Afgelopen zaterdag had ik een wedstrijd in de L1.. Is goed gegaan (2wpnten) Maar nou is mijn vraag: Moet de categorie A en B pony's niet gescheiden rijden met de C,D en E categorie? Op die wedstrijd reden dus shetlanders in de L1 mee.. niks mis mee maar ik vind dit toch wel vreemd om 'daartegen te moeten rijden' (ik heb nisk tegen shetlanders, laat dit duidelijk zijn). ik dacht altijd dat dit gescheiden moest zijn. Maar met de prijsuitreiking werden zij gelijk met de c,d en e pony's meegeteld.
En dan nog iets, op mijn protecol (cijfers werden dit keer op mn coupons geschreven) stond nisk van commentaar en welke proef ze nou hadden beoordeeld. Ik ga toch echt op wedstrijd om te weten te komen wat ik beter kan gaan doen en niet om een blaadje met enkel cijfers in ontvangst te nemen. Of zit ik nu helemaal fout?
ja dat klopt catogorie a en b mogen niet samen met c d en e rijden.. dT Komt ook ze rijden een andere proef dan de c d en e ponys Maar omdat ze eigenlijk de kleine ponys maar nix vinden proberen ze het wel ... Zo had me zusje springwedstrijd toen wouden ze haar de zelfde hoogte als de B ponys laten springen dat is 60 cm terwijl ze maar 50 cm moest En dat maakt echt verschil voor de kleine pootjes van die pony hoor !!... Op sommige wedstrijden nemen ze ook geen a en b ponys aan dat vind ik echt triest. Dat stimuleert de ponysport echt geweldig.. NIET DUS!! En dan zeggen dat de toekomst by de ponyruiters ligt... Zucht
Volgens de reglementen mogen alleen 2 naast elkaar liggende categorieen bijelkaar gevoegd worden. Als je het dus officieel volgens de regels moet dan mogen A en B bij elkaar, B en C, C en D & D en E. Wat er bij jou gebeurrde mag dur officieel niet, maar het gebeurt wel vaak Ook mogen twee naast elkaar liggende klassen samen gevoegd worden.
Volgens mij valt dit wel mee, er heeft nog niet zo lang geleden een stukje in de P&S gestaan over deze regel, juist omdat heel weinig verenigingen zich hier aan hielden. Sinds dat stuk in de P&S heb ik het niet meer fout gezien