Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
denice schreef:ik zie dat niemand het ff uitlegd, dus ik doe t wel ff![]()
je begint bij de F1, en het minimaal aantal punten dat je moet halen is 210. als je 210 of meer hebt gehaald, mag je verder, heb je dus een "winstpunt" om nad de F1 naar de F2 te gaan, hebje maar 1 winstpunt nodig, ook om van de F2 naar de F3 te gaan.
om verder te komen, haal je twee punten. dus F3- F4 zijn 2 winstpunten nodig en ga zo maar door.
als je bij de F12 komt, wat de laatste proef is, kan je niet meer hoger komen, en ben je L1, met een winstpunt geloof ik.
de proefen worden steeds ietsje moeilijker, in de f1 en 2 zit geen galop, vanaf f3 wel, eerst zijn het gewoon figuuren, later wijken, acherwaarts, en vanaf de F8 moet je gaan doorzitten!
nou hoop dat het duidelijk is??
versace schreef:denice schreef:ik zie dat niemand het ff uitlegd, dus ik doe t wel ff![]()
je begint bij de F1, en het minimaal aantal punten dat je moet halen is 210. als je 210 of meer hebt gehaald, mag je verder, heb je dus een "winstpunt" om nad de F1 naar de F2 te gaan, hebje maar 1 winstpunt nodig, ook om van de F2 naar de F3 te gaan.
om verder te komen, haal je twee punten. dus F3- F4 zijn 2 winstpunten nodig en ga zo maar door.
als je bij de F12 komt, wat de laatste proef is, kan je niet meer hoger komen, en ben je L1, met een winstpunt geloof ik.
de proefen worden steeds ietsje moeilijker, in de f1 en 2 zit geen galop, vanaf f3 wel, eerst zijn het gewoon figuuren, later wijken, acherwaarts, en vanaf de F8 moet je gaan doorzitten!
nou hoop dat het duidelijk is??
Thanks nu begrijp ik het!![]()
maar als je dus F12 bent dan moet je dus naar de KNHS want anders kom je niet verder?
Nimmy schreef:bij de manege waar ik vroeguh reed (klinkt zo lang gelede:P) mocht je bij 1 punt al over bij elke klasse, alleen werd er wel steeds strenger gejureed en werd het hoe hoger hoe moeilijker om die punten te rijden terecht wel, maar niet elk manegepaard is zo soepel en gehoorzaam.
Princessie schreef:Hai!
Ik heb de eerste wedstrijd in de F4 219 gereden en de tweede wedstrijd 202omdat m'n pony schrok van iets in de hoek bij de kantine en doordat ze verkeerd aansprong rechts. Jammer maar zaterdag een nieuwe kans
Hoop daarna door te mogen stromen naar de F5
.
Liefs Princessie![]()
joycie schreef:die theorie van f6 is niet zo moeilijk
toen ik hem moest maken zat ik het langst na te denken over de datum![]()
maar veel succes ermee!!
Myra1 schreef:Hoezo een rotopmerking? Lijkt me geen rare, onmogelijke verwachting dat je met elk paard een volte kan galoperen en een overgang kan rijden.
Dat is naar wat mij is uitgelegd ook het doel van de F proeven. Kijken naar de ruiter in plaats van het paard. Of de ruiter dus de juiste hulpen geeft.
En Joycie legt al netjes uit dat ze toch een voorkeur heeft voor bepaalde paarden om alles netter op de letter te kunnen rijden. Nou, daar kan ik me wel in vinden.