2x eerste en een jaloerse concurrente

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Effy

2x eerste en een jaloerse concurrente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 00:14

Vandaag had ik voor de tweede keer met mijn nieuwe paard KNHS wedstrijd. Nadat mijn eerste KNHS wedstrijd redelijk doch niet erg interessant verliep (149 en 153 punten) heb ik vorige week zaterdag onderling weer even laten zien dat ik ook met dit paard in staat ben menig prijs weg te slepen, want toen werd ik eerste van de 23 man met 167 punten. Vooral dankzij mijn nieuwe zadel (het oude beklemde mijn paard op de schouders en het verschil is echt gigantisch) liep mijn paard deze wedstrijd veel en veel lekkerder, dus dat beloofde veel goeds voor vandaag.

Met losrijden merkte ik al dat hij niet erg op de achterhand te krijgen was, en tsja, ik heb 'm nog niet zo lang en hij is nog niet helemaal op conditie en bespiering, dus veel viel hier tijdens het losrijden niet aan te doen. Consequentie was dus wel dat hij heel zwaar in de hand werd. Ik rijd nooit zo heel lang los, want als ie moe wordt wordt ie nog zwaarder van voren, dus na een kwartiertje m'n proeven maar in. Op zich gingen ze redelijk, afgezien van het zware hoofd dat ik mee moest dragen Knipoog

Bij de prijsuitreiking bleek toch dat ik het beste van allemaal had gereden want ik was de enige met winst en 2x een eerste plaats met 156 en 158 punten. Alleen werd dit me door de concurrentie en één iemand in het bijzonder geloof ik niet zo in dank afgenomen. Diegene leased het paard dat ik 8 maanden heb gereden en waarmee ik ook enkele wedstrijden succesvol mee ben geweest. Zij rijdt echter constant in de 130/140 punten, terwijl ik dus met m'n nieuwe paard erg goed ga. Blijkt dat ze vandaag na afloop van de wedstrijd aan m'n moeder heeft gevraagd waarom ik niet in de L rijdt, want mijn paard zou al L zijn geweest en dit was niet eerlijk Verward

Ik geloof dat deze mevrouw niet begrijpt dat ik mijn paard 3 maanden geleden onbespierd en zo slap als een vaatdoek heb gekocht, en dat hij nu door hard werken steeds beter loopt. En dat terwijl ik het paard dat zij nu leased L1/L2 klaar heb afgeleverd! Mijn paard heeft absoluut nog nooit L gelopen. Alleen ik ben met mijn vorige paard L2 geweest en heb ook altijd erg succesvol gepresteerd met haar. Maar dan is het toch niet oneerlijk dat ik nu in de B start met in principe een vrij groen paard en dan toevallig ook nog win?

*zucht* Word je eerste, word je plezier nog verstierd door jaloerse concurrentie ook Verdrietig Nou ja, ik ben in ieder geval super trots op m'n paardje!

VValar

Re: 2x eerste en een jaloerse concurrente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 00:56

Jalouzie...... een teken dat je het goed doet Knipoog

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 08:41

Taj, met zulke mensen wordt het minder.
We kunnen allemaal helpen om dit te voorkomen door zelf zoiets niet te doen.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:21

Ja, dat is paardensport, hoe beter het gaat hoe meer gezeik Ach gut

En als je dan eens een keer een mindere dag hebt is het helemaal feest. Clown

Proberen niks van aan te trekken en gewoon blij zijn met het resultaat Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:26

Ach ,wat maakt het nou uit of je B of L1 start.. Je hebt rare mensen op deze wereld!! En inderdaad, als er mensen jaloers zijn, is het een teken dat je het goed doet.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:13

3 maanden is snel zeg, ik zou zelf nooit zo snel op wedstrijd gaan met een nieuw paard, maar misschien leert deze snel en/of is snel op zijn gemak bij een nieuw plekje...maar goed, gefeliciteerd met je punten, wel laag gejureerd denk ik of reed iedereen zo slecht?

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 14:50

Drie maanden is redelijk snel ja, maar hij is 7 jaar, dus geestelijk en nu ook fysiek prima in staat om al te starten. Verder heb ik vanaf dag 1 al een grandioos vertrouwen in dit paard, en hij nu ook in mij en tot nog toe gaat het prima. Ik heb verder ook niets te verliezen, het gaat mij nog steeds om de lol Lachen

Er is inderdaad best wel laag gejureerd, maar dat komt ook door het uitgangspunt van dit jurylid: niet nageeflijk = geen winstpunt. De jury legde zelf vóór de prijsuitreiking aan iedereen uit dat zij geen winstpunt mag geven als het paard niet nageeflijk is. Ik was dan ook de enige van tien starts met 2 winstpunten (en daaruit blijkt misschien des te meer dat mijn paard wel degelijk al klaar is om te starten). Niet iedereen was het echter met haar eens. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, een jury weet het in mijn ogen echt wel beter dan ik.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:50

Effy schreef:
Drie maanden is redelijk snel ja, maar hij is 7 jaar, dus geestelijk en nu ook fysiek prima in staat om al te starten. Verder heb ik vanaf dag 1 al een grandioos vertrouwen in dit paard, en hij nu ook in mij en tot nog toe gaat het prima. Ik heb verder ook niets te verliezen, het gaat mij nog steeds om de lol Lachen

Er is inderdaad best wel laag gejureerd, maar dat komt ook door het uitgangspunt van dit jurylid: niet nageeflijk = geen winstpunt. De jury legde zelf vóór de prijsuitreiking aan iedereen uit dat zij geen winstpunt mag geven als het paard niet nageeflijk is. Ik was dan ook de enige van tien starts met 2 winstpunten (en daaruit blijkt misschien des te meer dat mijn paard wel degelijk al klaar is om te starten). Niet iedereen was het echter met haar eens. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, een jury weet het in mijn ogen echt wel beter dan ik.

