tips voor SGW ....?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

solerolover

tips voor SGW ....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 17:13

heey ik wil vantzomer ook sgw gaan rijden mijn pony word dit jaar 6 en sterk genoeg dressuur gaat goed en springen ga ik straks L starten toch vraag ik me af of iemand mij misschien wat tips voor sgw ( samen gestelde wedstrijden) wil geven ?? alvast bedankt Ja

Sim

Re: tips voor SGW ....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:37

Het is zowiezo aan te raden om eerst wat crosstrainingen te doen. Zeker als jijzelf en je pony nog geen ervaring hebben op vaste hindernissen. Je kunt namelijk van alles tegen komen in een cross waar je over heen moet springen. En niet te vergeten de waterbak natuurlijk! In de meeste crossen zit een waterbak waar je door heen moet. In de lage klasse (B) mag je er meestal zo inlopen, maar kom je in het L dan zul er over een (klein) hindernisje in moeten springen.
Ook is het handig om bepaalde houdingen (zoals bv een afsprong) te oefenen.
Zorg dat je pony in goede conditie is (en jijzelf ook) en zorg voor goede bescherming voor jezelf (bodyprotector verplicht) en zeker voor je paard!
Verder kun je kijken op www.sgw-eventing.nl, bv onder het kopje "trainingen" kun je kijken waar er trainingen en oefenterreinen zijn. Ook vind je er meer informatie over de SG-wedstrijden en eventuele oefencrossen.

Kijk ook eens in "De Huiskamer" daar loopt een leuk sgw topic (slow chatten tussen SGW-mutsen.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:31

Hoi!!

Je kunt ook eerst een paar oefencrossjes rijden..Op die manier kom je in aanraking met cross hindernissen en kan je paardje er even aan wennen..merk je meteen of jullie het leuk vinden..En het voordeel is dat je langs de hindernissen mag en de tijd kan nemen..

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:56

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:41

Ligt Wolsum in Friesland? Zo ja, dan is Nijeberkoop vast wel in de buurt. Daar wordt elk jaar een SGW georganiseerd met een oefencross. Erg leuk om mee te beginnen! Het duurt dan nog wel een tijdje maar ik weet niet wanneer je ermee wilt beginnen... In ieder geval een aanrader!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:27

En zorg dat je zelf een bereconditie hebt Haha!
Ik heb in mijn ponytijd ook veel SGW's gereden en het is echt zwaar om de hele cross in de verlichte zit te rijden. Dus ik ging 3x in de week 10 km op de racefiets en verder een paar keer per week 5 - 10 km hardlopen om conditie op te bouwen. Verder volgde ik crosstrainingen via SGW-Noord wat heel leerzaam en daarnaast supergezellig was! Denk dat je er sowieso erg verstandig aan doet om crosstrainingen te volgen, daar leer je echt superveel van Haha!
Veel succes in ieder geval!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:55

ik ga volledig akkoord met wat hierboven allemaal staat...
eerst wat oefencrossjes rijden en wat trainen op vaste hindernissen en waterbak zeker. goede beveiliging voor beide dat is echt heel belangrijk en dan ook een goede conditie natuurlijk.
veel succes hoor