Prijzengeld?????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

banjer84

Prijzengeld?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 11:29

Wie weet waar je prijzengeld kunt winnen bij wedstrijden in de regio van rotterdam???
Ik rij L1 weet niet of dat nog uitmaakt.
Wie weet er anders een leuke vereniging/manege die nog plek hebben in deze maanden om te rijden?

Ik hoop dat er iemand reageert

alvast bedankt Haha!

Ribay

Re: Prijzengeld?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:43

Vanwaar deze rare vraag?

Ha ha ha..........als je snel geld wil verdienen, dan moet je toch iets anders gaan doen geloof ik. Als je een normale L proef rijdt, betaal je zo'n 7 of 8 euro inschrijfgeld, en als je geluk hebt en eerst wordt dan krijg je zo'n 25 of 30 euro. Trek daar weer die 7/8 euro vanaf. Nou zeg dat je 20 euro overhoudt.
Maar ja, dan moet je wel eerst worden. En daarbij alle andere kosten moet je er eigenlijk ook nog eraf halen.

Paardrijden voor je hobby (wedstrijdmatig) moet je niet doen om er rijk van te worden. (rijk uitgedrukt in geld dan, want ik vindt dat je er wel rijk van wordt in de zin van plezier en geluk!)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:15

Ik vind het niet echt een rare vraag, ik heb ook liever prijzengeld dan bekers! Het zal er echt niet om gaan om er rijk van te worden, maar het is toch wel lekker als je gelijk kunt spelen toch? En daarvoor hoef je niet persé eerste te worden Knipoog.

Maar ik weet niet waar ze prijzengeld hebben, wel in de zomer in Gorinchem, maar dat is weer te ver bij jou vandaan denk ik. Van mij mogen ze overal wel met prijzengeld gaan werken!

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 12:33

Fijn remember dat jij mij snapt, ik vind het idd ook gewoon leuk om prijzengeld te winnen en ik wil er absoluut niet rijk van worden, maar be die bekers gewoon een beetje zat.

Jammer dat niemand weet waar je dit kunt doen.
Ook jammer dan mensen denken dat je er rijk van wilt worden of wat dan ook, dit is absoluut niet het geval en doe het zeker alleen voor mijn plezier en voor mijn paard haar plezier.

Maar als mensen nog iets weten ik hoor het graag of als ze wedsrtijden weten die nog niet vol zitten in zede maand of de volgende (hoeft niet perse met prijzengeld) dan hoor ik het ook graag

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:40

Nou ik snap je ook wel hoor, vond de vraag alleen een beetje raar gesteld.

En ik denk dat we wat dat betreft allemaal hetzelfde zijn, we rijden liever voor geld, dan voor weer een beker die je bij de verzameling zet en niets mee doet.

Maar zijn er in jullie regio niet veel wedstrijden? Bij ons in de kring zijn er en januari en februari iedere week wedstrijden, die we nu net hebben moeten opgeven (dus wedstrijden die er later bijgekomen zijn).

Maar ik denk dat het er ook een beetje aan ligt, of je in de buurt veel binnenbakken hebt, waar ze wedstrijden kunnen organiseren.
Wij hebben bij ons in de kring nu al 5 binnenbakken binnen een straal van 15 km, waar ze regelmatig wedstrijden organiseren.

En als je zo maar 1 bak in de buurt hebt, dan is het aantal wedstrijden er ook naar.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:52

vraag aan de vereniging waar je lid van bent je de vraagprogramma's door te sturen
Daarop staat precies wat het inschrijfgeld en het prijzengeld is en og het eventueel bekers en erelinten zijn
Aan de hand van die vraagprogramma's kun je dan de wedstrijden uitkiezen met prijzengeld

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:28

Citaat:
vraag aan de vereniging waar je lid van bent je de vraagprogramma's door te sturen

Bedoel je hiermee mijn eigen vereniging of de verenigingen waar ik wil starten? Mijn vereniging kan volgens mij niet aan de vraagprogramma's komn van andere verenigingen.

