Vandmiddag zijn we dus eerst begonnen om die giga haardoos van haar in't fatsoen te brengen en dat heeft Odessa1 prima voor elkaar gekregen. Toen we haar uiteindelijk op de trailer gezet hebben glom ze als de beroemde keutel in de manenschijn

En toen ging de karavane (

Aangekomen bij de Twentse Marke, hebben we de Yfande rijklaar gemaakt en toen heeft Odessa1 haar heel lekker rustig ingereden.
Ja, en toen kwam het grote moment, Yfi ging de ring in, Odessa1 heeft haar meteen lekker in draf de bak laten verkennen, ze keek een paar keer schuin naar de jurytafel en naar een van de hoeken maar op't moment dat de jury teken gaf om te beginnen en Frank (husband van Odessa1) begon voor te lezen was Yf helemaal bij de les.
Ze hebben een hele mooie proef gereden met wat punten die voor verbetering vatbaar zijn (als je verder gaat denken richting B-proef met startkaart) maar ze zijn afgestraft op onderdelen die helemaal niet terecht waren (ok het is mijn paard, maar God dank was ik niet de enige die die mening toe was gedaan), zo werd opgemerkt dat stelling op alle delen gereden op de linker hand voor verbetering vatbaar was, zijn we het helemaal mee eens, maar dezelfde opmerking kregen ze voor de rechter hand, en Yf is heel soepel en nageefelijk op de rechter hand, ( publiek dat naast ons stond een ons niet kende gaf zelfs commentaar hoe mooi dat paard in stelling liep). Het toppunt vond ik echter bij 20 (A afwenden, tussen X en G halthouden en groeten), Yf liep in een rechte lijn (wij stonden bij B) naar de G en ze stond vierkant, commentaar van de jury "naast de A-C lijn, halthouden scheef" Zoals gezegd ik stond bij de B en ik (en nog een aantal anderen mensen waaronder een juror) zag het paard vierkant staan, als ze scheef was halt gaan houden had ik haar nooit vierkant kunnen zien staan of wel (ik bedoel dit als serieuze vraag)? Daarbij komt dat als Yf scheef staat (ze heeft een stijle hoef die ze altijd graag naar voren wil zetten) ze nooit recht uit gaat stappen op de baan te verlaten en daar heeft ze wel een goed cijfer voor gehad.
Hoe dan ook, ik ben heel trots op mijn meisje en een dik compli voor Odessa1 die haar super gereden heeft (dikke kus voor Frank die voorgelezen heeft zodat ik mocht kijken en uiteraard een dikke pakkert voor mijn Hennie die het hele gebeuren gefilmd heeft (hoop dat ik nog wat leuke foto's kan plaatsen)
Yep, ben echt heel trots,