Hoe doen jullie de dingen voor een wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe doen jullie de dingen voor een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:31

Beetje onduidelijke titel maar ik ben van plan in de toekomst wedstrijden te gaan rijden. Ben flink aan het sparen voor een eigen paardje en heb altijd het idee gehad om er recreatief mee te gaan rijden. Totdat ik een wedstrijd op de manege reed Haha!

Hoe doen jullie dat allemaal met wedstrijden? ZIjn jullie bijvoorbeeld alleen lid van een vereniging voor de startkaart of rijden jullie ook echt mee in clubverband?

En hoe vervoeren jullie je? Hebben jullie zelf een trailer of huur je er een?

Gaan jullie alleen op wedstrijd of hebben jullie altijd iemand om mee te gaan?

Ik ben dus gewoon benieuwd naar de dingetjes zoals jullie dat doen voor een wedstrijd!

Tot slot nog een vraagje wat je gemiddeld kwijt bent om wedstrijden te rijden (dus trailerkosten, verenigingsgeld, startkaart, coupons e.d.)

Ben benieuwd!

Rachacha

Re: Hoe doen jullie de dingen voor een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:54

Toevallig, ik was net van plan zo'n zelfde vraag te stellen.
Ik ben ook nog bezig met het sparen voor een paardje, maar dat zal (hopelijk) niet lang meer duren en dan ben ik ook van plan wedstrijden te gaan rijden.
Ik was al een beetje begonnen met het uitrekenen van de kosten, maar als iemand hiermee kan helpen...?
Alvast bedankt dan!

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:57

Akke schreef:
Beetje onduidelijke titel maar ik ben van plan in de toekomst wedstrijden te gaan rijden. Ben flink aan het sparen voor een eigen paardje en heb altijd het idee gehad om er recreatief mee te gaan rijden. Totdat ik een wedstrijd op de manege reed Haha!

Hoe doen jullie dat allemaal met wedstrijden? ZIjn jullie bijvoorbeeld alleen lid van een vereniging voor de startkaart of rijden jullie ook echt mee in clubverband?

Ik ben dus gewoon benieuwd naar de dingetjes zoals jullie dat doen voor een wedstrijd!

Tot slot nog een vraagje wat je gemiddeld kwijt bent om wedstrijden te rijden (dus trailerkosten, verenigingsgeld, startkaart, coupons e.d.)

Ben benieuwd!

ik ben lid van een vereniging maar dat moet ook volgens mij als je een startkaart aanvraagt.
Ik heb een eigen trailer najah van mij moeder en stiefvader emn mijn moeder rijdt altijd mee heb namelijk geen rijbewijs hehe Haha!. Ik rijd dan de dressuurproefjes uit mijn hoofd maar als je dat niet kan moet je ook nog een voorlewzer hebben.
uhm startkaart kost volgens mij iets van 30 euro uhm...najah dat betaalt mijn moeder allemaal dus dat weet ik niet precies. De wedstrijd geld is verschillend ligt eraan of het een grote wedstrijd is maar meestal is 1 proefje iets van 8 euro ofzo en 2 dan 16 maar dat spreekt voor zich... Met springen moet je er wel ruim op tijd zijn want daat kan soms wel heel snel zijn. en met dressuur reken ik altijd 8 in een uur en dan gaan we ook ruim voor die tijd weg voor als er nog uitvallers zijn. Nou ik dacht dat ik zo ongeveer alles een beetje had. veel succes haha Knipoog Haha!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:02

Ik ben lid van een vereniging, ik rijdt daar lessen, ik heb daar een startkaart en ik heb ook in het viertal gereden (dus ook in clubverband)
We hebben zelf een trailer, dus we zitten niet het vervoer enz.

Ik ga nooit alleen naar een wedstrijd, mijn moeder gaat iig altijd mee, en soms mijn zusje. Je kunt ook moeilijk autorijden als je 14 bent. Laat staan met een E bij B rijbewijs.

En verder, die kosten enz. kun je ook vinden bij andere topics, daar zijn er al heel veel van.
Succes!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:33

Ik ben lid, maar rijd geen lessen daar. Wij hebben zelf een trailer en mijn vader is mijn chauffeur (waar ie niet echt heel blij van word maar goed). Die kan niet voorlezen, maar soms heb ik een vriendin mee en anders zoek ik iemand op wedstrijd..lukt altijd wel.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:17

ik ben 35 jaar heb zelf een trailer en een rijbewijs dus als ik niemand heb om mee te gaan dan ga ik alleen niet altijd zo gezellig maar ja
een startkaart kost iets van 35 euro en inschrijven tussen de 7.50/12.50. ik ben lid van een vereniging want dat moet ik heb daar vroeger ook gelest maar dat doe ik nu niet meer.
voor je aan de wedsrijd begint moet je natuurlijk je kleding hebben,rijjasje, plastron, witte rijbroek goed gekeurde cap,nette rijlaarzen,eventueel als je lang haar hebt haarnetje en een speld of elastiek,eventueel sporen of nette zweep,witte sjabrak.
als je geen vervoer hebt en je moet een trailer huren ben je tussen de 12.50/35euro kwijt als je geluk hebt ken je iemand van wie je hem mag gebruiken.dat is het wel ongeveer denk ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:50

Akke schreef:

Ben benieuwd!

