Een aantal vragen wat betreft het rijden van wedstrijden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Een aantal vragen wat betreft het rijden van wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 08:36

Hai
Ik wilde even een paar vragen stellen, misschien zijn hier al meerder topics over geweest, maar dat hoor ik dan wel Knipoog
Ik wil graag samen met mijn verzorgfjord beginnen met het starten van officiele dressuurwedstrijden (later misschien ook springen). We zijn nu ongeveer zover heen dat we wel een B-proefje kunnen lopen.
Ik ben 18 jaar en toddy is 7 jaar en 1.43 m. Moet ik dan bij de paarden starten? Omdat ik al 18 ben namelijk? En dan had ik nog een vraagje waar kan je, je startkaart aanvragen + coupons? Bij het KNHS of bij een vereniging die is aangesloten bij het KNHS? En wat zijn hiervan de kosten ongeveer....Hoop gauw op een antwoord van de actieve wedstrijdruiters/amazones hier Haha! Alvast bedankt!

confetti

Re: Een aantal vragen wat betreft het rijden van wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:45

Hier zijn al een aantal topics over geweest, maar kan ze zo snel niet vinden.
Je bent al 18, dus je kan kiezen, uitrijden bij de pony's tot het einde van het seizoen, of gelijk bij de paarden. Ik persoonlijk zou dan kiezen voor het tweede, dan hoef je ook niet meer over te stappen . Je startkaart moet je aanvragen via een vereniging waar je lid van moet zijn. De kosten voor lidmaatschap van de vereniging verschillen. Een startkaart kost zo ongeveer 40 euro, coupons 15.75 euro, dan komen daar kosten persoon inschrijven bij dat is 2.75 per persoon en registreren paard is 15 euro, maar dat laatste weet ik niet zeker. Ik denk dat je aan kosten voor de startkaart ongeveer 70 euro kwijt bent, dit is dan zonder lidmaatschap van je vereniging.
Heb je al eerder wedstrijden gereden? Wat je ook kan doen, is het eerste jaar wedstrijden rijden bij een FNRS manege, om zo ervaring op te doen en dan door e stromen naar de KNHS. De kosten voor een paspoort bij de FNRS zijn 12,50 per jaar. Succes ermee Knipoog

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 09:16

Nee...ik heb nog niet eerder wedstrijden gereden, wel onderling, maar niet met deze pony. Ik krijg privéles aan huis, dus ik ben nog niet lid van een vereniging. Je kan toch ook slapend of zwevend lid zijn, dus dat je daar niet persé lest en rijdt, maar er wel lid van bent. Zou het dan ook kunnen om dan aan onderlinge wedstrijden mee te doen?

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:34

Ik ben ook bezig met de voorbereidingen van wedstrijden. Bij mij in de buurt kost een lidmaatschap zo'n 50-60 euro per jaar. En dan nog kosten voor KNHS en Paard&Sport tijdschrift ofzo. Er zijn ook vereniggingen waarbij je inderdaad zo'n slapend lid kan worden, maar moet je alsnog die contributie betalen.
Confetti, hoe zit dat precies met die coupons?? Ik dacht dat dat je inschrijving dus zeg maar was aan een wedstrijd. Ik heb alleen goedkopere bedragen gehoord voor inschrijvingen?!! En wat bedoel je precies met kosten inschrijving persoon en registratie paard??
Voor zover ik weet, kan je als je 18 bent alleen bij de paarden starten. Hooguit dat je nog dit seizoen inderdaad bij de ponies kan, maar ik zou ook direct voor paarden kiezen, ben je er meteen aan gewent!!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:42

Je kan het beste even informeren bij de rijverenigingen in de de buurt. Sommige (voornamelijk de "oud" nbvr) verenigingen geven nl geen lessen en daar is het lidmaatschap aanmerkelijk goedkoper (ik betaal 27,50 per jaar). (exl paard en sport en KNHS lidmaatschap, dat is bijelkaar 38,50, totaal ben ik dus 66 euro kwijt (ik heb net mijn rekening gehad Haha! )

Om je in te schrijven heb je startcoupons nodig, deze kosten 15 euro nogwat per zoveel stuks. (ik dacht 10). Dit bestel je bij je rijvereninging.

Als je je inschrijft bij een wedstrijd lever je per te rijden proef een coupon in. Daarnaast betaal je nog inschrijfgeld per proef aan de organiserende vereniging.

Als je een startkaart aanvraagd dan moet je een soort inschrijfgeld betalen, dit wordt bedoeld met inschrijving persoon.
Registratie paard dat kan ik even niet plaatsen.