Halstrekken tijdens de proef

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissRobin

Halstrekken tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 10:46

Als ik op een manegepony en hij moet halsstrekken, dan lukt dit nooit. Hij gaat wel wat meer naar beneden, maar ik krijg er wel altijd commentaar van de jury op.
hebben jullie misschien tips?

Fun_Fun

Re: Halstrekken tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:48

Iets meer voorwaarts nemen..
Hoeveel teugel geef je hem?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:49

Geen teugels losgooien, contact houden, nageefelijk maken, dan kan je paard de hand volgen en het hoofd naar beneden brengen.

MissRobin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 10:49

De pony waar ik op rijd is altijd al heel voorwaarts met de proeven.
Ik geef net zoveel teugel als de pony aanneemt. Dus ik gooi mijn teugels niet in boogjes.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:51

MissRobin schreef:
Ik geef net zoveel teugel als de pony aanneemt. Dus ik gooi mijn teugels niet in boogjes.

Is de pony nagefelijk??? Een pony die niet nagelelijk is kan de teugel ook niet mee naar beneden nemen omdat je geen soepel contact met de mond hebt.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:52

Maar dan neemt die hem ja wel.. Wat MissSisa zegt: Contact houden..

MissRobin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 10:57

MissSisa schreef:
MissRobin schreef:

Is de pony nagefelijk??? Een pony die niet nagelelijk is kan de teugel ook niet mee naar beneden nemen omdat je geen soepel contact met de mond hebt.

Oke bedankt voor de tips, maar deze pony is wel heel moeilijk nageeflijk te rijden, maar ik zal er toch beter op letten!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:11

Een pony die niet nagelijk loopt niet met het hoofd naar beneden en kan de hand ook niet menemen. Met een manege pony is dit lastig...

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 12:06

Het is belangrijk dat je niet ineens de teugels losgooit en hem maar laat raden wat hij moet doen.
Oefen er hard op!! Ik had er ook altijd problemen mee, maar nu rijd ik hem altijd warm al halsstrekkend en dit bevalt me heel erg goed.
Stel in het begin niet teveel eisen. Zachtjes aan lager en lager; ophouding maken, beetje been, en de teugels uit je hand laten kauwen. Laat hem zelf je hand opzoeken! Altijd hetzelfde herhalen tot hij met het neusje aan de grond loopt.
Je moet er gewoon op oefenen, doe ik ook en het gaat nu heel rg goed, ik krijg er zeer regelmatig achten voor.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:06

Als je op een grote volte oefent is het makkelijker. Dan laat je je teugels doorglijden en vraag je nog even met je binnenhand door. Dan neemt de pony waarschijnlijk wel wat meer lengte.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:43

Maar wat staat er dan op je coupons voor commentaar op? Ik had ook altijd een enorme hekel aan het halsstrekken, nu hoeft het niet meer, en nu kan ze het goed, heb je altijd zulke dingen Tong uitsteken

MissRobin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 11:01

Melanie15 schreef:
Maar wat staat er dan op je coupons voor commentaar op? Ik had ook altijd een enorme hekel aan het halsstrekken, nu hoeft het niet meer, en nu kan ze het goed, heb je altijd zulke dingen Tong uitsteken

De vorige keer stond er: Hals moet meer dalen. En die keer daarvoor:neus moet zakken.