tips voor op wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bino_Pino

tips voor op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:22

ik ga waarschijnlijk in augustus (nog lang mja)mijn eerste wedstrijd rijden Haha! kunnen jullie een paar tips geven voor op wedstrijd??dat is dan wel met een manegepony zelf heb ik geen Huilen en de kleine les rijden daar ook op dus zijn ze een beetje minder goed..

hoe moet ik vierkant halthouden?

Climax

Re: tips voor op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:20

Wat voor tips wil je? En wat ga je doen, springen of dressuur? Gezien je vraag neem ik aan dressuur?
Zorg iig dat jij en je pony op de juiste manier gekleed zijn Tong uitsteken Haha!

Vierkant halthouden is in de B nog niet zo heel belangrijk hoor, daar moet die in principe alleen voor gelijk staan.
Maar je kan vierkant halthouden door je paard gelijke 'druk' op beide teugels te geven en hem te sluiten tussen je benen wanneer je gaat halthouden.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:57

vierkant halthouden wordt in de b nog niet zoveel op gelet, meer dat je pony recht staat en niet tegen de hand is.
let er verder op dat je haar in een knotje of vlecht zit, je witte handschoentjes draagt, ed.
voor verdere aanwijzingen is het maar net wat voor pony je dan op rijdt, je instructrice kan hier verder aanwijzigingen bij geven.
stel de eizen de eerste keer niet te hoog, je weet dan nog niet zo goed wat er van je verwacht wordt, misschien heb je maar 130 punten ofzo,
ik hoop dat er goed wat informatie op je protocol staat, daar kun je van leren voor de volgende keer.
misschien kun je eens wat fotos plaatsen?

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:13

missnynke schreef:
let er verder op dat je haar in een knotje of vlecht zit

Maakt dat zoveel uit dan? Ik heb altijd mijn haar gewoon in een staart gehad, als het maar een beetje netjes eruit ziet, en heb daar verder nooit commentaar op gehad.

Ben dan ook nooit verder dan de L2 gekomen, maar dat heeft daar niet aan gelegen denk ik Haha!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:49

Witte handschoentjes, erg belangrijk! Letten ze bij ons altijd erg op!
En erop letten dat je goed op de letters rijd, en natuurlijk goed op je houding en zit letten!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:23

Mariek87 schreef:
missnynke schreef:
let er verder op dat je haar in een knotje of vlecht zit

Maakt dat zoveel uit dan? Ik heb altijd mijn haar gewoon in een staart gehad, als het maar een beetje netjes eruit ziet, en heb daar verder nooit commentaar op gehad.

Ben dan ook nooit verder dan de L2 gekomen, maar dat heeft daar niet aan gelegen denk ik Haha!

heb meegemaakt dat iemand daar minpunten voor kreeg, en het is erg jammer als dat net het verschil van wel/geen winstpunt uitmaakt

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:12

Goed op de letter rijden (je figuren; dus bij van hand veranderen naar de andere letter kijken en daarop richten).
Niet te gehaast rijden, maar nette overgangen. Maakt niet uit als het dan iets na de letter is.
Je paard pony niet teveel inhouden.
Vooruit kijken en denken, vooral bij afwenden bij A en C.
Plezier hebben!!!!!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:24

verplaatst van PP naar WD