Winstpuntenregeling SGW, hoe zit dat inelkaar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pascha

Winstpuntenregeling SGW, hoe zit dat inelkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 23:50

Wanneer haal je een wp in het SGW?
Ik weet dat als je SGW wilt starten, je eerst B-springen + 1wp moet zijn. Maar telt de dressuurproef die je rijdt, ook gewoon voor je dressuurwinstpunten?
En hoe zit dat met het crossgedeelte, wanneer behaal je een wp?

MissM

Re: Winstpuntenregeling SGW, hoe zit dat inelkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:00

Je haalt twee winstpunten als je de in de cross foutloos blijft. Als je één weigering hebt krijg je nog 1 winstpunt. Je moet in beide gevallen wel een voldoende voor je stijl van rijden hebben, die wordt op twee plaatsen in de cross bekeken.

De dressuur en het springparcours tellen alleen mee voor de plaatsing, en je krijgt hier geen winstpunten voor.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:03

Voordat je een SGW mag starten moet je met je paard B+1 zijn in het springen. Dan mag je een B SGW starten.

Bij de SGW zit het zo dat de dressuurproef die je dan rijdt niet mee telf voor promotie punten, de proef rij je op het niveau waarin je je voor de gehele cross hebt ingeschreven (bij B SGW, dus een B SGW proef (komt overeen met B dressuurproef), het maakt niet uit of je met dat paard bv al Z1 dressuur bent).

Hij het crossgedeelte haal je 2 winstpunten als je foutloos aan de finish komt, je krijgt nog 1 winstpunt als je over de finish komt met 1 weigering.
Strafpunten voor te snel of te laat binnen komen krijg je geen aftrek voor op je winstpunten, die telt alleen mee in de einduitslag, netzo als de uitlsag van de dressuur en het springen.

Wel is het zo dat als je bij de dressuur onder de 115(? of wat het nog lager?) pnt scoort je niet mag starten in het springen en de cross.
Haal je in het springparcours meer dan 20 strafpunten (excl tijd strafpnt) mag je niet starten in de cross.

De stijlpunten waar MissM het over heeft worden alleen gegeven in de klasse B paarden en B pony's,. Hierbij moet je gemiddeld een 5,5 of hoger halen. Haal je lager dan een 5,5 krijg je je eventueel behaalde winstpunten NIET maar krijg je een eventueel behaalde prijs WEL

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:51

aanvullingen op chantal:

- volgens mij tellen de wp'en in het B al bij een 5 of hoger voor stijl
- je mag maximaal 24 strafpunten met springen hebben (los van tijdfouten)
- je moet minimaal een 4,5 gemiddeld rijden in de dressuur (117 punten)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:59

Dankje Lielle, kun je zien dat ik sinds november al niet meer gecrosst heb.... damn wat slecht zeg dat ik gewoon 3 fouten maak.. en ik cross nog wel zoveel.... Bloos

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:01

Chantal, jij hebt toch nooit te maken met die regeltjes? Jij scoort altijd hoger dan genoemde gemiddeldes? Knipoog

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 13:42

Bedankt allemaal!!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:17

heb ik nog 1 vraagje
met hoeveel winstpunten mag je dan door naar een hogere klasse?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:19

B -> L 5 wp'en geloof, daarna 10. Mss is het bij de pony's anders.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:34

B --> L: 4 winstpunten, daarna 10

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:42

Lielle schreef:
aanvullingen op chantal:

Je moet gemiddeld een 4 rijden in de dressuur. Dat komt neer op 104 punten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:43

andrea16 schreef:
Lielle schreef:
aanvullingen op chantal:

Je moet gemiddeld een 4 rijden in de dressuur. Dat komt neer op 104 punten.

ik kon het niet vinden in de reglementen, maar echt maar een 4? Dat is helemaal schandalig weinig *LOL*

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:48

Haha ja. Ik had het nog nagekeken voordat ik met Madine de eerste SGW ging rijden (Neede 2004). Het zat nog in mijn geheugen :p

104 punten is inderdaad weinig. In Nijeberkoop reed iemand in de ring naast mij met een paard dat een paar keer uit de ring sprong, steigerde e.d. en ze had boven de 104 punten dus ze mocht crossen. Volgens mij moet je het dus wel heel erg bont maken om na de dressuur al uitgesloten te worden. (ik hoop dat dat mij nooit zal overkomen Nagelbijten / Gniffelen )

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:38

andrea16 schreef:
Volgens mij moet je het dus wel heel erg bont maken om na de dressuur al uitgesloten te worden. (ik hoop dat dat mij nooit zal overkomen Nagelbijten / Gniffelen )

Volgens mij moeten er dan ook nieuwe jury's komen. Want het komt wel heel erg weinig voor dat je lager krijgt dan een 4...En anders haal je dat met de laatste paar onderdelen weer op...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:29

Uhm Sjonniej.... ik kan me nog heel goed mijn 117 punten herinneren voor mijn 1e M pony cross een aantal jaar geleden hoor..... Bloos Nou ja dat was maar eenmalig gelukkig. Maar je hebt wel gelijk. Lucky gaat als een mega gespannen stuiterbal de proef door, lijkt nergens naar en toch komen mijn punten vrijwel altijd tussen de 145 en de 155 terecht, dat klopt natuurlijk niet!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:53

Ja, dat had ik dus ook! De eerste 2 proeven van Madine waren echt verschrikkelijk. Ontzettend gespannen en ze viel een keer in galop waar het niet moest. Kreeg ik toch 141 en 147 punten :/

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:54

oh ja. Mijn meest dramatische sgw proef met Pablo die in gestrekte galop van Chaam naar Bathmen vertrok Extreme duivel leverde 152 punten of zo op. En een proef met Raimaer die overal tegen de hand kwam en veel te hard liep 175 Bloos!