Weer eerste, weer geen winst!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eusebio

Weer eerste, weer geen winst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 10:49

Gisteren wedstrijd gehad in Schoonhoven. Haha! Half 6 liep de wekker af, en had al niet zo goed geslapen die nacht. Dromen Slapen Heb namelijk zaterdagmiddag in het ziekenhuis gezeten omdat ik een knietje van m'n paard kreeg, en bijna mij neus brak, maar het viel gelukkig erg mee en mocht toch rijden omdat het om een klein scheurtje ging. Wel flink blauw en dik. Tong uitsteken We moetsen als eerste starten om 9 uur, best lekker als je een ochtendmens bent. Eerste proef ging heel fijn, paar kleine foutjes, maar ik was zeker tevreden en hoopte toch wel op een puntje. Helaas..........wel eerste maar geen winst, tweede proef was wat slordig en uiteindelijk 149 punten. Beetje balen natuurlijk, maar de puntjes zijn in aantocht. Haha!

Somebody_

Re: Weer eerste, weer geen winst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:34

hoi hoi

welke jury had je??? ik heb je niet zien rijden maar als je zelf zegt dat het goed ging dan geloof ik je toch wel Haha! jammer hoor dat je geen winst had

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 09:34

missmiekie schreef:
hoi hoi

welke jury had je??? ik heb je niet zien rijden maar als je zelf zegt dat het goed ging dan geloof ik je toch wel Haha! jammer hoor dat je geen winst had

Jury: Mevrouw J. Hooghuis - van der Graaf.
Heb jij ook in Schoonhoven gereden?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:37

Als je er hard aan blijft werken komen je puntjes vanzelf!
Iig gefeliciteerd met je eerste prijs.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:10

Eusebio schreef:
missmiekie schreef:
hoi hoi

Jury: Mevrouw J. Hooghuis - van der Graaf.
Heb jij ook in Schoonhoven gereden?

hoi nee ik ben lid in schoonhoven dus ik was er toen ook. mevrouw hooghuis zit hier ook op bokt misschien zou je haar nog even om uitleg kunnen vragen!

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 10:22

Jeetje, meen je dat nou dat zij ook op Bokt zit?
Wat grappig, zou best de proeven met haar willen uitwisselen.
Bloos

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:55

jaja, ik zit ook op bokt...dus heb je vragen...brand maar los!

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 16:47

judithh schreef:
jaja, ik zit ook op bokt...dus heb je vragen...brand maar los!

Ons grootste probleem is dat we heel veel punten laten liggen met de travers en de keertwendingen. We worden iedere keer afgestraft door de lengtebuiging die we missen. Het is normaal dat je thuis in je training geen (wedstrijd)spanning hebt, die er wel zijn tijdens de proef.
Zodra ik een travers wil inzetten, duwt mijn paard als we b.v. op de rechterhand rijden, naar de linkerkant, waardoor hij het gedeelte spant in de rug waar ik zit. De stelling is vaak wel goed, alleen de (lengte)buiging ontbreekt dan. Oke m'n keertwendingen moeten veel meer gesloten en kleiner, maar rij ze liever wat groter, dan dat hij het spilbeen laat staan, of gaat stil staan. Altijd rottig om te horen is: thuis loopt hij de oefeningen voor een 7 of 8. M'n instructrice (Rhijnauwen op Bokt) en ik zijn al aardig ver wat betreft alle ellende die we gehad hebben, als je het vergelijkt met een jaar geleden. Paard kon niet eens nageeflijk en ontspannen door het lijf lopen. Graag advies. Bloos

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:28

wat ik me kan herinneren van je proef was inderdaad dat de travers niet correct uitgevoerd werd en dat er lengtebuiging inderdaad ontbrak, maar ook dat hij niet op 4 sporen werd gereden, nu is op 4 sporen rijden natuurlijk erg moeilijk als je geen lengtebuiging hebt, je geeft zelf al aan dat je paard het tijdens de trainingen thuis wel goed laat zien, dus daar kan ik niet echt over oordelen.

je schouderbinnenwaarts was volgens mij ook niet helemaal op 3 sporen en had hij meer buiging in de hoofd/halslijn dan in zijn lijf.
dit zijn natuurlijk onderdelen waar je dan je punten op laat liggen en dat is erg zonde, want je moet dan aardig wat 7's rijden wil je dat weer op kunnen halen.

de keertwendingen maakte hij inderdaad te groot, wat overigens geen hele groffe fout is, een spilbeen laten staan wordt zwaarder gepunt, maar wat jou paard deed was, dat hij wel met zijn spilbeen bleef doorstappen, maar hij stapte met zijn buitenbeen naar buiten weg terwijl hij naar binnen moet overstappen richting het spilbeen en niet zijn voet naar buiten plaatsen en hij draaide ook meer richting een keertwending om de middenhand, vandaar dat je cijfer lager is, dan wanneer je de keertwending alleen maar groter rijd maar wel met de juiste buiging en met de juiste plaatsing van de benen.

om de keertwendingen beter te krijgen moet je een kleine volte in travers inzetten en deze steeds kleiner maken, net zolang tot dat je paard goed gebogen en netjes door blijft stappen als je hem doorduwt de keertwending op, ik neem aan dat je het ook zo in de training doet of hebt gedaan om het hem te leren.

mijn algehele beeld van jullie als combinatie was dat het paard zich vrijwel de hele proef, buiten de galop, wat vast hield in de rug en moeite had met buigen, zeker in de zijgangen, ik had hem graag wat meer door zijn lijf willen zien lopen.

ik hoop wel dat je hem tijdens de proeven net zo aan het lopen krijgt als thuis, dat scheelt al punten, veel succes ermee, en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag!!

gr. judith

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 09:30

Kijk, dit is nou een positief stuk betreft al het gezeur over jury's. *LOL* OK dan!
Zoals iedereen kan lezen, kan het ook op deze manier. Ja Ik ben het soms ook niet helemaal eens met een jury, maar over het algemeen kom ik tot de conclussie dat het een moment opname is, en dat het lastig blijft om het allemaal in 7 minuten aan elkaar te knopen. Onze instructrice is zelf ook jury (M/Z), zij weet ook dat onze training thuis makkelijker verloopt, je kan je namelijk rustiger voorbereiden op een oefening en er is meer ontspanning in het geheel. Lachen Bij deze wil ik Judith bedanken voor haar commentaar als jury, en mocht ik nog vragen hebben, dan hoor je die van mij
. Mail