Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen maar dan hoor ik het wel.Ik heb 25 februari een onderlinge wedstrijd dressuur bij ons op de pension stal.Ik rijdt al 14 jaar met mijn pony maar nog nooit een wedstrijd gereden.Wat moet ik aan trekken bij die wedstrijd?Ik heb een zwarte,donkerblauwe,rookblauwe en een creme kleurige rijbroek.
Zoals iedereen al zegt gewoon een crème-kleurige broek en een nette trui of een shirt met lange mouwen. Je kan natuurlijk ook gewoon een zwarte broek met een shirt aantrekken. Ik zou wel in ieder geval een iets met LANGE mouwen aan doen. Met korte mouwen heb je namelijk de kans dat je meteen na binnenkomst de baan alweer mag verlaten, ook bij onderlinge wedstrijden!
Die creme-kleurige broek met een donkere trui, of bodywarmer. Die zwart-kleurige broek met een bordeauxrode trui, of bodywarmer. Ligt er een beetje aan wat je erboven aantrekt. Als het maar netjes om je lichaam zit, dus geen wijde trui aandoen dat is een slordig gezicht. Ik heb vroeger eens een proefje gereden in een zwarte broek, rode trui en een zwarte bodywarmer.
Is het niet beter om dat te vragen aan de organisatoren of leidinggevende van die wedstrijd? Die weten het denk ik het beste. Want bij ons op de manege wordt er wel veel aandacht besteed aan uiterlijk, maar bij een vriendin van me rijden ze onderlinge wedstrijdjes gewoon in hun spijkerbroek bij wijze van spreken!
Kun je dat niet beter vragen aan de organisatoren of leidinggevende van die wedstrijd? Of aan iemand die al vaker aan zo'n wedstrijd heeft meegedaan? Ik denk dat diegenen het beter weten dan wij. Het verschilt namelijk nogal, want bij ons moet er op (onderlinge) dressuurwedstrijden echt gereden worden in een witte rijbroek en zwart of blauw rijjasje, anders krijg je gewoon vet lage beoordeling voor uiterlijk. Maar bij een vriendin van me rijden ze bij wijze van spreken gewoon in hun spijkerbroek!