Heel trots, maar toch een beetje wrang

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yfande

Heel trots, maar toch een beetje wrang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 00:32

Vanmiddag heeft Yfande met Odessa1 haar eerste officieuse wedstrijd gereden (B-proef zonder startkaart). We hebben wel het vermoeden dat Yf wedstrijden heeft gelopen maar zeker zijn we er dus niet van.
Vandmiddag zijn we dus eerst begonnen om die giga haardoos van haar in't fatsoen te brengen en dat heeft Odessa1 prima voor elkaar gekregen. Toen we haar uiteindelijk op de trailer gezet hebben glom ze als de beroemde keutel in de manenschijn Knipoog

En toen ging de karavane ( Haha! ) op pad (4 man sterk, niet misselijk hé ? Haha! )

Aangekomen bij de Twentse Marke, hebben we de Yfande rijklaar gemaakt en toen heeft Odessa1 haar heel lekker rustig ingereden.

Ja, en toen kwam het grote moment, Yfi ging de ring in, Odessa1 heeft haar meteen lekker in draf de bak laten verkennen, ze keek een paar keer schuin naar de jurytafel en naar een van de hoeken maar op't moment dat de jury teken gaf om te beginnen en Frank (husband van Odessa1) begon voor te lezen was Yf helemaal bij de les.
Ze hebben een hele mooie proef gereden met wat punten die voor verbetering vatbaar zijn (als je verder gaat denken richting B-proef met startkaart) maar ze zijn afgestraft op onderdelen die helemaal niet terecht waren (ok het is mijn paard, maar God dank was ik niet de enige die die mening toe was gedaan), zo werd opgemerkt dat stelling op alle delen gereden op de linker hand voor verbetering vatbaar was, zijn we het helemaal mee eens, maar dezelfde opmerking kregen ze voor de rechter hand, en Yf is heel soepel en nageefelijk op de rechter hand, ( publiek dat naast ons stond een ons niet kende gaf zelfs commentaar hoe mooi dat paard in stelling liep). Het toppunt vond ik echter bij 20 (A afwenden, tussen X en G halthouden en groeten), Yf liep in een rechte lijn (wij stonden bij B) naar de G en ze stond vierkant, commentaar van de jury "naast de A-C lijn, halthouden scheef" Zoals gezegd ik stond bij de B en ik (en nog een aantal anderen mensen waaronder een juror) zag het paard vierkant staan, als ze scheef was halt gaan houden had ik haar nooit vierkant kunnen zien staan of wel (ik bedoel dit als serieuze vraag)? Daarbij komt dat als Yf scheef staat (ze heeft een stijle hoef die ze altijd graag naar voren wil zetten) ze nooit recht uit gaat stappen op de baan te verlaten en daar heeft ze wel een goed cijfer voor gehad.

Hoe dan ook, ik ben heel trots op mijn meisje en een dik compli voor Odessa1 die haar super gereden heeft (dikke kus voor Frank die voorgelezen heeft zodat ik mocht kijken en uiteraard een dikke pakkert voor mijn Hennie die het hele gebeuren gefilmd heeft (hoop dat ik nog wat leuke foto's kan plaatsen)

Yep, ben echt heel trots,

Odeale

Re: Heel trots, maar toch een beetje wrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:27

Ik vond het echt hartstikke goed gaan voor de 1e x met Yfi. Ze gedroeg zich echt super. Het is al niet zo´n makkelijke bak om te rijden. Je weet nog de vorige x met Oddy. Tong uitsteken Er zaten overal }>

Deze x was toch niet voor officiële punten. Alhoewel we qua strengheid van jureren net zo goed (zo niet beter) een officiële wedstrijd hadden kunnen hebben. Ik had ook verwacht dat ze bij een wedstrijd zonder startkaart iets milder zouden zijn.

Op naar Almelo....

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:00

Odessa1 schreef:
Ik vond het echt hartstikke goed gaan voor de 1e x met Yfi. Ze gedroeg zich echt super. Het is al niet zo´n makkelijke bak om te rijden. Je weet nog de vorige x met Oddy. Tong uitsteken Er zaten overal }>

Deze x was toch niet voor officiële punten. Alhoewel we qua strengheid van jureren net zo goed (zo niet beter) een officiële wedstrijd hadden kunnen hebben. Ik had ook verwacht dat ze bij een wedstrijd zonder startkaart iets milder zouden zijn.
Op naar Almelo....

Heel veel mensen gaan naar zo'n wedstrijd om te kijken hoe ze ervoor staan, als de jury dan milder zou zijn, heb je nog geen goed beeld hoe je ervoor staat, maar toch mooi dat je het goed vond gaan!! Daar gaat t uiteindelijk om

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:13

Ik wist niet dat je kon starten zonder startkaart.

Hoe kan je je dan opgeven enzo. Misschien ook wat voor mij.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:48

Melanie15 schreef:
[Heel veel mensen gaan naar zo'n wedstrijd om te kijken hoe ze ervoor staan, als de jury dan milder zou zijn, heb je nog geen goed beeld hoe je ervoor staat, maar toch mooi dat je het goed vond gaan!! Daar gaat t uiteindelijk om
[/quote]

Enigszins was dat bij ons natuurlijk ook zo, maar er waren toch ook wel combinaties bij waarvoor dat niet gold (alhoewel ik ook wel weer het idee had dat er bij verschillende combinaties verschillend gejureerd is). Vindt het ook niet zo erg. Ik rijd al langer wedstrijden en heb ondertussen wel wat meegemaakt. Voor Yfande vind ik het gewoon jammer, haar paardje deed het zo goed, voor de 1e keer en dan krijg je dat.

MAAR, juist ook omdat ik al langer wedstrijden rijd kan ik ook wel een beetje inschatten wat redelijk is, dit was niet mild, maar zelfs heel streng. En dat had ik niet verwacht....

Kijk, de meeste punten kan ik wel inkomen, maar het is wel echt op alle slakken zout leggen hoor. Ben in hogere klasse wel eens milder beoordeeld.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:51

felicity schreef:

Ik heb deze wedstrijd op een aanplakbiljet zien staan bij manege Horstlinde. Er stond een tel.nr bij en daar heb ik naar toe gebeld-Persoonlijk heb ik het nog nooit op startlijsten.n zien staan.
Maar heb er ook nog niet actief naar gezocht.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:37

Liever te streng dan te mild. En tja, sommige jury's hebben er nu eenmaal andere ideeen over.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:46

Odessa1 schreef:
felicity schreef:

Ik heb deze wedstrijd op een aanplakbiljet zien staan bij manege Horstlinde. Er stond een tel.nr bij en daar heb ik naar toe gebeld-Persoonlijk heb ik het nog nooit op startlijsten.n zien staan.
Maar heb er ook nog niet actief naar gezocht.

Thanks. Ik ga eens kijken bij een manege in de buurt. Of ik daar een keer mee kan doen.
Vind het wel fijn als je een paard hebt die nog nooit wedstrijden heeft gelopen. Dat je er zo aan kan laten wennen.