Het is namelijk zo dat mijn vereniging alleen in de zomer kan starten ivm buitenbak!

Hoe kan mijn vereniging anders de vraagprogramma's krijgen?

En weet niemand een wedstrijd die nog niet vol zit in omgeving rotterdam?

En bij ons zijn best veel wedstrijden maar de meeste zitten al heel snel vol je moet er dus snel bij zijn, maar wij hebben er iedere week ook wel aardig wat

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:48

elke vereniging moet de wedstrijden aanvragen bij de knhs
dit doen ze door middel van een vraagprogramma dit vraagprogramma komt terug bij de vereniging die de wedstrdijd organiseert met een goedkeuringsstempel.
Nu is er dus een wedstrijd nummer en die KNHS bevestiging wordt naar verenigingen in de buurt gestuurd
Het maakt niet uit of je eigen vereniging alleen maar in het groene seizoen wedstrijden organiseert
Ik organiseer alleen wedstrijden in het winter seizoen en wij krijgen ook de vraagprogramma's voor het zomer seizoen
Je eigen vereniging moet deze vraagprogramma's dus gewoon ontvangen en daar moet jij zijn om ze te krijgen anders moet je op de site van de KNHS kijken daar staan alle wedstrijden die goedgekeurd zijn al op en dan ben je wel wat sneller dan paard en sport en kun je bellen of het prijzengeld is en meer kans dat je mee kan doen omdat paard en sport maar enkele weken vooruit kijkt en de KNHS kalender al lang klaar is en alleen nog maar aangevuld wordt met wedstrijden die nu nog aangevraagt worden

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:58

Kun je op de site van de KNHS ook kijken naar die vraagprogramma's?

Mijn moeder is zelf het wedstrijdsecretariaat van onze vereniging, maar volgens mij krijgt zij niet de vraagprogramma's van andere verenigingen, maar alleen die van onszelf, maar dat zou ik dan voor de zekerheid even na moeten vragen, of jij moet dit weten.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:10

als je moeder secretaresse is van de vereniging krijgt ze toch ook de kring kalender dan is het al helemaal makkelijk kijk je daar gewoon op dan weet je de wedstrijden al voordat ze bij de KNHS bekend zijn

Ik geef mijn leden ook altijd de kring kalender kunnen ze al lekker plannen nog voor het seizoen begonnen is

Maar die vraagprogramma's moet je moeder krijgen van de andere verenigingen
Dit gaat wel niet altijd op want ik verstuur zelf ook nooit vraagprogramma's omdat oze wedstrijden al overvol zitten zonder dat het ergens bekend gemaakt word die staan ook niet in paard en sport maar wel op de KNHS kalender daar staan gewoon alle wedstrijden op dus daar kan je dan het beste kijken gewoon op de site knhs naar wedstrijden en dan naar jou regio
Je kan ook de wedstrijden over het hele land bekijken

succes

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:25

Ja ik kijk idd ook altijd naar de knhs site voor mijn wedstrijden, maar hier kan ik dan niet zien of er prijzengeld is. Het inschrijven voor wedstrijden is lukt wel gewoon, maar wil graag weten waar je prijzengeld kijgt, maar jammer genoeg kan ik dat niet zien.

Ik denk dat bij ons ook de verenigingen de vraagprogramma'a niet doorsturen, wij doen het trouwens ook niet, want bij ons zit hij ook altijd al vol.

Maar als iemand nog iets weet meld het aub je mag me ook altijd een pbtje sturen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:27

In de zomer geeft Bergambacht ook prijzengeld. In schoonhoven willen ze perse bekers, ze hadden ook eigenlijk te veel startgeld, maar dat is nu teruggedraaid want als je 8 euro startgeld per proef vraagt ben je verplicht prijzengeld te geven!

