Ik sluit me aan bij Kylan! Bij impuls gaat het er niet om dat het paard zo snel mogelijk draaft en galoppeert, maar dat ie vooral actief is! Een traag paard kan sowieso niet actief zijn, dus daarom heb je het voorwaartse nodig. Het paard mag echter niet onder je vandaan lopen, de ruiter moet controle houden over het tempo! Voor een groot paard is het moeilijker om met impuls te lopen, mijn ene paard is 1.60 en de andere 1.70 en merk tussen beide paarden duidelijk verschil. Je moet veel tempowisselingen en overgangen rijden, schijnovergangen, enz. Je kunt ook proberen om in draf stukjes schouderbinnenwaarts te rijden en van daaruit middendraf inzetten (bijv. K - E Schouderbinnenwaarts en dan E-M van handveranderen in middendraf). Hiermee maak je de achterbenen van je paard 'sneller' en gaat ie meer ondertreden. Probeer steeds je handen voor je te houden ('van de hand af rijden' --> dus niet terugwerken met je handen!). Hierdoor belemmer je je paard niet in de beweging van de achterbenen. Als je namelijk terugwerkt met je hand heeft het paard minder de kans om z'n achterbenen naar voren onder z'n lijf te plaatsen.
Om in galop meer impuls te krijgen kun je stukjes wijken (bijv. volte wijkend openen) en van de korte zijde naar de lange zijde wijken. Hierdoor wordt de achterhand sterk en ontwikkelt het paard draagkracht. Afwisselen met stukjes middengalop en heel veel overgangen draf-galop-draf. Paard goed op je zit en met been rijden!
Heel veel succes!!!