Hubertus Schmidt gedupeerd door nieuwe FEI regel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Hubertus Schmidt gedupeerd door nieuwe FEI regel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 17:02

Citaat:
Een nieuwe FEI regel die pas sinds 1 januari geldt, heeft vandaag in Neumünster voor opschudding gezorgd. De regel verbied het een ruiter om met zweep de hoofdring binnen te rijden. Hubertus Schmidt had de hoogste dagscore behaald door met Aramis ruim 72% te rijden in de Grand Prix voor de wereldbeker. Hij stond klaar voor de prijsuitreiking, getooid met de winnaarsdeken. Echter, na het aantekenen van protest werd hem de overwinning afgenomen en werd de combinatie Schmidt/Aramis uit de uitslag geschrapt. Het probleem lag in het feit dat Schmidt rond de hoofdring was gereden met een zweep in de hand,
iets wat de juryleden en stewards over het hoofd hadden gezien
! Schmidt werd dus het slachtoffer van een nieuwe FEI regel en moest de overwinning aan Martin Schaudt en Jan Brink laten. Bovendien mag hij nu morgen ook niet starten in de kür op muziek waardoor hij dus ook geen punten voor de Wereldbekerfinale in Las Vegas kan scoren.

Dan baal je toch ook stevig als je dit overkomt!!

De juryleden / stewards zouden ook wel een kleine straf moeten kunnen krijgen?!
Die horen toch de regels ook te weten??

Vraag me dan ook gelijk af wie er protest aangetekend heeft Haha!

VValar

Re: Hubertus Schmidt gedupeerd door nieuwe FEI regel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:12

Dit topic was alweer naar beneden gezakt, maar hier staat het ook in: viewtopic.php?f=29&t=372348

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 17:27

Ow die had ik gemist Bloos

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:28

Haha! ik vroeg me net af of hij zo dom was om het nog een tweede keer te doen. Tong uitsteken

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:33

Nounounou...

DAN baal je pas zeg!!!! Scheve mond

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:36

Idd, dan baal je................
Maar regels zijn er.............. om nageleefd te worden Knipoog

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:26

Als ze het nu niet hadden gedaan, dan was het pas oneerlijk.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:05

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:09

van www.anky.nl:
Citaat:

Uitsluiting Schmidt krijgt staartje (23/02/2005)

Zaterdag jl. tijdens werd Hubertus Schmidt wegens het met zweep rond de hoofdring rijden uitgesloten van deelname aan de wereldbekerkwalificatiewedstrijd van Neumünster. Schmidt werd pas na het rijden van zijn proef uitgesloten toen hij klaarstond voor de prijsuitreiking. Zijn score van ruim 72% was de winnende score maar die werd ongeldig verklaard. Het hele voorval krijgt nu een staartje aangezien er enige beroering is ontstaan over het afnemen van de overwinning van Schmidt binnen de FEI en de Internationale Dressuurrijders Club (IDRC). De IDRC bezint zich over het nemen van eventuele verdere stappen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:00

Op fokt.nl (jaja fokt.nl!) deed iemand hier een hele interessante uitspraak over (was het anna42??? Haha! ) And I quote:

Citaat:
Ik heb er helemaal geen moeite mee dat de FEIjuryleden de regels strikt naleven. Daarvoor zijn immers de regels gemaakt en dienen ze voor iedereen gelijk te zijn en gelijk gehanteerd te worden. De FEI juryleden dienen vervolgens dan ook de uitvoering van de proeven conform de FEI regels te beoordelen en na te leven. Zichtbaar is een zweep in de handen van de ruiter. Zichtbaar is ook als het paard duidelijk achter de loodlijn loopt en de nek niet meer het hoogste punt van het paard vormt. Zichtbaar is ook dat met name de piaffe en de passage in veel gevallen heel ver maar dan ook heel ver afstaan van de voorgeschreven regels. Waarom gaan de FEI juryleden wel consequent met het voorschrift zweep om maar niet consequent met de andere regels?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 02:42

ok heb ik het nou goed bergrepen.
en is hij zijn proef in gegaan met zijn zweep nog in de hand?
rond de rijbaan mag je toch met een zweep rijden en plof je m in het zand als je gaat beginnen!
hij heeft dat dus blijkbaar niet gedaan bergrijp ik of ik moet wel heel erg Blond zijn

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 08:43

Citaat:
Het probleem lag in het feit dat Schmidt rond de hoofdring was gereden met een zweep in de hand

Goed blijven lezen Janne Knipoog

En met een zweep de ring in komen mag al heel veel jaren niet, het gaat hier om een nieuwe FEI regel

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:04

Citaat:
Het probleem lag in het feit dat Schmidt rond de hoofdring was gereden met een zweep in de hand

En in Neumünster is de ring zo klein, dat je dus niet ROND de ring kan rijden, maar de ruiters mochten een rondje de baan in om te verkennen, om vervolgens weer te starten vanaf de uitgang...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:44

oops nu lees ik het goed stom stom stom.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:25

VValar schreef:
Op fokt.nl (jaja fokt.nl!) deed iemand hier een hele interessante uitspraak over (was het anna42??? Haha! ) And I quote:

Citaat:
Ik heb er helemaal geen moeite mee dat de FEIjuryleden de regels strikt naleven. Daarvoor zijn immers de regels gemaakt en dienen ze voor iedereen gelijk te zijn en gelijk gehanteerd te worden. De FEI juryleden dienen vervolgens dan ook de uitvoering van de proeven conform de FEI regels te beoordelen en na te leven. Zichtbaar is een zweep in de handen van de ruiter.
Zichtbaar is ook als het paard duidelijk achter de loodlijn loopt en de nek niet meer het hoogste punt van het paard vormt. Zichtbaar is ook dat met name de piaffe en de passage in veel gevallen heel ver maar dan ook heel ver afstaan van de voorgeschreven regels.
Waarom gaan de FEI juryleden wel consequent met het voorschrift zweep om maar niet consequent met de andere regels?

Totaal niet met elkaar te vergelijken

Als hij wel helemaal volgens de FEI regels had rondgereden dan had hij 100% gescoord en niet de ruim 70% die hij nu had.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:58

Heel jammer, maar als deelnemer hoor je de regelementen te kennen. Nu weet ik ook wel dat het bijna onmogelijk is om álles te weten, maar het is en blijft zijn eigen domme schuld.

JCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:59

Afgelopen weekend was ik zuidwolde, daar wilde ook iemand met een zweepje naar binnen rijden totdat iemand haar er op attendeerde dat het niet meer mocht, vervolgens reden andere mensen wel met hun zweep een rondje door de baan ( was een ZZGP wedstrijd) geldt het daar dan nu ook??

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:25

Sjuimpje schreef:
Totaal niet met elkaar te vergelijken

Als hij wel helemaal volgens de FEI regels had rondgereden dan had hij 100% gescoord en niet de ruim 70% die hij nu had.

Juist is dit vergelijkbaar materiaal omdat de FEI regels duidelijk niet allemaal even sterk worden nageleefd, door zowel de ruiters áls de juryleden. Meten met twee maten. Kijk, pas dan de regels aan wanneer deze niet meer overeenkomen met de in de praktijk gehanteerde maatregelen.