Rijd inderdaad op eenvereniging, dit is verplicht meen ik als je wedstrijden wil rijden. Rijd op een stal waar we met 5en wedstrijden rijden. Ik rijd ook in clubverband, niet alleen omde startkaart dus.
We hebben een vrachtwagen en een trailer, dus alle 5 de paarden kunnen tegelijk mee. Zijn dus ook altijd in grote groepe. Als er eens iemand alleen op wedstrijd zou moeten, gaat er meestal wel iemand mee om te helpen, we groomen elkaar dan ook. Ook andere mensen van de club zijn niet te beroerd om te helpen.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:12

Hé Angelique, schiet het sparen al een beetje op? Haha!

Ontopic:
Ik heb de kosten voor een startkaart enzo even voor je opgezocht:
Basisafdracht per lid (excl. abonnement P&S) € 12,50
abonnement P&S (leden) € 26,00
startkaart paard € 37,00
startcoupons (set 16 stuks) € 15,25
Komt op € 90,75 als je met een paard wilt starten, hier zit nog niet de contributie bij voor de vereniging waarvan je lid wordt. Dat bedrag is voor iedere vereniging anders, bij de vereniging waar ik lid van was was het € 46,00
In totaal ben je dus best wel een bedrag kwijt voordat je ook maar iets kunt doen... Scheve mond

Voor iedere wedstrijd die je wil starten betaal je inschrijfgeld, dat is verschillend per wedstrijd. Zoals Pollo al zei is dat meestal tussen de 7,50/12,50 euro per proef. Ja

Zoals je weet mocht ik met mijn vorige verzorgpaard maar heel af en toe het terrein af, ik reed bijna alleen de 'thuis'wedstrijden. Als we van het terrein afgingen waren we altijd wel met een paar. Wel zo handig, want dan heb je ook gelijk iemand die je proef kan voorlezen. OK dan!

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Haha!

Groetjes Mirjam

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:10

Alles is al zo'n beetje genoemd geloof ik maar ik zou nog wel willen zeggen dat als je wedstrijden gaat rijden dat het nemen van priveles best belangrijk is (hoeft niet duur te zijn 8 euro half uur en dan eens per week) aan de les die je eventueel op de vereniging rijd heb je eigelijk niet genoeg (misschien vinden anderen van wel) maar als je een beetje goed beslagen ten ijs wilt komen zou ik dat wel doen als ik jouw was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:33

Mirjammie schreef:
Hé Angelique, schiet het sparen al een beetje op? Haha!

Ontopic:
Ik heb de kosten voor een startkaart enzo even voor je opgezocht:
Basisafdracht per lid (excl. abonnement P&S) € 12,50
abonnement P&S (leden) € 26,00
startkaart paard € 37,00
startcoupons (set 16 stuks) € 15,25
Komt op € 90,75 als je met een paard wilt starten, hier zit nog niet de contributie bij voor de vereniging waarvan je lid wordt. Dat bedrag is voor iedere vereniging anders, bij de vereniging waar ik lid van was was het € 46,00
In totaal ben je dus best wel een bedrag kwijt voordat je ook maar iets kunt doen... Scheve mond

Voor iedere wedstrijd die je wil starten betaal je inschrijfgeld, dat is verschillend per wedstrijd. Zoals Pollo al zei is dat meestal tussen de 7,50/12,50 euro per proef. Ja

Zoals je weet mocht ik met mijn vorige verzorgpaard maar heel af en toe het terrein af, ik reed bijna alleen de 'thuis'wedstrijden. Als we van het terrein afgingen waren we altijd wel met een paar. Wel zo handig, want dan heb je ook gelijk iemand die je proef kan voorlezen. OK dan!

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Haha!

Groetjes Mirjam

Ik wil vanaf eind mei gaan zoeken, dan zit ik op de 2400 euro...maar er even vanuit gaande dat ik mijn droompaardje niet 1 2 3 vind komt er dan nog iedere maand 800 bij...+mijn vakantiegeld nog Lachen

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:38

ik was lid van de vereniging van stal , maar reed verder niet in clubverband... ik mocht altijd de vrachtwagen lenen van de springruiter waar ik voor werk... ook gingen wij altijd min. met z'n 2-en op concours!! ik en een vriendin gingen altijd, en af en toe gingen er ook andere meiden mee, erg gezellig dus!! maar helaas is dat paardje verkocht, en rij ik nu bijna geen concoursen meer Verdrietig vond het altijd erg leuk !! veel succes ermee!!