:59

haike schreef:
Waarom heb je je opgegeven?
* Voor de ervaring: ik zal wel gaan, gewoon als een training zien en niet voor de punten. Je pony lijdt er dan niks mee.
* voor de prestatie: niet gaan, is niet eerlijk tegenover je pony.

Ik heb me opgegeven voor ervaring en kijken of ik wedstrijd rijden nou echt leuk vind...maar dan wil ik wel een beetje fatsoenlijk aankomen en niet dat ze de volgende dag meteen spierpijn heeft (dat heeft ze gauw) en ik wil ook graag mijn proefje toch een keer rijden... daarbij is ze zo vies dat haar staart zwart is en haar manen ook.
Ik kan het nu niet wassen ze staat buiten en heeft een erg dikke vacht.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:04

Kijk wat bij jou de hoogste prioriteit heeft en zo te horen is dat je pony.

Ik zelf zou dan niet gaan.
Je schrijft al dat je pony snel spierpijn heeft, dan lijkt het me niet verstandig om na 2 weken vakantie in 1 keer volop gaan te rijden.Dit kun je dan beter opbouwen.
In de winter je paard wassen, dus vooral de manen, lijkt me ook niet zo verstandig.
Zelfs op me werk doen we dat nou niet en daar hebben we een spuitplaats met warm water en solarium.
Denk dat je beter deze wedstrijd over kunt slaan en flink gaan trainen voor de volgende.
Is voor je zelf en je paard fijner. Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 15:10

lachmar schreef:
Kijk wat bij jou de hoogste prioriteit heeft en zo te horen is dat je pony.

Ik zelf zou dan niet gaan.
Je schrijft al dat je pony snel spierpijn heeft, dan lijkt het me niet verstandig om na 2 weken vakantie in 1 keer volop gaan te rijden.Dit kun je dan beter opbouwen.
In de winter je paard wassen, dus vooral de manen, lijkt me ook niet zo verstandig.
Zelfs op me werk doen we dat nou niet en daar hebben we een spuitplaats met warm water en solarium.
Denk dat je beter deze wedstrijd over kunt slaan en flink gaan trainen voor de volgende.
Is voor je zelf en je paard fijner. Haha!

Spierpijn is zo zeer het probleem niet echt spierpijn heeft ze niet het is een hafburger. Wat ik eigenlijk wilde beschrijven is iets anders, maar kan het niet beschrijven.

Ik denk toch ook zelf maar volgende mee te doen... heb 1 onderlinge met haar gereden in de winter, maar toen was het niet aan het vriezen dus kon haar gewoon wassen... nu vriest het is het super koud...

Ik denk zelf dat het beter is om het niet te doen en dit eigenlijk vooral ivm wassen, wat ik allemaal aanhaal en dat zij opeens weer moet rijden en dan meteen een wedstrijd..
Want rijden in de bak kan ik deze week echt niet dat is keihard en ze mag niet op het asfalt ivm haar slechte hoeven (ze krijgt hoefschoenen)

hmmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:42

Misschien dat je voorafgaand aan je proef de jury even kunt uitleggen waarom je paardje niet zo schoon is. Ik denk dat de jury daar dan wel respect voor heeft, want het welzijn van de paarden staat toch voorop?

Maar ik zou het rijtechnisch gezien trouwens niet doen, aangezien 2 weken stilstaan en dan een wedstrijd, wel heel veel is.

succes met het maken van je beslissing.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:49

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten of je wel of niet meedoet, maar ik zou je niet laten afschrikken door een vieze pony.
Ik heb een schimmel die nogal last heeft van hardnekkig vuil en ik rij ook gewoon rond. Jammer dan hoor, als je wp van verzorging af moet hangen dan is het wat anders natuurlijk. Knipoog

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:52

Ja dat is altijd een moeilijke beslissing. Zit zelf ook met dit probleem deze week. Kan een van de paarden niet binnentrainen, dus die gaat ook niet mee op concours zondag! Wat het wassen betreft, wij hebben een wasplaats binnen met warm water, en doe dan alleen zijn voeten. Verder goed poetsen het is niet anders. Veel succes met je beslissing Pling

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 15:55

Mijn beslissing hangt vooral er vanaf dat ze nu bijna 3 weken stil staat ivm koude weer etc. en eigenlijk wil ik de proef zelf ook gewoon nog een keer kunnen oefenen? (Lijkt me logisch mijn 2e groene wedstrijd..)