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:30

Ja dat heb ik ook gelezen, bedankt voor de tip van bergambach ga ik zeker proberen in de zomer want dat is bij mij om de hoek.(bijna Haha! )

maar je weet niet toevallig ook nog eentje voor deze maand(en)
of eentje die nog niet vol zit?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:45

Welke klasse start je? Want je kan altijd nog naar schoonhoven bellen of ze nog een uitvaller hebben. Ze zitten meestal wel vol, maar uitvallers komen regelmatig voor. Alleen...geen prijzengeld! MAar ik weet verder helemaal geen verenigingen met prijzengeld in Zuid Holland. Overal waar ik geweest ben, geven ze bekers!

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:52

Ik heb al naar schoonhoven gemaild en gebeld, maar ze zitten daar idd al vol ik start L1.

Het maakt ook niet uit als er geen prijzengeld is, was daar gewoon nieuwsgierig naar of die er waren in zuid holland want ben er zelf ook nog nooit een tegen gekomen.

Dus als je er een weet die nog niet vol is wil ik het graag weten, ook al is er geen prijzengeld het gaat me voornamelijk toch om mn punten maakt niet uit hoeveelste ik ben of wat ik krijg, maar ik heb al naar veel verenigingen gebeld en gemaild, maar de meeste zitten vol of ik sta op de reservelijst, dus hoopte dat er hier mensen waren die me vereder konden helpen en wisten of er ergens nog plek was.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:56

Remember schreef:
Maar ik weet niet waar ze prijzengeld hebben, wel in de zomer in Gorinchem, maar dat is weer te ver bij jou vandaan denk ik. Van mij mogen ze overal wel met prijzengeld gaan werken!

Dat kunnen ze gaan doen, maar dan zal het inschrijfgeld een eind verhoogt worden.
Ik weet niet hoe het zit met de budgetten voor een dressuurwedstrijd, maar de wedstrijden die onze vereniging organiseerd voor het mennen, samengesteld maar ook een onderling indoormarathonnetje. Daarbij komen ze net allemaal rond.

Als je dus prijzengeld zou moeten geven, waar haal je het geld vandaan? Een mooie beker kost 5 euro. Maar 5 euro voor de eerste prijs al prijzengeld is niet iets wat je doet. Een eerste prijs zou min. 15 à 20 euro moeten zijn. Als je dan eens alles uitrekent voor een hele dag... Daar kan je bekers voor een heel jaar voor kopen.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:18

In Rotterdam e.o. zal alles wel vol zitten ja. Het is een gekkenhuis Cool Bij ons in Maasdijk komt in augustus een 2-daags concours met prijzengeld! Je kunt inschrijven per P.B haha

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 12:58

Ja het inschrijfgeld wordt dan meer en daar kun je dan het prijzengeld van betalen dat is voor verenigingen helemaal vastgesteld door de knhs dus waar ze het vandaan moeten halen is geen probleem.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:56

Helaas is dat niet haalbaar hoor! Dan moet je heel veel starts kwijt kunnen en dan is prijzengeld haalbaar Vingers aflikken Voor die wedstrijd in augustus moeten we toch echt sponsors aantrekken. Cool

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:52

In Naaldwijk krijg je geen prijzengeld maar wel een cadeaubon van Mr-Ed. En bij Manege Chardon in schipluiden krijg je prijzengeld.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:32

Melissamanda schreef:
In Naaldwijk krijg je geen prijzengeld maar wel een cadeaubon van Mr-Ed. En bij Manege Chardon in schipluiden krijg je prijzengeld.

Zoals ik al zei: sponsering Haha!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:48

inderdaad is het voor sommige mensen niet meer zo leuk als ze een heele kast bekers hebben, om er dan nog meer te krijgen/winnen, maar ik zou toch liever een beker of een rozet krijgen. dat vind ik altijd een leuk aandenken maar k denk dat dat voor iedereen anders is
vooral als je al jaaren wedstrijden rijdt. Bloos

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 00:08

Geld vind ik wel fijner als een beker, meestal. Ik rijd bij de pony's dus prijzengeld krijg je niet vaak. Maar ik heb toch een keer 20 euro gewonnen. Dat is wel beter en zo'n ding strik/rozet krijg je sowieso, dus een aandenken heb je wel.