raar commentaar op protocol?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

raar commentaar op protocol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:44

Vandaag voor het eerst L1, nog nooit een L-proef gereden, ook niet tijdens het normale rijden Bloos en zelf het wijken zat er niet in maar het gaat om de lol + drukte eromheen [vies paard enzo ]. En dat vind ik altijd erg leuk! Dus ik die ring in [gewoon thuiswedstrijd, vertrouwde eigen bak] 1e proef ging niet helemaal, wat te braaf. tussen 1e en 2e proef veel wijksessie's gedaan en heel actief op het been maken. [ik rijd een manegepony dus dat is een beetje gecompliceerd soms, ivm beginnende ruitertjes de dag ervoor --> stuiteren, mondje trekken enz]. Wijken ging aardig toen dus 2e proef gereden, ging voor mijn gevoel wel wat beter maar toch vond ik geen van de proeven een winstpunt waard. resutaat: 149 155. Niet zo slecht als ik het waard vond maargoed.
middendraf heeft die pony niet, dus dat is meestal een 5, of als het heel goed gaat een 6, compenseer ik meestal met halsstrekken. Wat ik merkte bijd eze jury is dat ze heel erg van de opgeprikte pony;s houd, die kregen dus ook andere punten.. Maar toen kreeg ik commentaar op de onderdelen:

M arbeidsdraf: maakt zich lang
EBE grote volte, BE middengalop: wat loperig [weet ik niks van maargoed], maakt zich lang.
Impuls en gereden zijn in algemeen: aanleuning niet correct.
Houding en zit vd ruiter, effect vd hulpen: pony maakt zich lang in de hand Verward
E afwenden, X halthouden, voorwaarts in arbeidsdraf, E rechterhand: pony moet meer naar rechts kijken [gewoon rechterstelling, had ik]
A arbeidsdraf doorzitten: maakt zich lang
Impuls en gereden zijn in algemeen: hangt in hand en maakt zich lang.

Ik snap de helft niet! Bij een vriendinnetje had ze opgeschreven dat het paard moe was Verward

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:58

ik heb zelf nu ook pas 2 wedstrijden in de L1 gereden. Met te lang bedoelen ze dat je de pony wat meer moet sluiten. Iets hoger instellen.Ze willen dat nou eenmaal zien. ddus niet meer laag diep en rond. Lastig he.
Ik las op mijn protocool dat ik mijn pony aan zijn lot over liet ( we zijn dus in therapie geggaan om te praten over zijn eenzaamheid >;)
In de L1 moet de aanleunig de hele proef correct zijn. En daar word je echt op afgerekend hoor. je niet laten ontmoedigen hoor en gewoon lekker doortrainen. suc 6

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:35

melissa20 schreef:
ik heb zelf nu ook pas 2 wedstrijden in de L1 gereden. Met te lang bedoelen ze dat je de pony wat meer moet sluiten. Iets hoger instellen.Ze willen dat nou eenmaal zien. ddus niet meer laag diep en rond. Lastig he.
Ik las op mijn protocool dat ik mijn pony aan zijn lot over liet ( we zijn dus in therapie geggaan om te praten over zijn eenzaamheid >;)
In de L1 moet de aanleunig de hele proef correct zijn. En daar word je echt op afgerekend hoor. je niet laten ontmoedigen hoor en gewoon lekker doortrainen. suc 6

Ze willen juist dat hij wat ronder wordt (door zijn hele lijf, maar met name in de hals). Dus juist wél rond!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:10

Venetia schreef:
Ze willen juist dat hij wat ronder wordt (door zijn hele lijf, maar met name in de hals). Dus juist wél rond!

Precies!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:14

melissa20 schreef:
Ik las op mijn protocool dat ik mijn pony aan zijn lot over liet ( we zijn dus in therapie geggaan om te praten over zijn eenzaamheid >;) )

Haha, sorry hier moest ik even om lachen! *LOL*

Altijd jammer als je commentaar krijgt die je niet snapt.
Misschien wel handig om het te filmen, dat helpt altijd wel.

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:42

ik bedoel ok dat ie wel rond moet blijven( aanleuning) maar niet zo laag en diep. Wat meer oprichten. Niet zo horizontaal nameliijk,Natuurlijk moet ie door zijn lijf rond lopen. maar gewoon wat hoger.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:21

een stille aanleuning: dus een rustige en correcte hoofd-hals houding....

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:48

ok.. maar weet iemand wat lang in de hand betekent?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:19

patsur schreef:

Ik denk dat ze bedoelen dat het paard te lang is van voor, daarbij een duwende indruk maakt, wat je vaak kunt voelen in de hand als zwaar. Het paard trekt aan je hand als je een ophouding of iets dergelijks maakt. Meestal is het paard dan onvoldoende aangespannen in het lichaam, houdt zich stijf en houdt vaak ook de kaak vast. De achterbenen zwaaien niet onder het lijf, maar maken kleine passen voornamelijk achter het lijf.
Lang in de hand is wat ongelukkig geformuleerd, dit is moeilijk voor te stellen Knipoog , maar ik denk dat ze dit ermee bedoelen.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-05 21:55

Venetia schreef:
patsur schreef:

Ik denk dat ze bedoelen dat het paard te lang is van voor, daarbij een duwende indruk maakt, wat je vaak kunt voelen in de hand als zwaar. Het paard trekt aan je hand als je een ophouding of iets dergelijks maakt. Meestal is het paard dan onvoldoende aangespannen in het lichaam, houdt zich stijf en houdt vaak ook de kaak vast. De achterbenen zwaaien niet onder het lijf, maar maken kleine passen voornamelijk achter het lijf.
Lang in de hand is wat ongelukkig geformuleerd, dit is moeilijk voor te stellen Knipoog , maar ik denk dat ze dit ermee bedoelen.

Penotti is juist het tegenovergestelde, hij zou nooit met zijn neus bij de loodlijn komen als hij niet actief is van achteren, ik heb nooit gewicht in mijn hand [gewoon een contact, verder geen druk ofzo], bij een ophouding blijft hij vaak netjes laag en hij knabbelde op het bit.. Maar iig bedankt Haha!!!!

Sizz

Re: raar commentaar op protocol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:56

Mss liep het paard wat op de voorhand en wordt wat langer...