op zondag 30 januari had ik onderling wetstrijd. de dag begon al vroeg want ik had een vriendin belooft dat ik haar pony zou invlechten dus moest ik opzondag al om 8 uur daar wezen. daar aangekomen de staart een beetje uitgeborstelt en daarna heel mooi ingevlochten. toen ook haar manen opgevlochten zag er heel leuk uit. en ze had ook nog eens heel goed haar proefje gereden. ze was eerste. daarna was ik nog even naar huis gegaan om mijn witte schabrak te hallen. en me om te kleden. daar weer aangekomen werdt er gevraagt of ik nog 2 paarden kon vlechten aangezien het nog 3 uur duurde vooradat ik aan de beurt was even gedaan. daarna mijn eigen paardje gaan poetsen. en ze glom bijna ze schoon was ze. toen kon ik gaan zadellen. en met mijn nieuwe teugels en frondriem gereden. die ik voor kerst had gehad. ook mijn nieuwe blous en plastron en plastronspelt. daarna kon ik gaan losrijden. maar ze was erg vervelend. ze kwam met 4 benen de lucht in en stijgerde een paar keer. dus toen maar even streng een paar moeilijke figuren gereden. daarna deed ze weer normaal. eenmaal aan de beurt was ik zupper zenuwachtig. maar na 3 rondjes te hebben gedraaft ging het wel. toen begon het proefje. ik ree L2 proefje 19. hij was best lastig maar het ging op zig wel. toen ik klaar was nog even uitgestapt en haar op stal gezet. toen in de kantine wachten tot de prijsuitrijking. eerst de b paarden dan de L1 en toen de L2. eerst was de vierde was ik niet derde ook niet. ik dacht ik ben toch geen eerste maar nee ik was 2de met 174 punten en dus 2 winstpunten. echt zo blij.