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:16

Faniek schreef:
Mijn beslissing hangt vooral er vanaf dat ze nu bijna 3 weken stil staat ivm koude weer etc. en eigenlijk wil ik de proef zelf ook gewoon nog een keer kunnen oefenen? (Lijkt me logisch mijn 2e groene wedstrijd..)

Ja je hebt helemaal gelijk! Daarom gaat mijn paard ook niet mee zondag!
Niet dat ie stilstaat, heb gisteren nog gereden, maar de rest van de week wordt het niets, en kan ik dus ook niet trainen. Gaan we allebei niet haha!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:44

ik zou gaan, alleen dan in plaats van wassen gewoon heel goed poetsen, jammer dan die paar vlekken.
en gewoon rustig aan doen en ervaring opdoen, niks overvragen en niet voor de punten gaan. rij hem lekker kort los, dan je proefje en dan uitstappen en weer naar huis, is die toch wat wijzer en weer een keer ergens geweest.
en dat je je proefje niet zo vaak hebt kunnen oefenen, lees hem een paar keer goed door, desnoods teken je een bak, en gaat met een pen rond, en dan loopt t meestal wel los.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:06

Als het in België was zou ik het in ieder geval niet doen, ze zijn niet zo zuinig met negatief saldo. Knipoog
Maar in Nederland zijn er niet zo streng op, dus als dit een B proef is dan zou ik het gewoon doen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:09

Nimmy schreef:
ik zou gaan, alleen dan in plaats van wassen gewoon heel goed poetsen, jammer dan die paar vlekken.
en gewoon rustig aan doen en ervaring opdoen, niks overvragen en niet voor de punten gaan. rij hem lekker kort los, dan je proefje en dan uitstappen en weer naar huis, is die toch wat wijzer en weer een keer ergens geweest.
en dat je je proefje niet zo vaak hebt kunnen oefenen, lees hem een paar keer goed door, desnoods teken je een bak, en gaat met een pen rond, en dan loopt t meestal wel los.

Voor het paardje wijzer worden maakt het niks uit zij is super mak en kan al meer dan de L verder schrikt ze ook nergens van dus zou het eigenlijk meer voor mijn ervaring zijn.
Als ik haar ergens meeneem kan ik haar zo zonder halster achter me aan laten lopen overal en dan kijken ze van huh Haha! maar ja dat is voordeel met zo'n makkelijk paardje.

En als het voor mezelf is zou ik toch wel het proefje willen doen, want ik heb hem nog helemaal niet geoefend en dat kan ook niet meer. Ok als ik nu wedstrijd rij zonder die proef geoefend te hebben en krijg er een negatief gevoel over kan het bij mij alleen maar negatiever over komen ben ik bang.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:15

Niet doen!

Je kan beter goed voorbereid naar de wedstrijd in mei gaan dan onvoorbereid naar deze... daar kunnen erge dingen uit voortkomen helemaal omdat ze al ruim 2 week stil staat...! (denk aan maandagsziekte en dat soort toestanden)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:55

Als je het doet om te kijken of je een wedstrijd leuk vind zou ik zeker niet gaan. Op deze manier is het namelijk een stuk minder leuk dan dat je echt goed voorbereid gaat Haha!

Dus gewoon nog eventjes wachten lijkt me het verstandigste...
Als je toch wel gaat; Succes!!