Sjonniej schreef:Hoe zenuwachtiger jij jezelf gaat maken, hoe meer fout het gaat.
Hoe meer jij je op je paard gaat focussen, hoe minder hij gaat lopen.
Ga lekker rijden, let vooral op je eigen houding, dan gaat je paardje vanzelf beter lopen. Als jij je heel erg op hem gaat focussen, dan wordt het steeds erger. Want jouw houding wordt minder, je hulpen komen anders door en je paard krijgt voor kleine dingetjes meteen een boze reactie van jouw.
Probeer samen met iemand los te rijden en pest elkaar een beetje. Roep telkens tegen elkaar; Kijk niet zo boos. Dan blijf je los en ontspannener. Kijk ook heel veel om je heen, dan blijf je los in je schouders en ga je niet krampachtig zitten.
In mijn (men)proef zit een heel lang stuk stap. Als ik dan op me pony zijn houding let gaat hij steeds minder lopen. Na 2 of 3 proefjes ben ik maar om me heen gaan kijken, naar het losrijden van andere gaan kijken (om na me proef een aanwijzing te geven) of ga een liedje zingen. Zo erger ik me niet aan mijn pony, mijn pony loopt iets minder maar blijft wel constant en dat lange eind stap is zo voorbij.
idd,, de eerste keer onderlinge (al een tijd geleden maarja
) vond ik ook wel spannend,, maar het was onwijs leuk en nu is het gewoon een verslaving!! dus suc6