Hoe lang van tevoren inschrijven voor wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hmmm

Hoe lang van tevoren inschrijven voor wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 20:17

Hallo,
Aangezien ik nu door de wedstrijdkalender aan het bladeren ben en startcoupons aan het versturen ben, vraag ik me af hoe lang van tevoren jullie je inschrijven voor wedstrijden.

Is het bijvoorbeeld niet al te vroeg om je nu al in te schrijven voor wedstrijden in juli? En de selectiewedstrijden? hoe lang van te voren moet je die inschrijven. (ik hoor bij kring zuid, utrecht)

En hoe kom je vaak aan het adres waar die couponnen heen moeten, want dat vind ik vaak nog een hele klus. Bij de mij bekende rijverenigingen lukt het wel, maar soms snap ik het systeem van inschrijven nog niet zo goed, geloof ik.

Een heleboel vragen, maar ik vraag het me echt af. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

xxx

Sodera

Re: Hoe lang van tevoren inschrijven voor wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:48

ik lever alles wat er in onze kring is in bij onze wedstrijdsecetaresse, en wat buiten onze kring is vraag ik of bij onze wedstrijdsecetaresse een tel nr of het adres en anders via P&S!!
ik lever coupons vaak aan t begin van t seizoen in, k ga binnenkort ff tot aan de grote vakantie plannen en dan gelijk inleveren bij de wedstrijdsecetaresse, ben je tenminste verzekerd van n startplaats Vork

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:06

In de regio Utrecht moet je er bij (dressuurwedstrijden) altijd heel vlot bij zijn, anders zit het vol. Zodra je de P&S binnen hebt, gelijk uitzoeken waar je wilt rijden, nummer bellen om je op te geven (kun je gelijk het adres vragen waar je coupon heen moet) en direct je coupon op de bus doen (als er bij jouw vereniging geen secretaresse is die dat voor je doet).

Meestal kun je je pas inschrijven als de betreffende wedstrijd is gepubliceerd in de P&S. Ik weet wel dat je bij Marcroix eerder kunt inschrijven dan dat de wedstrijd is gepubliceerd. Maar steeds meer verenigingen schrijven pas in na publicatie.
Met springwedstrijden kun je je vaak nog wel 2 weken of zelfs een week vantevoren inschrijven (zeker tijdens het outdoor seizoen).

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:16

Op de startlijsten op internet bij de bijv. de KNHS of op startlijsten.nl staan al veel meer wedstrijden dan in de P&S staat soms is t zo dat als de P&S op mat ligt en je belt ze op dat je dan al op de reservelijst komt te staan

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:38

Mijn coupons gaan meestal meer dan een maand voor de wedstrijddatum de deur uit, ik heb de coupons klaar liggen tot juni. Omdat mn vader het secretariaat van de ponyclub doet kan ik ook nog wel eens gauw een coupon dr tussen gooien als de rest van andere clubleden ook weg gaat.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:46

bij ons in zeeland is het waarschijnlijk minder druk .
ik kijk op de site van de vereniging welke wedstrijden erop staan en dan geef ik mijn eigen daar op.hun zorgen dan dat de coupons erheen gaan zo"n 4 weken van te voren.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:57

meer dan n maand van tevoren, anders zitten de wedstrijden met fijne accomodatie echt allang vol. Ook als ze niet in P&S hebben gestaan. Op Startlijsten kijken dus, op de sites van verenigingen waarvan je weet dat je graag wilt starten en een adresboekje maken van secretariaten zeg maar. Dan hoef je niet steeds voor adres te bellen. Wel altijd nabellen of je coupons zijn aangekomen!

hmmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 01:17

Dankjewel voor de tips en antwoorden.

Ik heb trouwens nog een vraag, hoe doen jullie het trouwens als jullie startcoupons op zijn (die van mij zijn nl. nu op en ik heb nieuwe besteld, maar die zijn nog niet binnen)
Bellen jullie dan gewoon even op of zo, of schrijven jullie een briefje om je in te schrijven en sturen jullie de startcoupons later.
Accepteren ze dat dan wel?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 07:58

hmmm schreef:
Dankjewel voor de tips en antwoorden.

Ik heb trouwens nog een vraag, hoe doen jullie het trouwens als jullie startcoupons op zijn (die van mij zijn nl. nu op en ik heb nieuwe besteld, maar die zijn nog niet binnen)
Bellen jullie dan gewoon even op of zo, of schrijven jullie een briefje om je in te schrijven en sturen jullie de startcoupons later.
Accepteren ze dat dan wel?

Tis zowizo wijs om altijd vantevoren te bellen of ze nog wel plek hebben. dus NOOIT zomaar je coupons opsturen.
Als je je telefonisch aanmeld kun je zeggen dat de coupons eraan komen maar dat ze bij de KNHS niet zo snel zijn met opsturen, dan weten ze ervan.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 08:17

Op startlijsten.nl staan de meeste vraagprogramma's wel en anders moet je dit even navragen bij het secretariaat van je rijvereniging. In het vraagprogramma staat in welke periode je je kunt inschrijven en naar welk adres je de coupon kunt sturen.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:36

Vippie schreef:

Tis zowizo wijs om altijd vantevoren te bellen of ze nog wel plek hebben. dus NOOIT zomaar je coupons opsturen.
Als je je telefonisch aanmeld kun je zeggen dat de coupons eraan komen maar dat ze bij de KNHS niet zo snel zijn met opsturen, dan weten ze ervan.

Ik stuur altijd ongeveer 2 maand vantevoren mn coupons op en alleen als ik tegen de sluitingsdatum aanzit bel ik even. Dit is altijd goed gegaan en als ik toch niet kon starten is mijn coupon terug gestuurd. Inderdaad als we de coupons nog niet binnen hebben bellen we eerst Knipoog Als de P&S binnen is zitten de wedstrijden al vol, dus wedstrijden komen van startlijsten.nl.