dingen over paardenoren??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fareeh

dingen over paardenoren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 23:00

Ik was laatst een springwedstrijd aan het kijken op tv en ik vroeg me af waar die dingen voor waren die paarden dragen over hun oren?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:08

Oorspronkelijk is het bedoeld om het geluid te dimmen van de buitenwereld. Je hebt van die paarden die nogal gestressd worden van de speaker, het publiek of iets dergelijks.. en zich dan niet goed kunnen concentreren op het parcours. Dan stoppen ze watten in de oren, daarover een soort rubberen hoesjes en dan schuiven ze die 'mutsjes' erover.
Maar volgens mij gebruiken ook erg veel mensen het puur voor de sier. Clown

Fareeh

Re: dingen over paardenoren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 19:26

Ow, wat grappig Vingers aflikken dat wist ik echt niet! Ik vind het altijd wel mooi staan..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:44

Volgens mij zijn die netjes oorspronkelijk bedoeld tegen vliegen Marije Knipoog

Ze dempen idd het geluid ook wat. Mijn paard was ook altijd snel afgeleid, maar ik ben nooit met watjes ed in de weer geweest Had aan het netje alleen wel genoeg.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:07

Ik heb ze idd een tijdlang gebruikt om te voorkomen dat mijn paard vliegen in zijn oren kreeg tijdens een endurancewedstrijd of -training (veel zweten --> trekt vliegen aan --> met hoofd schudden). Maar tegenwoordig smeer ik gewoon antivliegentroep in zijn oren, helpt ook prima. Knipoog