Glimmende laarzen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peet

Glimmende laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:42

Hoe krijg je van die mooie glimmende leren laarzen? Had gisteren wedstrijd en had gelezen dat ze met gewone zwarte schoensmeer (Kiwi) erg mooi zouden worden. Ze zagen er wel netjes uit maar die shiny boots zijn ook wel erg mooi! Haha! Weet iemand wat ik hiervoor moet gebruiken?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Glimmende laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:52

ik spoot mijn (rubberen) laarzen altijd in met haarlak... Haha!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:55

ik zag vanochtend ook weer van die hoogglimmende rijlaarzen en ik vind het juist afschuwelijk..............smaken verschillen dus Knipoog

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:58

Een stalgenoot van mij zei dat ze een tip hierover op de Anky site had gelezen. Het was idd iets met Kiwi schoensmeer, maar je moest nog een paar dingen doen. Zij had het advies op de site opgevolgd en haar laarzen glansden echt supermooi.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:00

jep op www.anky.nl en dan bij webtips! werkt erg goied!

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:01

ontvet je laarzen goed. koop zwarte schoensmeer steek het potje waar de schoensmeer inzit aan. de schoensmeer wordt dan vloeibaar. direct op je laarzen doen met keukenrol. daarna uitpoetsen met een borsteltje. goed laten drogen en dan met een panty hard over je laarzen wrijven. Zo krijg je dus echt glimmende laarzen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:02

kiwi schoensmeer, nawrijven met een panty wil wel werken.
Maar het hangt ook van het leer af. Mijn oude laarzen glommen nooit zo heel erg, mn nieuwe doe ik alleen even snel met kiwi en dan zijn het zowat spiegeltjes! (terwijl het gedeelte dat je ziet gewoon rundleer is)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:02

Mn zus doet haar rubberen laarzen wel eens met een beetje zonnebloem olie Verward . Ik vind het maar raar. Je hebt ook van die spray, cockpitspray ofzo, daar gaan ze ook mega van glimmen. Ik vind het zelf niet zo, maar ja.
Mijn leren laarzen doe ik gewoon met schoensmeer, dan een zachte doek erover en ze zijn weer helemaal mooi.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:03

Goedkope haarlak werkt ook super.
Op de laars spuiten na een grondige schoonmaakbeurt en het glimt super!
En niet enkel voor de laarzen, voor de staart, frontriem, neusriem, dotjes,...

Peet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:22

Citaat:
ik zag vanochtend ook weer van die hoogglimmende rijlaarzen en ik vind het juist afschuwelijk..............smaken verschillen dus

Hoogglimmend vind ik ook niet mooi. Mijn leren laarzen zijn nu bijna 3 jaar oud en ik onderhoud ze normaal alleen met laarzenwas misschien dat ze daarom niet zo glommen. Ze waren gewoon netjes zwart met klein beetje glans toen ik ze met Kiwi schoensmeer had behandeld. Denk dat ik het niet goed heb uitgewreven. Volgende keer dus een oude panty gebruiken lees ik. Bedankt voor jullie reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:23

De laarzen moeten om te beginnen goed schoon zijn. Ik doe dat rustig met een klein beetje zadelzeep als het te erg vast zit, werkt goed. Dat moet je niet dagelijks doen volgens meneer Petrie. (die natuurlijk liever heeft dat je zijn speciale "boot cleaner" koopt)

Als je ze nog speciaal hebt schoongemaakt, laat ze dan ook goed drogen voor je verder gaat. (niet bij de kachel!)

Kiwi schoenpoets in de fik steken, vloeibaar laten worden. Let erop dat je het dekseltje er niet in 1 keer opgooit om het vuur te doven want dan ontploft het. (en schoenpoets krijg je niet meer van het plafond...) De vloeibare schoenpoets smeer je er met een sponsje heel dunnetjes op. Het moet echt goed vloeibaar zijn als je smeert, als de schoenpoets weer uit gaan harden en je hebt meer nodig: opnieuw fikken.

