Het dressuurpaard On Top, waarmee Judith Scholte reeds zeer succesvol was, is verkocht aan Leida Collins-Strijk.
De negenjarige zoon van Jet Set D uit Ballade keur van Pericles xx heeft in het najaar zijn veelbelovende debuut in de Grand Prix gemaakt. Voor die tijd was de lichtvoetige bruine ook al zeer succesvol. Hij won onder meer het Nederlands kampioenschap ZZ-zwaar in 2003 en een jaar later werd hij Nederlands Kampioen Lichte Tour.
Marc en Judith Scholte kochten On Top als veulen op de proefaccommodatie 'De Tolakker' op de faculteit diergeneeskunde. Marc was in die tijd instructeur bij de veterinaire studenten rijvereniging 'de Solleysel'.
"Het is een moeilijke beslissing geweest" vertelt Judith geëmotioneerd. "Wij zijn alleen eigenaar en het risico werd te groot. Hij kan zo maar een keer vastliggen of koliek krijgen en dan is het afgelopen." Judith vindt het erg fijn dat On Top naar Leida gaat. "Het kan niet beter zijn dan zo." benadrukt ze. "Leida kwam hem uitproberen en reed er echt zo op weg, ik kreeg er kippenvel van."
Leida en haar man Tim Collins betrekken deze week hun nieuwe onderkomen in de buurt van Valkenswaard. On Top blijft dus in Nederland. "Ik ben chauvinistisch genoeg om daar heel blij mee te zijn" vervolgt Judith, "het is toch een paard waar de verwachting van is dat hij op het internationale niveau gaat meedraaien. Vaak gaat zo'n paard naar het buitenland, nu gelukkig niet. En ik weet zeker dat wanneer Leida met hem succesvol is , ik even hard zal meegenieten. Sterker nog, ik denk dat ik nóg zenuwachtiger zal zijn dan wanneer ik hem zelf moest rijden. Als íemand hem moest kopen, dan moest het maar zó zijn."
www.kwpn.nl
Ben zeer benieuwd wat deze gaat combi gaat presteren