Hengst Welke klasse starten????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

margriet

Hengst Welke klasse starten????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 10:32

[size=18][/size]Heb Hengst en wil op Wedstrijd, ben nog nooit eerder gestart, in welke klasse moet ik beginnen????? Paard is al eerder gestard in klasse Z[size=18][/size]Heb Hengst en wil op Wedstrijd, ben nog nooit eerder gestart, in welke klasse moet ik beginnen????? Paard is al eerder gestard in klasse ZHeb Hengst en wil op Wedstrijd, ben nog nooit eerder gestart, in welke klasse moet ik beginnen????? Paard is al eerder gestard in klasse Z

Zwelgje

Re: Hengst Welke klasse starten????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:37

Volgens mij herhaal jij jezelf een beetje teveel Clown
Maar volgens mij mag je een hengst uitbrengen als je zelf L2 met een winstpunt bent of bent geweest.
Ik weet dat toen ik mijn hengst wilde starten in de B ik eerst met mijn andere paard L1 met een winstpunt moest hebben.
Maar dat is al wel 2 jaar geleden en het is later aangepast naar L2 geloof ik.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:40

Als je met een hengst wilt starten, moet je eerst met een ander paard L2 met een winstpunt hebben gereden. Anders mag je een hengst niet starten. Ongeacht of de hengst nou eerder op concours heeft gelopen of niet.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:57

Als jij nog nooit gestart bent, mag jij geen hengst uitbrengen op wedstrijd (zoals hierboven ook al staat) welke klasse hij ook geweest is.
Met een merrie of ruin had je B moeten starten. Wil je een hengst starten, moet je zelf minstens een winstpunt gereden hebben in de L2.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:03

Als het een barok ras is, mag je op wedstrijden voor barokke wedstrijden starten. Als je op die wedstrijden t/m L2 rijdt, dan mag je een startkaart aanvragen bij de KNHS.

margriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 11:57

Hallo Allemaal

Weet Nu dat ik met hem niet kan starten maar maakt niet uit kan er heel veel van leren.Bedankt allemaal

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:06

Hmmm heb je een hengst gekocht?Of rijd je hem voor iemand anders?

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:42

Vajramani schreef:
Als je met een hengst wilt starten, moet je eerst met een ander paard L2 met een winstpunt hebben gereden. Anders mag je een hengst niet starten. Ongeacht of de hengst nou eerder op concours heeft gelopen of niet.

wat weet jij dat ook allemaal goed hé minke... daarom ben jij dus ook de beste voor t secretariaat! je hoeft allen maar ff aan jou te vragen en je weet t al! haha.. Cool is helmaal ok! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:54

Of L springen met wp Haha!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 11:08

Volgens mij moet je in de l starten met een hengst en mag je niet in de B starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 11:24

nee hoor
Wat hierboven staat ik correct Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:21

runningkawa schreef:

nu kan ik fout zitten, maar ik dacht dat ik hier eens gelezen had dat je voor te gaan springen eerst een winstpunt in de B moest halen in Nederland, of heb ik weer dingen gelezen die er niet stonden? Clown

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 17:14

Klopt je moet voordat je gaat springen eerst een wp gehaald hebben in de B, maar volgens mij mag je pas met een hengst starten als je M1 rijdt en niet L2
Of heb ik het nu mis?

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:28

Snappie schreef:
Klopt je moet voordat je gaat springen eerst een wp gehaald hebben in de B, maar volgens mij mag je pas met een hengst starten als je M1 rijdt en niet L2
Of heb ik het nu mis?

Nee dit is topic nummer 123.567 en je mag pas vanaf L2+1 met een hengst starten.Of L springen( en ja dan moet je dus eerst een wp in de B dressuur halen voordat je kunt gaan springen en voordat je uberhaupt L springen bent Clown )

Snappie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:05

xKatleentjex schreef:
runningkawa schreef:

nu kan ik fout zitten, maar ik dacht dat ik hier eens gelezen had dat je voor te gaan springen eerst een winstpunt in de B moest halen in Nederland, of heb ik weer dingen gelezen die er niet stonden? Clown

Dat klopt

Maar het regelement over een hengst mogen starten is L2 D of L spr, uiteraard met wp.

Vroeger is het idd M geweest.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:29

Artikel 120 Deelnemende (E)pony's / paarden.

Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden, indien de ruiter de leeftijd van 12
jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse
L2.
Een (pony)hengst dient op een wedstrijdterrein, gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt,
zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te wordengeplaatst.