Morgen mijn eerste onderlinge wedstrijd! *slik*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marinke

Morgen mijn eerste onderlinge wedstrijd! *slik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 15:37

Whelp, ik hoorde gisteren dat er morgen een onderlinge wedstrijd is bij de vereniging waar ik sinds een maandje rijd.. en ik heb me in een optimistische bui zojuist opgegeven Gestoord
Heb er wel zin in... maar ga wel heeel erg voor gek staan hoor! Want ik kan echt niet rijden Clown ik krijg mn pony nog geen rondje aan de teugel, halthouden gaat meestal niet, en galopperen is ook maar de vraag Bloos
Ohjee...
Maar het is vast wel een leuke ervaring zowel voor mn pony als voor mij Ja Vanavond lekker goed poetsen en invlechten enzo *LOL*

Maar hoe gaat het eraan toe met zo'n onderlinge wedstrijd? Maakt het uit als je je pony waarschijnlijk niet eens normaal rond krijgt? Bloos

eigenlijk ben ik er nog niet aan toe met Romeo, maar ach eens moet de eerste keer zijn Nagelbijten / Gniffelen
Ik wil wel graag Ja

Leoni_

Re: Morgen mijn eerste onderlinge wedstrijd! *slik*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:40

neej hoor .. maakt niet uit hoe je rijd iedereen leert er van
enneh het is maar een onderlinge.. dus je staat echt niet
voor schud.. probeer gewoon je best te doen..
enneh veel succes!!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:11

Haha, ik heb ook mijn eerste (en enige) onderlinge wedstrijd gereden toen ik nog maar een les of 10 had gehad.
Ik verklaarde ze eerst voor gek toen ze vroegen of ik meedeed.
Ik wilde eerst niet, maar toen ze aandrongen dacht ik: "Ach, ik heb toch niks te verliezen he. Iedereen weet dat ik net begonnen ben dus..." Het was dus hartstikke leuk en gezellig.
Ik voelde me superrelaxed toen ik mijn proefje moest rijden, juist omdat ik nog maar zo kort reed.
Misschien kan je een beetje van die houding overnemen en gewoon lekker genieten van een gezellige dag van je club.
Veel plezier !

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:19

Hoe zenuwachtiger jij jezelf gaat maken, hoe meer fout het gaat.
Hoe meer jij je op je paard gaat focussen, hoe minder hij gaat lopen.

Ga lekker rijden, let vooral op je eigen houding, dan gaat je paardje vanzelf beter lopen. Als jij je heel erg op hem gaat focussen, dan wordt het steeds erger. Want jouw houding wordt minder, je hulpen komen anders door en je paard krijgt voor kleine dingetjes meteen een boze reactie van jouw.

Probeer samen met iemand los te rijden en pest elkaar een beetje. Roep telkens tegen elkaar; Kijk niet zo boos. Dan blijf je los en ontspannener. Kijk ook heel veel om je heen, dan blijf je los in je schouders en ga je niet krampachtig zitten.

In mijn (men)proef zit een heel lang stuk stap. Als ik dan op me pony zijn houding let gaat hij steeds minder lopen. Na 2 of 3 proefjes ben ik maar om me heen gaan kijken, naar het losrijden van andere gaan kijken (om na me proef een aanwijzing te geven) of ga een liedje zingen. Zo erger ik me niet aan mijn pony, mijn pony loopt iets minder maar blijft wel constant en dat lange eind stap is zo voorbij.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:27

Sjonniej schreef:
Hoe zenuwachtiger jij jezelf gaat maken, hoe meer fout het gaat.
Hoe meer jij je op je paard gaat focussen, hoe minder hij gaat lopen.

Ga lekker rijden, let vooral op je eigen houding, dan gaat je paardje vanzelf beter lopen. Als jij je heel erg op hem gaat focussen, dan wordt het steeds erger. Want jouw houding wordt minder, je hulpen komen anders door en je paard krijgt voor kleine dingetjes meteen een boze reactie van jouw.

