L1 wat nu??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zarko4life

L1 wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 14:22

hoi hoi

ik mag van de zomer over naar de L1.
alleen wat kun je dan het beste oefenen??
en hoe kun je het oefenen het beste aanpakken?
ik hoop dat jullie me wat wegwijs kunnen brengen alvast bedankt!!

doegggg

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:29

Pak je proevenboekje er eens bij en lees de proeven eens goed door. Ga na welke nieuwe oefeningen er gevraagd worden en oefen deze dan ook! Als dit goed gaat kun je ze in proefverband gaan oefenen. Vergeet ondertussen niet de basis van je rijden. Gewoon doorblijven je paard te ontwikkelen.
Als het goed is wordt er wijken gevraagd en achterwaarts ook? Of is dit pas in de L2? Hmm stomme nieuwe proefjes Knipoog Kijk gewoon wat er in je proevenboekje staat er ga vandaaruit oefenen. In de L verwachten ze een constantere aanleuning dan in de B. Ook wordt er verwacht dat je een hogere controlle over je paard kunt uitoefenen en dat de overgangen minder progressief worden uitgevoerd. Succes Lachen

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:09

middenstap, middengalop, wijken 5 meter, en meer op de letters rijden. Deze dingen oefen je meestal voor het eerst in de les. Dan legt de instructeur (trice) uit hoe je dat moet gaan aanpakken. vaak oefen je al voor de klasse erna in de les (tenminste dat hoor ik van veel mensen, ik doe dat ook) zodat je over kan gaan wanneer je de wpen hebt. Het duurt namelijk vaak een tijdje voordat je pony deze dingen snapt en ze goed kan doen. Wat er wordt verteld in je les ga je dan de week oefenen, en als je weer les hebt dan kijk je samen hoe het nog beter kan, en hoe je eventuele problemen op kan gaan lossen. Zo doe ik het altijd met nieuwe oefeningen.

Snan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:21

Idd proeven doorlezen en die figuren en oefeningen thuis gaan trainen, en in de lessen zodat je instructrice je ermee kan helpen.

VValar; je moet 5 m wijken in het L1. Achterwaarts pas in het L2.

nikitatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:56

veel trainen en kijken in je proefen boekje
wat je allemaal te wachten staat...!!!

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:47

VValar schreef:
Pak je proevenboekje er eens bij en lees de proeven eens goed door. Ga na welke nieuwe oefeningen er gevraagd worden en oefen deze dan ook! Als dit goed gaat kun je ze in proefverband gaan oefenen. Vergeet ondertussen niet de basis van je rijden. Gewoon doorblijven je paard te ontwikkelen.
Als het goed is wordt er wijken gevraagd en achterwaarts ook? Of is dit pas in de L2? Hmm stomme nieuwe proefjes Knipoog Kijk gewoon wat er in je proevenboekje staat er ga vandaaruit oefenen. In de L verwachten ze een constantere aanleuning dan in de B. Ook wordt er verwacht dat je een hogere controlle over je paard kunt uitoefenen en dat de overgangen minder progressief worden uitgevoerd. Succes Lachen

Achterwaarts zit pas in L2. Minder progressieve overgangen mogen nog niet in het L1(heb er punten aftrek voor gekregen), pas vanaf M2 wordt dat gewaardeerd.
Gewoon de nieuwe onderdelen gaan rijden, de proef alvast een aantal keer rijden. Van B naar L1 is niet zo heel moeilijk.

Sizz

Re: L1 wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:49

Begin al op tijd met wat wijken. Kleine stukjes en doe het netjes!!! Geen half werk. Liever een klein beetje en netjes dan zo ver mogelijk met de achterhand er veel te veer naast.

Middenstap: Kwestie van ana het been.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:26

MissSisa schreef:
Middenstap: Kwestie van ana het been.

niet helemaal, ik kan geen middenstap omdat mijn pony de gangen niet heeft, hij is wel super aan het been Haha! Clown

ontopic: zoals de anderen al zeggen, begin met het wijken, de middenstap en de middengalop te oefenen.

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:10

Zoals de anderen al zeiden; oefenen!
Kijken wat de nieuwe 'eisen en oefeningen' zijn en zorgen dat je die beheerst, ook is het vaak wel fijn om oude proeven nog eens door te lezen om te kijken of je nog wat zwakkere punten hebt die je ook nog wat bij kan schaven.
En het is ook prettig om te zorgen dat je van tevoren alles beheerst, bijvoorbeeld dat je voordat je ook werkelijk L1 start, alles al heel goed er in hebt zitten zodat je in de periode dat je L1 rijdt al weer voor de L2 kan oefenen enz. Ja

despringer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:40

ik kan geen middenstap omdat mijn pony de gangen niet heeft

dat is wel vreemd dat jou pony dat niet heeft
daar heb ik nog nooit van gehoord

misschien moet je het gewoon is thuis gaan oefenen

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:44

Je kunt precies in het proevenboekje zien voordat de L1-proeven komen waar de jury allemaal op let. Je zou ook een boek als Van Groen tot Grand Prix gaan lezen, *LOL* daar staat ook heel duidelijk in wat je in de L moet kunnen. Verder natuurlijk op les gaan vragen.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:04

despringer schreef:
ik kan geen middenstap omdat mijn pony de gangen niet heeft

dat is wel vreemd dat jou pony dat niet heeft
daar heb ik nog nooit van gehoord

misschien moet je het gewoon is thuis gaan oefenen

nog nooit een welsh cob gezien?

nee hoor, de achterhand is er netjes onder, dat van vreemd dat jou pony dat niet heeft slaat nergens op, sommige pony's hebben nou eenmaal geen dressuurgangen! die van mij is een welsh cob, heeft dus een "rechter naar beneden hangende schouder" dan een gewone welsh. meer de koetsgangen, zegmaar. geloof me er wordt elke dag geoefend, na 3 jaar zit er een nette middendraf op, maar middenstap is gewoon zijn ding niet. daar heeft hij de bouw niet voor. dan weet je nu van het eerste paard dat er geen middenstap opzit. Vork