Klasse hoger starten dan je kampioensschap?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lame

Klasse hoger starten dan je kampioensschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 10:35

Misschien is mijn onderwerp niet helemaal duidelijk..

Je hebt je eerste selectiewedstrijd voor de kampioensschappen ruim gewonnen (B-dressuur) en deze week heb je de laatste, dus weet je ook meteen of je door mag naar de (in dit geval) Drentse kampioenschappen.

Het kampioensschap wordt pas over 2 weken gereden. Je zit aan je 20 winstpunten in de B en moet dus eigenlijk over naar de L1. Mag dit voor aanvang van je kampioenschap? Dus al L1 gaan starten terwijl je het B-kampioensschap nog moet rijden?

Fitzroy

Re: Klasse hoger starten dan je kampioensschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:37

Heb je nu al 20 wp? Dan kun je nl. de laatste selectiewedstrijd al niet meer rijden.
Promoveren voor een regiokampioenschap mag niet. Wel tussen het regiokampioenschap en het nationaal kampioenschap.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:52

Laats hoorde ik dit verhaal:

Een meisje van 8 jaar met haar B-pony heeft haarzelf voor de Brabantste Kampioenschappen geselecteert. Nu heeft ze in het laatste weekend van december nog een wedstrijd gereden in de B-B dressuur waar ze in start op de Brabantse. Het meisje hield netjes zelf haar winstpunten bij,en dacht dat ze bij aanvang van die wedstrijd eind december nog maar 19 winstpunten had, dus dat ze nog een wedstrijdje in het B-B mocht starten en vervolgens naar het B-L1 zou gaan (na de kampioenschappen) Wat bleek nou, meisje had 1 wedstrijd verkeerd geteld, ze dacht namelijk dat ze met 169 1 winstpunt had, maar dit zijn er dus 2.

Kreeg het meisje vorige week een foutbrief thuis met de mededeling dat het meisje in verkeerde klasse was gestart. Meisje ZELF een brief terug geschreven naar de KNHS met haar excuses erin, en erin gezet waarom dat dit fout was gegaan. Een paar dagen later krijgen de ouders van dit meisje een telefoontje dat hun dochter niet mee mag doen op de Brabantse.

Is dit wel mogelijk. Normaal is het toch zo, als je foutief bent gestart dat je dan een geldboete krijgt. Maar uitsluiten van een Kampioenschap

Zou het heel erg zielig vinden voor het meisje, zeker van die leeftijd, ze is verdorie pas 8 jaar jong, en foutjes zijn zo gemaakt. (Dacht dat de KNHS dat ondertussen wel door had) Daarbij zijn er vorig jaar tijdens de Brabantse wel meer dingen gedaan die niet door de beugel konden zoals: Starten op de Brabantse terwijl de combinatie niet eens een startkaart heeft ! (in mijn ogen is dat veel erger dan een klein rekenfoutje, maarja)

Wat vinden jullie hiervan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:53

Nee, dat mag inderdaad niet. Als je voor de kampioenschappen promoveert mag je op de kampioenschappen niet meer starten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:27

In de voorschriften bij een kampioenschap staat ook duidelijk omschreven dat je zoals Fitzroy al schreef, niet mee kan doen als je al aan je winstpunten zit. Doordat de regel veranderd is en je punten tijdens de kampioenschappen ook meetellen mag je maximaal 18 winst hebben.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:03

ik heb ook gehoord dat je maar met 19 winstpunten op de kampioenschappen mag starten, 20 mag al niet eens meer ? ik zelf mag nu ook al M1 starten, maar mag ook de brabantse kampioenschappen rijden, dus mag nog niet over. tussen de brabantse en de nederlandse mag je wel over..

nu start ik vrijdag en zaterdag nog 4 keer, wel 2 keer HC, anders zit ik ook weer over mijn punten heen Lachen

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:29

Ik kan niks vinden over winstpunten in het reglement van KNHS. Uit onderstaande boodschap zou je zeggen dat je gewoon mag starten ookal heb je 20 winstpunten zolang je maar niet promoveert voor aanvang van het kampioensschap... toch?

Citaat:
Men kan zich uitsluitend selecteren voor regiokampioenschappen en deelnemen aan regiokampioenschappen in de klasse waarin men startgerechtigd is.
Een uitzondering hierop vormen combinaties die zich hebben geselecteerd voor deelname aan regiokampioenschappen en die het maximale aantal winstpunten in hun klasse hebben bereikt; deze blijven startgerechtigd voor de regiokampioenschappen mits men vóór de regiokampioenschappen niet promoveert. Deze combinaties mogen tussen selectiewedstrijden en regiokampioenschappen echter ook niet voor promotie aan reguliere wedstrijden deelnemen.

Combinaties die zich tijdens regiokampioenschappen selecteren voor deelname aan KNHS-kampioenschappen mogen tussentijds promoveren met behoud van startgerechtigdheid voor de KNHS-kampioenschappen in de klasse waarin tijdens de regiokampioenschappen is deelgenomen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:34

Maar Lame, het is toch heel logisch? Stel je rijdt op je laatste selectiewedstrijd 1 wp, dan heb je er 21 en mag je dus al niet meer deelnemen aan het kampioenschap. Je moet immers promoveren bij 20 wp. ?
Maar ik begrijp dat je dus nu al 20 wp hebt?
Dan kun je dus al niet meer meedoen aan de selectiewedstrijd. Jij moet nl. promoveren naar de L1, nu al.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:37

Het gaat niet om mij maar om een vriendin.. ik heb Iris kreupel en kon dus niet meedoen..

Volgens mij zit zij nu op de 18 winstpunten en moet a.s. vrijdag dus nog rijden.. Maar dan kan ze net zo goed niet starten dus..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:45

Maar dan is het een ander verhaal. Ze kan dan wel meerijden en als ze zich selecteert en ze heeft 20 of meer wp, mag ze voor die tijd alleen maar HC starten. Ze mag wel meedoen met de Regiokampioenschappen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:26

Aha.. alles duidelijk.. Bedankt!