enten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rachel15

enten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:23

hoi,
ik heb een vraag en miss weten jullie het wel.
ik heb gehoord dat je zinds 1 jan. verplicht bent als je gaat starten je paard 2x in het jaar te laten enten. klopt dat??

Let_be

Re: enten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:36

Ik heb er nog niks over gehoord, maar bij ons op stal wordt dit altijd al gedaan, want de meeste paarden zijn wedstrijdpaarden, des te groter het risico!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:04

Was het niet eerder in Nederland verplicht?

rachel15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:42

neej, het was (nog) niet verplicht maar er gaan gerughten dat het dus wel verplicht word maar zelfs van de knhs word je niet slimmer... ik heb 3mensen aan de telefoon gehad of gewoon gesproken en 2 daarvan zeiden dat het dus neit verplicht was en 1 zei dat het wel verplicht is... Verward

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:51

Het is alleen verplicht om 2x per jaar te enten als je wedstrijden rijdt die onder het FEI-reglement vallen (kort door de bocht gezegd: als je internationale wedstrijden rijdt). Voor wedstrijden die onder de KNHS-vlag vallen is dat niet verplicht.

Dit heeft een tijdje geleden in de P&S gestaan, er is toen nogal wat verwarring over geweest, maar het geldt dus alleen als je FEI-wedstrijden rijdt (en dan moet je paard doorgaans ook een FEI-paspoort hebben).