Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VValar schreef:Ik heb daar nooit problemen mee hoor. Ik krijg altijd zat commentaar op mijn protocol. Ook als ik eens zit te schrijven is mijn hand na afloop helemaal lam van het vele schrijven.
cornelie schreef:Ligt eraan, als mijn coupon volstaat met: verkeerde galop, niet rond, tegen de hand etc zijn dat dingen die ik op dat moment ook wel weet.
Dan is het commentaar vooral kwantiteit en geen kwaliteit![]()
Dan maar liever een vrijwel lege coupon met 1 of 2 nuttige opmerkingen.
RodaniaJaman schreef:Jah dat vraag ik me ook vaak af!!!![]()
![]()
Ik had pas een keer 140 pnt terwijl volgens alle andere t een dikke winstpunt waard was en GEEN ÉÉN regel commentaar.... 4 voor aandraven staat niks bij... wat doe k dan fout..??????
Jureren bij dressuur is een echte sport...![]()
Achteraf hoorde ik dat de jury die ik had... zich gewoon afreageerde op de rijdende combinaties..![]()
.Omdat ze zelf nooit een winstpunt reed!! nou vind ik dat niet erg maar voor een kind van 6 is het toch wel wat anders!!
![]()
of niet dan...?
cornelie schreef:Als jury geef je geen les, maar motiveerd het cijfer. En dat is op basis van constateringen en dat schrijf je op als commentaar.Ligt eraan, als mijn coupon volstaat met: verkeerde galop, niet rond, tegen de hand etc zijn dat dingen die ik op dat moment ook wel weet.
Dan is het commentaar vooral kwantiteit en geen kwaliteit![]()
Dan maar liever een vrijwel lege coupon met 1 of 2 nuttige opmerkingen.
momo schreef:Moet je als schrijfster eens 4 uur bij een jury zitten die bij alle onderdelen commentaar geeft!!!![]()
Hoelang denk je dat een schrijfster dan wil blijven zitten?
![]()
Natuurlijk wil iedereen leren van een proefje maar als je in de verkeerde galop aanspringt en er staat een 4, weet je toch wel waarom die 4 er staat?
Een jury zit er niet als instructeur maar KAN gewoon niet bij ieder onderdeel iets schrijven.
Er zijn er ook die inderdaad nooit iets opschrijven en dat klopt ook niet.
Als je er iets van wil leren moet je echt eens gaan schrijven. Dat blijft de beste manier om er iets van op te steken.
momo schreef:Goed zo artuma. Alleen als er tijd is zet je er wat bij. Als er bij ieder punt iets gezet moet worden loopt het weer gigantisch uit, moet je de ruiters dan eens horen.
En als er iemand is die de jury's van tekenwoordig niet vrolijk meer vindt, moet je eens een poosje tijdens proeven kijken hoe er gereden wordt, DAAR WORDT JE OOK NIET VROLIJK VAN TEGENWOORDIG.
In de B nog zeer regelmatig op verkeerde been, stelling en buiging niet te vinden, op buiten teugel hoeken en volte's door, niet nageeflijk gereden maar getrokken, krom zitten en totaal niet met de bewegingen mee.
In de L zie je maar weinig goed wijken voor de kuit en goede nageeflijkheid.
In de L2 moet er heel de proef doorgezeten worden en zie je regelmatig een hoop gestuiter in het zadel, tegen de hand achterwaarts en wijken............ nog steeds vaak droevig.
Met ook nog steeds de afgedwongen "krul"in de hals.
Dan de M, dan moet de zweep wel en bij heel wat combinaties is op het moment dat de zweep weggegeven wordt de impuls meegegaan.
Schouder binnenwaarts in vaak verbogen in de hals of op 4 sporen.
in de M2 is de traver zeer regelmatig met verkeerde stelling, en komt de tactfout steeds meer voor.
Ik wil nog wel even doorgaan maar dan wordt dit wel een heel lang stukje.
Er zijn natuurlijk ook goede combinaties te vinden.
Als je geen goed commentaar van de kant kan verwachten èn je hebt protocollen die niet naar je zin zijn, moet je eens aan je instructeur vragen hoe alles zit. Misschien tijd voor iemand anders als instructeur of eens wat kritischer naar jezelf kijken i.p.v. altijd de jury de schuld geven.
momo schreef:Weet je wat je doet? Ga als je oud genoeg bent, en als je ervoor gevraagd wordt snel de jurycursus volgen. Dan hebben we er kennelijk een goed jurylid bij.