Probeer samen met iemand los te rijden en pest elkaar een beetje. Roep telkens tegen elkaar; Kijk niet zo boos. Dan blijf je los en ontspannener. Kijk ook heel veel om je heen, dan blijf je los in je schouders en ga je niet krampachtig zitten.

In mijn (men)proef zit een heel lang stuk stap. Als ik dan op me pony zijn houding let gaat hij steeds minder lopen. Na 2 of 3 proefjes ben ik maar om me heen gaan kijken, naar het losrijden van andere gaan kijken (om na me proef een aanwijzing te geven) of ga een liedje zingen. Zo erger ik me niet aan mijn pony, mijn pony loopt iets minder maar blijft wel constant en dat lange eind stap is zo voorbij.

idd,, de eerste keer onderlinge (al een tijd geleden maarja Tong uitsteken ) vond ik ook wel spannend,, maar het was onwijs leuk en nu is het gewoon een verslaving!! dus suc6

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:39

Onderlinge zijn altijd super gezellig, doe lekker mee, ga lekker met je pony tutten, en maak je vooral niet zenuwachtig Lachen

je hoeft hem niet aan de teugel te rijden hoor Lachen Daa rgata het helemaal niet om, Het gaat ze meer om hoe je met je pony omgaat, en of je de basis al een beetje begrijpt Lachen (Niet alles snel snel snel, houd 1 net tempo aan, rij netjes op het lettertje, en wees vooral trots op je pony Knipoog en laat dat ook blijken ga er lekker zo opzitten van"kijk mij eens":P )

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:46

aaah... gewoon lol hebben! onderling staat voor = geen topniveau dus gewoon lekker ervaring opdoen en lol hebben. En dat je pony niet perfect aan de teugel loopt, dat maakt echt niets uit, zolang je maar min of meer laat zien dat je de figuren kan rijden. Heel veel plezier en succes!

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:29

het komt helemaal goed!!! ik ga je met alles helpen, en je wordt echt niet laatste!!!!! Romeo is helemaal te gek!!!! maar je hebt echt wel lef hoor!!! Ja

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:37

Waarom ga je rijden als je het al zo inziet???
Kun je beter eerst nog even oefenen Knipoog

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 20:47

MissSisa schreef:
Waarom ga je rijden als je het al zo inziet???
Kun je beter eerst nog even oefenen Knipoog

Nou, voor de ervaring misschien? Voor Romeo is het heel goed om eens zo'n drukte en zoveel verschillende vreemde ponys mee te maken Ja
En om te zien waar we nu staan zegmaar Lachen
En natuurlijk omdat het eigenlijk ook wel heel leuk is! Lekker invlechten enzo Haha!

Verder bedankt voor alle reacties, staan ook hele goeie tips tussen Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:36

PP --> WD

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 02:16

Tuurlijk moet je altijd doen! Het maakt toch niet uit? Het gaat er vooral om dat jullie een leuke dag hebben, veel succes! Knipoog

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:48

cool dat je met romeo een wedstrijd gaat rijden suc6.....

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 18:01

T was echt SUPER *LOL*
Vanochtend keek ik naar buiten.....en het was gigantisch wit... ik dacht al 'oooh nee, alle zenuwen voor niks!' Tong uitsteken Maar het was niet erg glad dus we zijn gewoon gegaan Ja
Vanochtend eerst helemaal poetsen en invlechten (met behulp van sloffie@bokt Haha!)
En toen op weg naar de manege, door de witte sneeuw, ik trok veel bekijks Cool helemaal netjes in zwart-wit door de witte sneeuw Haha!

