Tumtum eerste

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Tumtum eerste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 09:54

Hoewel ze er eigenlijk nog niet aan toe is, dacht ik dat het wel goed zou zijn voor de ervaring om tumtum, de vijfjarige merrie die ik rijd eens in te schrijven voor een onderling wedstrijdje. En dat heb ik geweten.
Eerst belt twee uur van te voren mijn groom/voorlezer af. Ze was ziek. Gelukkig was het een thuiswedstrijd, maar het is toch knap lastig om alles zelf te doen (ik ben heel erg verwend, ik weet het), vooral als er geen ringmeester is die de deur voor je open wil doen Boos! Bovendien kwam ik er twinitig minuten voordat ik erop moest achter dat ik de verkeerde proef had geleerd, dus nog even snel de goede erin gestampt, want ik moest dus uit mijn hoofd rijden.
We mochten 20 minuten in de wedstrijdring losrijden, erg fijn kon ze wennen aan de bloemetjes etc.
Daarna waren er vijf voor me, dus ben ik nog even naar de buitenbak geweest. En toen ging het mis bij mevrouw. Ergens verderop waren ze aan het ponycrossen in de berm, en ze wilde blijkbaar meedoen. Totaal over de zeik kwam ik dus de ring in. Ze voelde als een stuurloos monster en pakte constant het bit vast. Toch maar alle figuren gereden, zo goed en kwaad als het kon. Later nog even andere proefjes gekeken, van mijn stalgenootjes, zag er allemaal keurig uit.
Dus bij de prijsuitreiking rekende ik op zo'n 140 punten, in ieder geval achter mijn stalgnootjes. Niet dus gewoon een eerste prijs met 163 punten Haha! Bovendien heel nuttig en verdiend commentaar op mijn staartje waar ik echt wat mee kan. Stressvol dagje, maar toch een goed einde

Zwelgje

Re: Tumtum eerste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 09:58

He, dat valt dan toch wel weer mee!
Ik moet binnenkort ook weer met een 4-jarige gaan starten en dat doen we eerst ook maar even onderling.
Ik kan alleen maar hopen dat ik net zoveel mazzel heb als jij!

Sodera

Re: Tumtum eerste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:05

jeetje, vette mazzel, ik reed met mijn 5-jarige voor t eerst een wedstrijd> beest totaal over de zeik heen> was in onze eigen bak en er stonden bordjes en er lagen balkjes op de grond( voor de rest niks Nagelbijten / Gniffelen): resultaat: 135 punten!!!!!! Clown kom ik een paar weken later ergens anders, hele bende wit, witte bordjes, hekjes de hele rambam> mevrouw ziet er niks aan en loopt n KEURIGE proef!! Grrr je zou ze soms tog wat doen.... Koe