Met losrijden merkte ik al dat hij niet erg op de achterhand te krijgen was, en tsja, ik heb 'm nog niet zo lang en hij is nog niet helemaal op conditie en bespiering, dus veel viel hier tijdens het losrijden niet aan te doen. Consequentie was dus wel dat hij heel zwaar in de hand werd. Ik rijd nooit zo heel lang los, want als ie moe wordt wordt ie nog zwaarder van voren, dus na een kwartiertje m'n proeven maar in. Op zich gingen ze redelijk, afgezien van het zware hoofd dat ik mee moest dragen

Bij de prijsuitreiking bleek toch dat ik het beste van allemaal had gereden want ik was de enige met winst en 2x een eerste plaats met 156 en 158 punten. Alleen werd dit me door de concurrentie en één iemand in het bijzonder geloof ik niet zo in dank afgenomen. Diegene leased het paard dat ik 8 maanden heb gereden en waarmee ik ook enkele wedstrijden succesvol mee ben geweest. Zij rijdt echter constant in de 130/140 punten, terwijl ik dus met m'n nieuwe paard erg goed ga. Blijkt dat ze vandaag na afloop van de wedstrijd aan m'n moeder heeft gevraagd waarom ik niet in de L rijdt, want mijn paard zou al L zijn geweest en dit was niet eerlijk

Ik geloof dat deze mevrouw niet begrijpt dat ik mijn paard 3 maanden geleden onbespierd en zo slap als een vaatdoek heb gekocht, en dat hij nu door hard werken steeds beter loopt. En dat terwijl ik het paard dat zij nu leased L1/L2 klaar heb afgeleverd! Mijn paard heeft absoluut nog nooit L gelopen. Alleen ik ben met mijn vorige paard L2 geweest en heb ook altijd erg succesvol gepresteerd met haar. Maar dan is het toch niet oneerlijk dat ik nu in de B start met in principe een vrij groen paard en dan toevallig ook nog win?
*zucht* Word je eerste, word je plezier nog verstierd door jaloerse concurrentie ook