Het was er al best druk met mensen en paarden, hij was echt druk in het begin (lees: niet willen stilstaan, constant hinniken enz) maar dat ging wel beter na een tijdje Ja
Ik kreeg maar heel kort de tijd om in te rijden, echt maar iets van 5 a 10 minuten Scheve mond hij had nog heeeeel veel energie en tijdens de proef wilde hij alleen maar galopperen (en ik me gisteren maar druk maken of ie wel aan zou willen springen in galop....Clown)
Dus het werd een gehaaste en slordige proef (alleen het aanspringen in galop ging echt super Haha! Tong uitsteken)
Maar nauwelijks geschud met zn hoofd enzo, en gezien zn achtergrond is ie wél heel erg vooruit gegaan! Paar maanden geleden had ik noooooit kunnen denken dat ik nu al eens met hem een wedstrijdje zou gaan rijden!
Romeo vond het iig leuk en dat vind ik het belangrijkste Ja en daardoor vond ik het ook heel erg leuk! En Romeo heeft wel zn best gedaan, en voor en na de proef zich veel beter gedragen dan ik had durven hopen Lovers

Pas maar op...want dit is nog maar het begin Haha! Het kan alleen nog maar beter gaan! Ik wil dit echt wel vaker gaan doen Haha!

Ohja ik was trouwens niet eens laatste! Maar 6e (van de 7 Schijnheilig)

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:12

Zie je wel dat het hartstikke leuk is.... Haha!
En natuurlijk hoeft het niet perfect te gaan.
Je hebt in ieder geval een leuke dag gehad en je paardje ook.
Als je de smaak te pakken hebt, dan maar gaan trainen voor het echte werk he.
Veel plezier en succes gewenst.

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:37

nou Marinke is veel te negatief!!!! het ging echt SUPER!!!!! Ja Romeo deed ontzettend zijn en best en Marinke natuurlijk ook!!! Het ging erg goed het was helemaal niet gehaast en hij sprong iid ongelooflijk netjes aan!!! OK dan! .
ik ben trots op allebei!!!!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 19:37

En sloffie was mijn supergroom!!!

Super bedankt voor je hulp en peptalks enz!!! Tong uitsteken
En volgende keer ben ik jouw groom hoor! Haha!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 20:10

Supergroom in actie Cool Tong uitsteken

Afbeelding
das dus sloffie Knipoog

Romeo en ik Lovers
Afbeelding

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:35

sloffie schreef:
nou Marinke is veel te negatief!!!! het ging echt SUPER!!!!! Ja Romeo deed ontzettend zijn en best en Marinke natuurlijk ook!!! Het ging erg goed het was helemaal niet gehaast en hij sprong iid ongelooflijk netjes aan!!! OK dan! .
ik ben trots op allebei!!!!

Ik sluit me hier volledig bij aan Ja Marinke, het ging toppie!! Zo gehaast ging het helemaal niet, hij had gewoon lekker het tempo erin zitten Haha! De keren dat hij in galop sprong ed liet je zien hem onder controle te hebben en terug te kunnen nemen, super toch OK dan! Vandaag hebben jullie (once again Haha!) bewezen een super stel te zijn Hyper!

Hihi en geweldig, een echt penny moment: voor het eerst met je leasepony op wedstrijd *LOL*

Buuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:01

Volgens mij was jij de enige deelneemster met zoveel "fans" Haha! . Zelfs ikke ben voor je uit bed gesprongen. Ik vond het goed gaan voor de eerste keer! Romeo was ondanks alle vreemde paarden om hem heen best braaf! Jammer dat je niet wat langer in mocht rijden. Maarja...er komen vast nog wel meer wedstrijden! Ik ben in ieder geval trots op je 6e plaats!! Ga zo door!!!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:43

Inderdaad, het ging hartstikke netjes! Hij had in draf dan wel het tempo erin zitten, maar de galop vond ik echt Super! gaan. Op naar de volgende wedstrijd, als je weer iemand nodig hebt om te lezen, geef maar een gil Knipoog

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:49

wkoekoek schreef:
Op naar de volgende wedstrijd, als je weer iemand nodig hebt om te lezen, geef maar een gil Knipoog

Dan staat je fanclub ook weer klaar Ja Haha!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 22:02

Jullie zijn super Haha!
Was echt leuk, lekker pronken met Romeo Haha! Knipoog

We gaan heeeel veel oefenen en de volgende keer doen we zekerweten weer mee *LOL* (hij ging goed in de les gisteren dus pas maar op, wij komen eraan Cool )