Ik had dan ook niet zo'n zin in de wedstrijd van vandaag. Had heel lang getwijfeld om maar af te zeggen, maar toch besloten te gaan. Met een minimum aan arbeid (vlug doekje over zadel en laarzen en een borstel door Fedde zn staart en manen) ben ik toch maar gegaan. Normaal vlecht ik hem altijd, maar ik had er vandaag geen zin in. Dan maar geen 8 voor de verzorging, dàcht ik. Wel even voor vertek aan de longeerlijn laten rennen, dat leverde een hoop bokken op die ik liever niet vanaf zn rug had meegemaakt.
Aangekomen op de wedstrijdlocatie bleken er veel zieken te zijn (niet vreemd met een griepepidemie), waardoor ik vóór een ander groepje geplakt werd en dus 3 kwartier later moest starten. Dus maar lekker in de kantine zenuwachtig gaan worden (ik rijd al 12 jaar wedstrijden, maar kan me niet herinneren ooit zenuwachtig te zijn geweest).
Ruim van tevoren gaan opzadelen en losrijden. Er is een overdekte losrijdmogelijkheid, maar deze is slechts 20x20 en dat is voor Fedde vrij krap. Dus eerst maar eens buiten gaan losrijden. Even flink wat gegaloppeerd en natuurlijk was hij braaf. Nog even binnen gereden en toen was het zover.
De eerste proef ging matig. Niet geweldig voor mn been (tijdens losrijden nog wel). De galop was gewoon zeer slecht. 1e galop (rechts, normaal zn makkelijke kant) sprong hij verkeerd aan. Hij ging vrij hard weg en bij de volgende letter was alweer de volte middengalop. Ik kon hem dus pas terugnemen op de volte. Linkergalop ging voor zijn doen aardig goed, tempo wel weer te hoog, maar ik kon tenminste een volte rijden en later van hand veranderen.
Tweede proef begon echt lekker. Hij liep fijn laag en zn tempo was ook oké. De galop ging weer niet geweldig. Ik was een beetje bang voor het onderdeel B afwenden, X volte 15 meter links. Ik krijg hem dan soms niet eens van de hoefslag af en volte 15 meter wordt dan volte 51 meter als het aan Fedde ligt (ik blij dat er een schot staat langs de wand). Nu ging dat onderdeel wonderwel redelijk. Geen mooie ronde volte, want hij viel naar buiten. Maar, het wàs een volte. Rechtergalop ging wat beter.
Lekker lang uitgestapt en met dekens op en een portie muesli op de trailer gezet.
In de kantine nog naar de 2 laatste combinaties gekeken. Ik had natuurlijk al wel de proeven van de 2 combinaties die na mij moesten gezien. Er waren, incluis mijzelf, 5 combinaties. Toen kreeg ik wel een beetje het gevoel van 'laatste ben ik in ieder geval niet'.
Dat gevoel bleek te kloppen. In de eerste proef was ik 2e met 160 punten

Punten waren in mijn ogen niet terecht, de galoponderdelen waren becijferd met 5en, dat hadden lagere cijfers mogen zijn.