Kurmuziek...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sylhouet

Kurmuziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:21

Sorry, aangezien de zoekfuncties niet werken, kan ik geen oude topics over dit onderwerp terugvinden...

Ik ben op zoek naar tips van mensen die al eens een kur op muziek hebben gemaakt !
Een kur op papier zetten lukt me wel, maar dan de muziek...

* Hoe kom je aan leuke kurmuziek? Zelf heb ik helemaal geen instrumentale muziek...
* Hoe krijg je de muziek in een beetje vloeiende overgangen achter elkaar ?
(Moet zoiets op CD, of kan een bandje ook nog steeds Haha! )
* Iemand nog tips voor leuke kurmuziek ?? Of andere tips bij het zelf maken van een kur ?

Thanks Lachen !!

AnneG

Re: Kurmuziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:07

Ik heb er toevallig net een gemaakt Lachen
Ik heb eerst een proef gemaakt en die op video opgenomen. Omdat ie eerst te lang was heb ik er toen nog een paar dingetjes aan veranderd. Je moet op de video je paard wel net zo laten draven als je hem op concours aan 't lopen hebt.
Ik ben in de bieb gaan zoeken naar leuke muziek, maar kon daar niet echt iets vinden. Je kunt ook naar een muziekwinkel in de buurt gaan en daar vragen. Je kunt ook nog downloaden van internet trouwens...Maar ik vond niet echt leuke muziek en mijn instructeur had nog heel veel muziek voor een kur dus heb ik de muziek met hem uitgezocht. Ik kende iemand die diie muziek achter elkaar kon laten doorlopen. Daar heb je een speciaal programma voor nodig. Je kunt ook eens op internet zoeken naar sound editor dan kun je zo'n programma volgens mij ook downloaden, maar als je nog niet weet hoe het moet is het een heel gepruts! Ik zou dus eerst maar is in de buurt rondvragen...
Suc6!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:57

Oot-productions check daar de site van.
Toevallig is daar een boktster(Anoukie en d'r paardjes Sjors en Velvet) de vriendin van dit gebeuren.
Via google kom je zo op hun site.
Je kunt ook muziek-fragmentjes daaro downloaden. Clown

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:30

En mocht het helemaal niet lukken, dan kun je ook nog super voor de dag komen met 1 van onze standaardkuren. Deze kun je beluisteren op www.marvins.nl en kun je al downloaden voor €49,95...

Succes!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:56

Marja schreef:
En mocht het helemaal niet lukken, dan kun je ook nog super voor de dag komen met 1 van onze standaardkuren. Deze kun je beluisteren op www.marvins.nl en kun je al downloaden voor €49,95...

Succes!

Leuk!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 16:09

Thanks allemaal!

Ik vind het wel leuk om zelf te maken, het is sowieso een kur voor eenmalig gebruik dus ik was niet van plan om er (veel) geld in te gaan steken.

Inmiddels heb ik al aardig wat geschikte muziek op een rij, en ook een programma gedownload waarmee je de muziek achter elkaar kan zetten etc. en het lukt nog ook Haha! .

Enige waar ik nog niet echt uitkom: wat is nou goede GALOP-muziek ?
Wat voor ritme moet daar inzitten ? Iemand tips daarover, of een voorbeeld van wat goede galop-muziek is ?

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:50

3 tels maten zijn vaak mooie maten voor galopmuziek.

bv "Africa" van Toto.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:27

grandeur schreef:

Inmiddels heb ik al aardig wat geschikte muziek op een rij, en ook een programma gedownload waarmee je de muziek achter elkaar kan zetten etc. en het lukt nog ook Haha! .

?

wat voor programma heb je gedownload en waar kan ik dat programma op vinden?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:33

tegenwoordig mogen de kurmakers van Anky ook voor andere kuren maken Haha!

Je moet echt héél veel zoeken op internet: instrumentaal, karaoke, intro's, remixen enz...

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:05

grandeur schreef:
Sorry, aangezien de zoekfuncties niet werken, kan ik geen oude topics over dit onderwerp terugvinden...

