Ik hoop zo dat jullie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kylan schreef:Vanuit de hoek tot X een appuyement naar
links
, daaruit over de ac lijn travers naar rechts, en dan hetzelfde de andere kant op.
CGJ12 schreef:Kylan schreef:Vanuit de hoek tot X een appuyement naar
links
, daaruit over de ac lijn travers naar rechts, en dan hetzelfde de andere kant op.
Ik vind dit soort dingen allemaal prima, maar het heeft meer met circus te maken dan met rijtechnisch verantwoord rijden.......
Grote kans dat veel jury's het "moeilijk" vinden, maar persoonlijk zie ik het toch liever anders.....
Kylan schreef:Als je dit op de goede manier uitvoert, en je stelt je paard netjes om op X, dan is er niets verkeerds aan. Waarom zou het niet rijtechnisch verantwoord zijn? Als je het appyement goed beheerst en de travers ook, dan kan je toch ook allebei achter elkaar?
Japke_Z schreef:lollig ideetje: na groeten achterwaarts, keertwending en in uitgestrekte galop richting A......zie het al voor me......
![]()
Kylan schreef:Je eenvoudige wissels van contra galop naar contra galop doen, op een diagonaal ofzo.
Een eenvoudige wissel midden in het door een S van hand veranderen.
Miss87 schreef:Mijn zus had bij de pony's een kur waarbij ze een slangevolte reed in galop. Iedere boog reed ze in contra galop en maakte dus ook eenvoudige wissels van contra galop naar contra galop. Ze sprong ook aan in contra galop vanuit stap. Scoorde ze vaak hoog mee!
CGJ12 schreef:Kylan schreef:Vanuit de hoek tot X een appuyement naar
links
Ik vind dit soort dingen allemaal prima, maar het heeft meer met circus te maken dan met rijtechnisch verantwoord rijden.......
Grote kans dat veel jury's het "moeilijk" vinden, maar persoonlijk zie ik het toch liever anders.....
ladyenpippi schreef:nou heb ik ook even een vraagje. ik ga dus binnenkort een kur rijden (Z1) in almelo maar nu wou ik dus zelf de kur maken. maar mijn moeder die had dus op internet de verplichte dingen opgezocht op de KNHS en daar staat helemaal geen keertwending of achterwaarts of zo in vind ik wel heel erg raar want normaal zit dat ook in de Z proef. maar weten jullie of dit wel klopt?
alvast bedankt