[JV] Paard met meer front rijden ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

[JV] Paard met meer front rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 00:10

Vandaag B wedstrijd gehad. 1ste proef 2e met 165. 2de proef 149. Kan gebeuren hé. Lachen Maar nou stond er bij punt 23 bij de 2de proef op mijn protocol: Gehele proef zou actiever en met meer front gereden mogen worden. Ok actiever kan ik nog wel bij inkomen, maar met meer front rijden. Wat moet ik mij daarbij voorstellen Verward
Jury was er helaas niet (meer), dus kon het niet aan haar vragen.

Sullie97

Re: [JV] Paard met meer front rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 00:16

Ik denk dat de jury bedoelde dat het paard meer opgericht moet zijn. Naar mijn idee zit een mooi front erop of niet/

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 10:29

Met meer front rijden in de B? Verward

Ik plaats er vraagtekens bij maar goed, ik heb de proef niet gezien. Het zou heel goed kunnen zijn dat je paard iets te diep loopt (en misschien ook wel op de voorhand) en dat de jury er op deze wijze een positieve draai aan heeft gegeven.

Ik bedoel, ik zou ook liever 'meer front' op mijn coupon zien dan 'paard loopt op voorhand'.

Om dit te bereiken zou je je paard er achter (iets) actiever bij moeten rijden zodat er voor de ruimte komt om het hoofd wat hoger in te stellen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 10:30

Met meer front rijden in de B? Verward

Ik plaats er vraagtekens bij maar goed, ik heb de proef niet gezien. Het zou heel goed kunnen zijn dat je paard iets te diep loopt (en misschien ook wel op de voorhand) en dat de jury er op deze wijze een positieve draai aan heeft gegeven.

Ik bedoel, ik zou ook liever 'meer front' op mijn coupon zien dan 'paard loopt op voorhand'.

Om dit te bereiken zou je je paard er achter (iets) actiever bij moeten rijden zodat er voor de ruimte komt om het hoofd wat hoger in te stellen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 10:49

Met meer front wordt bedoelt dat het paard met de voorhand begint te rijzen in de bewegingen.

Maar dit is nou niet echt iets om mee te beginnen in de B. Ik zal me er niks van aantrekken(mij werd ook ooit verteld dat ik mn C pony meer verzameld moest laten lopen, op het achterbenen en met meer lengtebuiging. Ik was notabene B dressuur. Heb me er maar niks van aangetrokken ).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:14

Ik zie hier niks verkeerds in. De jury geeft je gewoon als tip mee dat je het paard met meer front zou mogen rijden. Er wordt niks over gezegd dat het verplicht is in de B. Gewoon een goedbedoeld advies.
De jury heeft toen ie jou zag rijden waarschijnlijk gedacht dat jij het ook wel aan zou kunnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 00:28

Vandaar die 149 punten Knipoog

Citaat:
Ik bedoel, ik zou ook liever 'meer front' op mijn coupon zien..

Ik dus niet, want nu vraag ik me af wat ze ermee bedoelt. Zoals Sullie het al zegt: een paard heeft front of niet. Overigs loopt ze niet constant op de voorhand, stond er ook niet verder bij en ook niet bij mijn eerste proef.
Daar stond wel bij dat ze te diep liep.

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 05:49

Ik ben het er niet mee eens, dat een paard front heeft of niet. Dat kan je nl. met goede training bereiken. Mijn paard liep op foto's toen ik hem net had overduidelijk op de voorhand. (Een beetje zo'n stierenhouding: diep aan de teugel, naar voren hangend, lange rug, kont hoog, en de achterbenen kwamen achteraan.) Nu ben ik heel veel op verzameling, overgangen en impuls aan het oefenen. Als ik hem nu zie rijden is zijn hoofd hoger opgericht, loopt hij netjes recht onder de man en zijn rug lijkt korter en zijn kont is lager. (Op foto's is dat goed te zien, omdat je kan vergelijken met "eerst.") Ik ben er nog lang niet, maar het verschil is nu na een paar maanden al duidelijk te zien!
Front betekent volgens mij dat je paard idd zijn kont en achterbenen eronder zet, waardoor automatisch zijn voorhand wat meer omhoog komt en dus opgericht wordt. Dat kost veel training, omdat het paard daar veel kracht voor nodig heeft.
Ik denk dat het gewoon een goed bedoelde tip was van de jury, maar ze zullen je er vast geen punten aftrek voor gegeven hebben!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:57

Sommige paarden hebben van zichzelf gewoon meer front dan andere. Ik heb 1 paard met echt heel veel front, en eentje die het bijna niet heeft. In zo'n geval zul je het erin moeten trainen, en dat gaat tot op een bepaalde hoogte.