Ik ben op zoek naar tips van mensen die al eens een kur op muziek hebben gemaakt !
Een kur op papier zetten lukt me wel, maar dan de muziek...

* Hoe kom je aan leuke kurmuziek? Zelf heb ik helemaal geen instrumentale muziek...
* Hoe krijg je de muziek in een beetje vloeiende overgangen achter elkaar ?
(Moet zoiets op CD, of kan een bandje ook nog steeds Haha! )
* Iemand nog tips voor leuke kurmuziek ?? Of andere tips bij het zelf maken van een kur ?

Thanks Lachen !!

Als je inderdaad gaat kiezen voor cd's wat in jouw geval heel goed kan, kijk dan eens bij bvb kruidvat of een andere drugstore. Daar zijn doorgaans best leuke cd's te koop voor niet al te veel geld. Leuke filmmuziek cd's ofzo.

Veel succes!!!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:02

Bij sommige ruitersportzaken zijn er kur cd's te koop waar complete kuren op staan, bv van Isabel Werth, die heeft een aantal cd's. Daaruit kun je ook stukken halen om in je kur te mengen. Of zo'n kur helemaal gebruiken, de kuren hebben allemaal een thema.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 18:50

Inmiddels heb ik al best veel leuke muziek kunnen vinden! Ik denk dat het qua muziek wel gaat lukken, heb inmiddels ook galopmuziek kunnen vinden. De muziek een beetje leuk in elkaar over laten lopen en aan elkaar plakken, lukt ook al heel aardig Pling , dus dat valt alweer mee.

De tip van oot123 vind ik ook een goede, ik zal voortaan in de Kruidvat etc. eens opletten of er geschikte CD's liggen, altijd leuk en wie weet komt het nog eens van pas in de toekomst Haha! .

Bij CD's van Isabel Werth, Anky etc. ben ik bang dat de muziek iets te bekend en dus "gejat" Knipoog is, dat vind ik persoonlijk niet origineel genoeg. Dat zou ik dan liever als noodoplossing gebruiken, als ik zelf qua muziek helemaal niks geschikts kon vinden.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:50

grandeur schreef:
Inmiddels heb ik al best veel leuke muziek kunnen vinden! Ik denk dat het qua muziek wel gaat lukken, heb inmiddels ook galopmuziek kunnen vinden. De muziek een beetje leuk in elkaar over laten lopen en aan elkaar plakken, lukt ook al heel aardig Pling , dus dat valt alweer mee.

mag ik vragen wat voor muziek je nu hebt gekozen?

Jolandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:57

in de nieuwste hoefslag stond nog een artikel over een kur maken en rijden....waar je op moet letten....ook nog handig om even door te nemen....hoewel...volgens mij weet jij wel hoe het werkt....

Ik denk dat ik dit jaar weer kom kijken naar de kuren...In Winschoten was het niet????

wesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:26

Je kan het beste eerst een filmje maken van de te rijden proef en dan moet je op zoek gaan naar de bijbehorende muziek en zo kun je in het choreografische gedeelte weer wat veranderen zodat het toch nog beter word.

gr

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 21:32

@ laida : Nee Haha!
Ik kan het je ook niet vertellen, ik weet niet eens van elk deuntje de naam namelijk. Maar op internet is met een beetje zoekwerk genoeg te vinden, heb ik ook gedaan.

@ jolandt: Zag inderdaad het artikel in de Hoefslag, wel toevallig!
Finale is inderdaad in Winschoten, 19/20 maart a.s.
Op dit moment sta ik precies "in de finale" maar er komt nog 1 wedstrijd 6 maart, dus het is nog even spannend of ik die finaleplek kan houden of dat ik er net uit val...
Ga de eventuele proef dus ook pas na 6 maart op video zetten en muziek eronder zetten, maar ik heb in ieder geval de muziek en ik weet hoe ik die kan bewerken, dus het moet dan wel lukken (hoop ik Haha! ), want dat leek me het moeilijkste gedeelte.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:54

Goeie tip van die site van Marvins....
Ik heb alle drie de standaard kuren besteld Bloos Want ik rij in Maart 1 Kur, en 1 pas de deux.