Dit laat je even intrekken. Ik doe meestal even wat anders tussendoor. Vervolgens borstel je de schoenpoets heel erg goed uit met een zo zacht mogelijk schoenpoetsborsteltje. Echt flink "boenen" totdat ze helemaal glimmen. De finishing touch komt dan met de panty. Met de panty hoef je niet eens heel hard te wrijven, snelheid is belangrijker.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:35

jorg schreef:
ontvet je laarzen goed. koop zwarte schoensmeer steek het potje waar de schoensmeer inzit aan. de schoensmeer wordt dan vloeibaar. direct op je laarzen doen met keukenrol. daarna uitpoetsen met een borsteltje. goed laten drogen en dan met een panty hard over je laarzen wrijven. Zo krijg je dus echt glimmende laarzen

Probleem is dat mijn schoenpoets nooit in de fik wil! Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:36

Je moet ook Kiwi kopen, uit het blikje.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:06

die laarzen die heel erg glimmen kunnen ook laklaazen zijn.
Daar zit de lak al op.

Bij rund en kalfsleren laarzen is hete/vloeibare kiwi inderdaad het beste. Ik doe het altijd met een nat watje erop smeren, goed in laten trekken en een half uur uitwrijven met een panty. Tong uitsteken
Als je dit laagje over laagje doet gaat het ook steeds meer glimmen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:09

waar kopen jullie die kiwi ikkan ze nergens vinden??:S

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:13

Peet schreef:
Hoe krijg je van die mooie glimmende leren laarzen? Had gisteren wedstrijd en had gelezen dat ze met gewone zwarte schoensmeer (Kiwi) erg mooi zouden worden. Ze zagen er wel netjes uit maar die shiny boots zijn ook wel erg mooi! Haha! Weet iemand wat ik hiervoor moet gebruiken?

Is wel belangrijk om te weten of je rubberen laarzen hebt of leren, omdat je ze beiden anders moet behandelen. Lachen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:23

Zep schreef:
De laarzen moeten om te beginnen goed schoon zijn. Ik doe dat rustig met een klein beetje zadelzeep als het te erg vast zit, werkt goed. Dat moet je niet dagelijks doen volgens meneer Petrie. (die natuurlijk liever heeft dat je zijn speciale "boot cleaner" koopt)

Als je ze nog speciaal hebt schoongemaakt, laat ze dan ook goed drogen voor je verder gaat. (niet bij de kachel!)

Kiwi schoenpoets in de fik steken, vloeibaar laten worden. Let erop dat je het dekseltje er niet in 1 keer opgooit om het vuur te doven want dan ontploft het. (en schoenpoets krijg je niet meer van het plafond...) De vloeibare schoenpoets smeer je er met een sponsje heel dunnetjes op. Het moet echt goed vloeibaar zijn als je smeert, als de schoenpoets weer uit gaan harden en je hebt meer nodig: opnieuw fikken.

Dit laat je even intrekken. Ik doe meestal even wat anders tussendoor. Vervolgens borstel je de schoenpoets heel erg goed uit met een zo zacht mogelijk schoenpoetsborsteltje. Echt flink "boenen" totdat ze helemaal glimmen. De finishing touch komt dan met de panty. Met de panty hoef je niet eens heel hard te wrijven, snelheid is belangrijker.

Hier precies hetzelfde, maar dan spuit ik er nog een heel dun laagje (de goedkoopste) haarlak over, even laten drogen en dan nog een keertje met de panty.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:53

dat moet je er wel goed weer afhalen.

Dwz: ik weet alleen dat hoofdstellen er op den duur groen van worden.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:02

Groen?? Ik haal het er inderdaad ook altijd weer vanaf (niet bewust), mijn laarzen maak ik regelmatig even met een doekje schoon en zadel en hoofdstellen idem dito. Snap dat het niet echt gezond is voor je leer, maar nog nooit gehoord dat het groen werd Haha! !

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:30

Ik gebruik om mijn laarzen te laten glimmen Quick Shine van Kiwi. Werkt perfect en geen gedoe met het in de brand steken van het schoensmeer.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:37

Ik spuit me rubberen rijlaarzen in met cockpitspray, werkt echt goed!!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:17

Als je de Kiwi in de fik methode gebruikt krijg je na elke keer een beter resultaat, de eerste keer glimmen ze dus nog niet zo erg, maar hoe vaker je het doet, hoe meer ze gaan glimmen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:42

Zep schreef:
Je moet ook Kiwi kopen, uit het blikje.

Heb ik ook... Boos! Maar hij doet het niet... haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:45

Ik vind net zoals wat gezxegd wordt, glimmend wel mooi, maar niet al het glimmende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:07

Dat is bizar.

Je moet er wel een lucifer even tegenaan houden. Het is net als met kaarsvet, het moet even smelten.