Startkaart

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilsjuh

Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 20:11

Hallo,

Ik heb wat, misschien stomme, vraagjes over het aanvragen en hebben van een startkaart.

Ten eerste wat zijn de kosten van een startkaart per jaar en wat krijg je daar dan allemaal voor, ik bedoel dus zitten de keren dat je start er al bij of is dit enkel nog je startkaart en moet je nog wedstrijdkosten betalen?

Als je eenmaal een startkaart hebt ben je dan verplicht iedere wedstrijd mee te doen?

Nouja, dat was het eigenlijk, antwoorden zijn wel voor de hand liggend,maar wil het toch zeker weten. Alkle informatie of site's met informatie zijn verder welkom.

Ik had al op www.knhs.nl gekeken,maar kan daar niet echt wijs uit Clown .

Alvast bedankt,

Ilse

Princess

Re: Startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:20

schrik niet

om wedstrijden te gaan rijden moet je eerst lid zijn van een vereniging die moet je elk jaar contributie betalen(varierend van vereniging van circa 30 euro to 50 euro,kan ook meer of minder zijn)
via je vereniging kan je een startkaart aanvragen, een startkaart kost iets van 38 euro per jaar, daarnaast moet je nog contributie aan de KNHS betalen, dit is ongeveer rond de 40 euro per jaar dacht ik. Je krijgt dan elke 2 weken de paard en sport thuisgestuurd(ken je denk ik wel?)
daarnaast moet je nog startcoupons hebben, die kan je kopen per set van 16 coupons dit kost ongeveer 15 euro
je hebt aparte coupons voor springen en dressuur wil je van allebei,dat kan je betaald dat ook 15 euro per set van 16(dus ben je 30 euro kwijt)
je bent nergens verplicht wedstrijden te rijden, in de paard en sport staan waar er allemaal wedstrijden zijn, je kan je opgeven en je betaald inschrijfgeld, dit is ook weer verschillend per wedstrijd.

nog meer weten?

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 20:26

SCHRIK...

Dat is toch wel even meer dan ik in gedachten had. Lid van een vereniging ben ik al. (rvpc)

Paard en sport ken ik inderdaad van naam,maar daar heb je het dan ook mee gehad.

In mijn geval zouden er alleen dressuur startcoupons moeten komen,maar ik neem aan dat als ik geen 16 wedstrijden rijdt ik er dan gewoon over heb, of kan ik die naar het volgende jaar meenemen?

Maar, als ik dus vlug even reken is het: rijvereniging+KNHS+Coupons+startkaart zelf+ wedstrijdgeld en dat komt ieder jaar terug?

Duur grapje... Cool

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:48

ilsjuh schreef:
SCHRIK...

Dat is toch wel even meer dan ik in gedachten had. Lid van een vereniging ben ik al. (rvpc)

Paard en sport ken ik inderdaad van naam,maar daar heb je het dan ook mee gehad.

In mijn geval zouden er alleen dressuur startcoupons moeten komen,maar ik neem aan dat als ik geen 16 wedstrijden rijdt ik er dan gewoon over heb, of kan ik die naar het volgende jaar meenemen?

Maar, als ik dus vlug even reken is het: rijvereniging+KNHS+Coupons+startkaart zelf+ wedstrijdgeld en dat komt ieder jaar terug?

Duur grapje... Cool

Je Kunt dit gewoon navragen bij je vereniging, die kunnen je precies vertellen wat de kosten zijn.
Je bent lid van een vereniging, maar je ontvangt geen paard en sport, dit wil zeggen dat je waarschijnlijk recreatief lid bent, je wordt dan niet aangemeld bij het knhs.
Het zal dan dus contributie van het knhs, aanvraag startkaart ( dit verschilt trouwens per vereniging), startcoupons en dan natuurlijk je startgeld op wedstrijden.
Voor pony`s bedraagt het startgeld meestal 5 euro per proef.

Maar zoals ik al schreef, vraag het na bij het secretariaat van je vereniging.
Succes

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 00:12

ik kreeg laatst de rekening van de club: 52,25.. vond ik nog meevallen, en dan idd incl. 16 coupons en p&s.
daar kwam dan nog wel even het lidmaatschap van de club bij..
105 euries.. maar dan heb ik wel elke week les..

tis dat ik dit jaar het geld ervoor heb, want anders had ik het wel gelaten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:02

Ik moest in totaal voor alles en alles 162 euro betalen.

En heb er nog geen eens gebruik van gemaakt.

VEELSTE DUUR Boos!

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 18:02

Morgen heeft mijn zusje weer springles, dus zal mijn ouders adn eens laten informeren...

Als je er geen gebruik van maakt, of zelden gebruik van maakt is het inderdaad wegegooit geld, dus ik wil eerst alles goed weten en dan pas beslissen aangezien ik alleen wil gaan rijden om vooruitgang e.d te zien, puur voor de lol dus!

Verder is alle info nog steeds welkom... Vork

Bedankt allemaal! Pling

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:05

VMR --> WD

wietskeweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:23

als je paard niet bij de knhs bekend is moet je ook nog wat extra betalen.
iets van 21 euro
voor een pony iets van 15.25 euro

wietskeweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:33

trouwens vergeten..
behalve registratie paard eventueel en (als je nog niet bij de knhs zit ook registratie persoon a 3 euro...)
komt er ook nog een kringafdacht bij. Tenminste bij ons.
Die zal wel per kring verschillen. Maar bij ons betaal je als wedstrijdrijdend lid per jaar 5 euro kringafdracht.
Je kan het beste even met je penningmeester contact opnemen. Per club kan het ook nog een beetje verschillen want de knhs rekent per handeling ook nog administratie kosten. Het is maar net hoe die worden meegenomen, misschien is daar bij je lidmaatschap al rekening mee gehouden. Bij ons betaal je gewoon iets meer voor je coupons geloof ik. Zodat mensen die veel wedstrijden rijden ook wat meer betalen.
Maar het is allemaal heel ingewikkeld. Van onze club snap ik alles wel (mijn moeder is penningmeester), maar je kunt gewoon het beste even bellen....
succes!

oja trouwens als je per 1 oktober een startkaart aanvraagt betaal je maar de helft van de startkaart. Die is dan ook maar 3 maanden (tot het nieuwe jaar) geldig, maar soms kan dat wel voordelig zijn.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:49

De kosten van de KNHS zijn € 38,50 inclusief Paard & Sport. Bij ons geld dan ook nog € 3,50 regio afdracht.
De kosten van een vereniging verschillen, maar dat wist je waarschijnlijk wel.

Ik heb een links voor je opgezocht:
Kosten van startkaart e.d.:
http://www.hippix.nl/index.htm >> KNHS tarieven 2005

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 23:05

Rosalie123, heel erg bedankt, zal eens kijken of ik er iets aan heb!

Heb ondertussen wel door dat dit duur grapje is en dat ik me best wel vergist heb in de prijzen,maar toch lijkt het me nog steeds leuk! Tong uitsteken