Laat die concurente maar gewoon praten. het is toch heel gewoon dat je met een nieuw en ook nog groen paard eerst in de b wilt starten? Helemaal als je het paardje nog maar drie maanden hebt. Gefeliciteerd met je eerste plaats en je winstpunten.
Nienke

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:29

Ik heb t met springen gehad, als binnenkomer op mn eerste wedstrijd was ik als enige 2x foutloos. Dat werd me door de (altijd winnende) clubkampioene niet in dank afgenomen, vooral niet omdat ik met een super stevige Mérens kwam. Ze had van te voren namelijk zoiets van (jaja een quote Haha! ): van dat zwarte ding daar heb ik niks te vrezen.

Neuh... tuurlijk niet.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:37

Jaloezie helpt je inderdaad niet erg ver. Net zoals denken dat als je een Z paard koop ook meteen zelf Z kunt rijden, jaja zelfs dan kan een B fjord (of ander koudbloedras) je noog verslaan. Dat is eigelijk, vind ik, de leuke kant van de sport. winnen van iemand die denkt dat hij/zij kan rijden. Heerlijk. Haha!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 00:08

Goh, ik herken dat.
De paardenwereld bestaat uit jaloerse mensen die anderen weinig of niets gunnen.
Sta er lekker boven en geniet van je goede prestaties.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:41

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:18

jaloerss....
mareeh, super gereden!! proficiat!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:39

Echt vervelend dat soort mensen, die gunnen je het gewoon niet. Maar je weet dat je het helemaal zelf gedaan hebt, eingelijk moet je maar blij zijn met dat soort mensen. Weet je tenminste dat je echt vooruit bent gegaan. Tong uitsteken Gefeliciteerd!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:49

Heh wat kinderachtig zeg!
Gewoon niks van aan trekken hoor!
Nog gefeliciteerd! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 01:05

Ik snap niet dat je je daar druk om maakt. Als jij een paard goed nar de L1/L2 hebt gereden volgens een manier die iedereen jou na zou kunnen rijden dan begrijp ik niet dat je je druk maakt om het gewauwel van een persoon die niet verder dan 130 punten in de B komt.

Aan de andere kant wow 130 punten dan moet je het toch wel erg fout doen.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:53

130 punten? Da's laag.. Jeetje.. In plaats van zijn "bek te kwijlen" met zo onzin, zou ze better haar best doen om netjes te rijden!

Zo als al vele zeiden al, er zijn mensen en mensen...
Sommige rijden voor de presentatie en de glorie zonder om te kijken naar hun paard. En de andere om te laten zien dat ze kunnen SAMENWERKEN met hun paard.

Tja.. er is toch verschil? En de verschil tussen zo mensen zie ook zonder hun paard naast hen.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:20

Had ik ook!!

Net eerste wedstrijd en eerste plaats wel 2 fouten maar voor de rest goed cijfer 8'en en 7's. Die van mij is echt een showbink, en dat voor een merrie!! *o/*

Maar sommigen rijden al langer b, deden niets fout maar net dat frontje erop hebben ze dan niet, en die rijd je er makkelijk af met een shower. Sorry life isn't fair. Maar ik heb dat ook jarenlang moeten merken, en nu heb ik eindelijk mijn eigen kampioentje!!

Niets van aantrekken!!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:51

Je moet er gewoon van genieten, des te leuk wordt het Haha!
Je had die bekkies van die ouders eens moeten zien van de kinderen met eigen pony's, toen ik met star (manegepony, je kent dr wel) die reischeque van 250 gulden won!
Mensen kunnen zich beter bezig houden met het verbeteren van hun rijstijl dan zich af gaan lopen reageren op anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:53

Tsjah, zoiets heb ik ook weleens gehad, ik heb een paar keer met springen gewonnen van een meisje dat z2 dresuur reed, ze vond het niet leuk. De paarden die niet goed genoeg waren verkocht ze weer omdat ze anders niet genoeg tijd voor zo'n paard had wat ik wel zo eerlijk tegenover dat paard vind.

OP een gegeven moment was ik op zoek naar een nieuw wedstrijd paard en zij bood mij een van haar paarden aan die niet hoger dan z1 zou komen, hoefde ze niet meer van mij te verliezen.

wel slim bedacht maar ik heb het paard nu niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:44

Goed gedaan hoor!!!

Die jalousie kom je overal tegen ind e dressuur. Als je er niet tegen kunt kun je beter gaan springen.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:21

Jippie schreef:
Goed gedaan hoor!!!

Die jalousie kom je overal tegen ind e dressuur. Als je er niet tegen kunt kun je beter gaan springen.

springen precies hetzelfde

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:43

Als je het universum wilt verbeteren, begin altijd bij jezelf!