Vandaag wedstrijd in Driel gehad! Ik had 2 proeven L2 gereden. Hier volgt een verslagje van hoe de middag verlopen is. Op weg naar Driel, we waren er al bijna. Ik dacht het al te zien liggen, maar het was wat anders, volgens het navigatie-systeem moesten we de andere kant op. Oke, dus we gingen de andere kant op. Toen kwam er een bord in beeld, ik zei al 'nee jo hier is het vast niet..'. Daar leek het ook niet op. Maar het was daar dus wel. Dat viel even vies tegen! Het zag er vrij slordig uit en de parkeerruimte was ook niet groot. Mijn vader zei nog 'zullen we maar terug gaan?'. Ik zei 'nee, we blijven wel...' Anders had ik die pony voor niks ingevlochten enz. Gelukkig gingen later wat mensen weg, en konden we de auto beter neerzetten. Toen stond er al iemand bezig een paard in te laden, wat niet echt wou. Ik vroeg nog of ik kon helpen maar dat hoefde/wilden ze niet. Na een tijdje werd er iemand maar gebeld, die hun kwam ophalen (alleen de trailer stond er). Toen kwam er ook meteen een hulpje mee. Ondertussen gingen wij kijken hoe het er allemaal uitzag en waar je moest los rijden, ik was daar nog nooit geweest. Ook dat viel even vies tegen! Het losrijdterrein was zeker niet groter dan 20 bij 20! Omdat er ook nog allemaal hooi in stond. En het was ook nog aardig zwaar. Maar daarnaast was gelukkig ook nog een weilandje, waar toch niemand in ging/wou rijden want het regende wat. Toen zijn we even terug gelopen naar de auto, het geld en de coupons ophalen. Want dat moest nog afgegeven en betaald worden. Inmiddels zag ik dat de auto en het hulpje van het paard dat niet in de trailer wilt, gearriveerd was. Maargoed, wij hebben de coupons gebracht en betaald. Daarna weer terug gegaan en de auto op een betere plek gezet. Toen waren ze al bezig met het paard wat niet de trailer in wilt. Volgens mij waren de mensen ondertussen het verstand verloren
. Ze waren het paard aan het longeren op de stoep en over de laadklep
. Het was een heel klein rondje en hij ging steeds bijna onderuit. Ze lieten 'm ook steeds expres door de plassen gaan. Daarna werd het alleen maar erger. En werden er zweepklappen uitgedeeld
. Het paardje was echt helemaal bang geworden en heeft zich ook nog enkele keren losgerukt, maar ze bleven maar doorgaan. Op het laatst had het paardje overal de striemen van de zweepslagen op het lijf staan
. 'Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt
' ging het nog door mijn hoofd. Ik kon wel janken. Maar ik kon me nog inhouden. Toen ik Irma eindelijk opgezadeld had, want ook Irma werd helemaal zenuwachtig van die zweepslagen, was het wel tijd om los te rijden. Daarna heb ik het niet meer gezien hoe ze het paardje in de trailer hebben gekregen. Volgens mij wilde ik het ook niet zien
. Toen ben ik dus wezen losrijden, eerst maar eens kijken hoe dat ging op het kleine stukje. Maar daar was het heel druk. Dus heb ik daar even gestapt en ben daarna maar op het weilandje gaan losrijden. Dat ging wel aardig, alleen was het jammer dat het later ging regenen. Toen ik eenmaal zo lekker aan het losrijden was, vergat ik gelukkig al snel de mensen met het paard dat niet in de trailer wou. En ging de tijd heel snel en kon ik al gauw aan mijn 1e proef beginnen. Dat ging wel aardig, alleen met middengalop schrok ze van de deur die aan de lange zijde zat, dus reden we een soort traver in galop
. De rest van de proef schrok ze er nog 1 x van en de 2e proef ook. Dat was opzich wel jammer, maar de rest ging netjes. Na de proeven Irma naar de trailer gebracht en afgezadeld. Toen zag ik ook dat de mensen al weg waren met het paard dat ze dus blijkbaar op 1 of andere manier er toch in gekregen hebben. Na Irma afgezadeld te hebben, zijn we terug gegaan naar de kantine voor de prijsuitreiking. Ik had 2 x 1e prijs met 158 en 160. Najah, dat had ik ook weer niet verwacht, maar ben wel tevreden. Iig weer 2 wp'tjes erbij
. En gingen we weer tevreden naar huis, ik ben blij dat we toch gebleven waren. Anders had ik dus mooi weer 2 wp'tjes laten liggen
! Maargoed, wat vinden jullie er nou van, van dat paard? Dat kan toch niet, doorgaan tot de striemen op z'n lijf staan
? Of is dat normaal? Of najah het doel was natuurlijk dat paard in de trailer te krijgen. Wat heeft longeren en 'm expres door de plassen laten gaan nou voor werking/oplossing (om 'm wel in de trailer te krijgen)? Dat snap ik niet helemaal...