Licentiegezeik met de KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Licentiegezeik met de KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:07

OK, nu wil ik ook even gal spuien.

Ik rijd in Zweden via een Zweedse vereniging. Ik kom nationaal uit voor "Stävie Ryttarförening". Ik betaal lidmaatschap aan de vereniging, ik betaal licentie afgiften aan de Zweedse bond.

Nu moet ik van de KNHS 61 euro betalen voor een handgeschreven fax aan de Zweedse federatie om mij toestemming te geven in Zweden lid van een vereniging te zijn. De Zweedse bond hecht er weinig waarde aan, zij zijn het alleen weer verplicht vanuit Nederland.

Toen ik om een verklaring vroeg voor de absurd hoge prijs van deze kleine administratieve handeling werd gezegd dat dat dan zou zijn omdat ik dan in Nederland geen wedstrijden zou starten.

Of ik nu start of niet, ik ben in Nederland nog steeds rijdend lid van de KNHS!!

Anoniem

Re: Licentiegezeik met de KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:14

Volgens mij ga ik het omdraaien, en ga ik vanuit Zweden in Nederland op een Zweedse gastlicentie starten!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:15

Hoop euri's voor een faxje! Vind het niet kunnen dat ze dit in rekening brengen puur omdat jij hier niet start, valt er echt niks aan dat bedrag te doen?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:31

Je hoeft toch ook niet te betalen als je een startkaart hebt, maar dat jaar niet start? Volgens mij kun je dan zelfs je geld terugkrijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:33

Ik heb op dit moment geen startkaarten lopen, maar betaal wel het gewone lidmaatschap.

Onderhand begint het een principe kwestie te worden

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:34

Be-
la-
che
-lijk!

Waar is die prijs op gebaseerd en wie heeft die vastgesteld!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:40

Zep schreef:
Volgens mij ga ik het omdraaien, en ga ik vanuit Zweden in Nederland op een Zweedse gastlicentie starten!

Betekend dat niet ook dat je dan de zweedse nationaliteit moet hebben?
In ieder geval is dat hele gastlicentie gezeik vreselijk en dit is ook weer belachelijk! Weet weer waarom ik de moeite toen niet heb genomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:44

Volgens mij is dat nationaliteiten verhaal pas van toepassing als je internationaal gaat starten, en dat zit er voorlopig toch nog niet in Haha!

Ik wil alleen de mogelijkheid houden om nog eens op een NL kampioenschap oid te kunnen starten.

Hmmm... zit net de tarievenlijst door te kijken, een buitenlandse ruiter moet 82 euro dokken om 4 wedstrijden in NL te mogen rijden. Lekker dan!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:48

Hahaha, van jou had ik toch wel verwacht dat je binnen korte tijd internationaal zou starten... Knipoog Haha!

Is er trouwens een reden voor dit beleid? Ik bedoel, universiteiten voeren nieuwe systemen in zodat je makkelijker door heel europa kan studeren, landen voeren de euro in zodat je overal met dezelfde munt kunt betalen, maar de knhs doet er alles aan om het nederlandse ruiters verdomd moeilijk te maken in het buitenland te starten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:57

Is dat niet uit te leggen als in strijd met Europees recht? Pling Haha!

Als we Morris daar weer klaar voor krijgen moet ik hem weer afstaan denk ik Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:59

Haha! Zie je, dat jaartje Rechten komt soms toch wel van pas.... Knipoog

Ga je er een zaak van maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:00

Klacht voorbereiden bij het Europees Hof...

Ik moet nog een essay schrijven voor Constitutional Perspectives of the EU Pling

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:03

Zep schreef:
Als we Morris daar weer klaar voor krijgen moet ik hem weer afstaan denk ik Haha!

Ach gut

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:04

Het komt er dus bijna op neer dat de KNHS mensen die in het buitenland willen gaan starten gewoon tegenhoudt met allerlei regels en boeteclausules.

Dus in Nederland mag ik straks niet meer met een hoed rijden, maar in het buitenland starten wordt ook belet?

Het lijkt de abortuswetgeving van Ierland wel..........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:05

Zep schreef:
Klacht voorbereiden bij het Europees Hof...

Ik moet nog een essay schrijven voor Constitutional Perspectives of the EU Pling

Kijk eens aan, kom je gelijk weer een stukje dichter bij je bachelor-diploma... twee vliegen in één klap, wat wil je nou nog meer?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:13

CGJ12 schreef:
Het komt er dus bijna op neer dat de KNHS mensen die in het buitenland willen gaan starten gewoon tegenhoudt met allerlei regels en boeteclausules.

Dus in Nederland mag ik straks niet meer met een hoed rijden, maar in het buitenland starten wordt ook belet?

Dat het starten in het buitenland wordt belet is al een hele tijd zo, alleen had jij daar tot nu toe nooit last van. Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:14

Update:

de (zeer behulpzame) contactpersoon van de SRF neemt vanmiddag even contact op met de FEI over dit probleem.

Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:16

Haha! Wordt de KNHS nog van bovenaf op de vingertjes getikt.... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:17

Bo Helander is de aanspreekspersoon van het juridische departement van de FEI. Is dat een Nederlander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:41

Ik ga dit zeker voor een essay gebruiken Ja

In theorie zou je dit op kunnen vatten als een belemmering van het vrij verkeer van diensten. Europees recht is vooralsnog alleen van toepassing op economische belangen, maar aangezien de KNHS in haar afgiften geen onderscheid maakt tussen een amateur en een professionele sporter zou je dat nog wel kunnen proberen hard te maken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:47

hey, is zo'n licentie nodig voor alle landen ik ga namelijk naar frankrijkverhuizen........... Koe lekker op een boederij wonen en paardrijden.... maare zo wordt alles wel heel duur....xxx

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:09

Als de KNHS nu ook nog wat nuttigs deed met al die euri.............

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:46

Zep schreef:
Bo Helander is de aanspreekspersoon van het juridische departement van de FEI. Is dat een Nederlander?

Bo is geen Nederlander klinkt meer als een Zweed?
Hij is secretaris- generaal...

Mail em effe http://62.2.231.126/FEI/fei_01_05.html

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:31

marieketencate schreef:
Je hoeft toch ook niet te betalen als je een startkaart hebt, maar dat jaar niet start? Volgens mij kun je dan zelfs je geld terugkrijgen!

Ja dus.

Ik ga dus ook een boze brief schrijven dat ik dit geld niet ga betalen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:26

marieketencate schreef:

Als dat waar is ga ik morgen gelijk bellen!

Ik heb afgelopen jaar geen wedstrijden gereden!

Afdeling restitutie in Ermelo here I come!