Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nistria schreef:Zoals sommige van jullie al weten heb ik de kur op muziek gewonnen tijdens de veiling voor Azie.
Oot123 gaat een super mooie kur maken!
Hebben jullie misschien nog leuke lijnen voor in de kur?
Ik heb zelf wel een kur op papier en ben benieuwd of er nog andere leuke ideeen zijn..
onderdelen die erin moeten:
Stap:
Verzamelde en uitgestrekte stap min 20m
Draf:
schouderbinnenwaarts links en rechts
appuyeren links en rechts
uitgestrekte draf
Galop:
verzamelde galop
uigestrekte galop
5 x om de 3
5 x om de 4
pirouette links en rechts
Leef je uit!
Kylan schreef:Nistria schreef:Zoals sommige van jullie al weten heb ik de kur op muziek gewonnen tijdens de veiling voor Azie.
Ik heb zelf wel een kur op papier en ben benieuwd of er nog andere leuke ideeen zijn..
onderdelen die erin moeten:
Stap:
Verzamelde en uitgestrekte stap min 20m
Draf:
schouderbinnenwaarts links en rechts
uitgestrekte draf
Galop:
verzamelde galop
uigestrekte galop
5 x om de 3
5 x om de 4
pirouette links en rechts
Leef je uit!
Welke gang is het fijnste van je paard? Daar moet je iig mee beginnen. Stap kan je op een slangenvolte doen, bij voorbeeld de midddelste boog uitgestrekte stap. Je kan ook een slangenvolte over de ene helft van de bak (tot de middenlijn).
De draf heb ik geen echte goede ideeen voor. Je kan natuurlijk zig-zag appuyementen doen ofzo. Mss is Schouderbinnen wel leuk voor op de A-C lijn, tot X links, na X rechts. Zoiets geeft een hogere moeilijkheidsgraad. uigestrekte draf of galop kan je doen op een AC lijn, dat maakt indruk op de jury.
Mss kan je je wisselseries wel doen op een lijn van A tot richting een hoek. vanuit je galopappuyementen kan je mss een pirouette doen, is vaak makkelijker.
Ragne schreef:Bibi jouw beest kan vreselijk goed draven, dus op de middelijn uitgestrekte draf is gewoon zonde!doe die maar lekker op de diagonaal...
Wat dacht je van wisselserie op een gebroken lijn (of is dat niet toegestaan?) en een slangevolte met pirouettes op de AC-lijn (wisseltje tussendoor).
Nistria schreef:Zoals sommige van jullie al weten heb ik de kur op muziek gewonnen tijdens de veiling voor Azie.
Ik heb zelf wel een kur op papier en ben benieuwd of er nog andere leuke ideeen zijn.