korte manen: knotjes of naar een kant?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

korte manen: knotjes of naar een kant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 21:03

Over twee weken moet ik weer voor t eerst sinds 6 maanden starten, en Dees haar manen zijn ultrakort en staan alle kanten op Boos!

Wat zouden jullie doen; er toch wat proberen van te maken met knotjes of voor elkaar krijgen dat de manen netjes naar 1 kant vallen...

Iemand tips?
Laatst bijgewerkt door Karin op 19-02-05 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Kylan

Re: Hellepie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:16

proberen toch te knotten. Ik doe dr zelf nog wel eens wat gewone gel of schuimgel in als t anders echt niet wil. Ik denk dat netjes naar een kant laten hangen veel moeilijker wordt dan gewoon proberen er met wat vlechtjes wat van te maken...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 21:29

Ik heb nooit mousse of gel gebruikt, maar ik neem aan dat dat verder geen kwaad kan? Dat is trouwens wel een puik plan; haar manen zo goed volstoppen met mousse dat er niets meer tussenuit piept Tong uitsteken

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 22:44

Ik zou ook proberen toch knotjes te maken. Dat wil waarschijnlijk toch beter en het staat ook netter. En wat mousse oid erin is op zich wel een goed idee, maar zorg er dan wel voor dat je dat spul er na de wedstrijd weer goed uit wast, anders gaat het erg jeuken bij je pony. En het is sowieso niet goed voor de manen om het spul er lang in te laten zitten. Succes!!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:59

Ik had ze ook een keer te kort getrokken dan ik eigenlijk wilde. Ik heb de haren toen maar gewoon dubbel geslagen. Want om het nou los te laten staat helemaal slordig.

Zofy

Re: korte manen: knotjes of naar een kant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:16

Ik zou je paard ook maar proberen te vlechten. Denk dat als het alle kanten op staat alleen maar lastig wordt om ze 1 kant op te krijgen. Je kan de manen ook beetje nat maken en dan vlechten, krijg je ook minder sprieten Knipoog. Oh alleen niet te nat want ik heb m'n pony wel eens moeten invlechten na een regenbui en vervolgens liep ze een week met krullen rond Bloos

NathalieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 13:37

Idd gewoon knotten, denk dat dat minder moeite is en t staat ook verzorgder op wedstrijd.

Ik gebruik trouwens ook altijd mouse, blijven alle sprietjes mooi in t knotje. In de zomer spoel ik de manen dan goed uit. 's Winters kam ik alle mouse er weer uit.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 16:27

Thanks voor de tips!! Gelukkig moet ik 's avonds starten, heb dus alle tijd overdag Lachen