Vandaag mijn eerste UITwedstrijd gehad !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vandaag mijn eerste UITwedstrijd gehad !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:28

Vandaag was het eindelijk zover, waar je als Pennymeisje altijd al naar uitgekeken hebt, met je eigen paard op een wedstrijd buiten je eigen stal. Ik heb nu in totaal 3 wedstrijden gereden, 2 officiele en 1 onderlinge.

Vandaag was de eindelijk de dag, ik had me dinsdag pas in laten schrijven door een stalgenootje, eigenlijk was het helemaal nog niet de bedoeling om uit te starten omdat ik daar de mogelijkheden niet voor had, maar goed uiteindelijk was het dus wel zo ver.

Ik ben gestart op Rv. Ravenheuvel in Hellevoetsluis, ongeveer een half uurtje rijden. Ik moest als eerste starten (9.00 en 9.30) dus netjes om half 6 opgestaan, wezen douchen, en 2 vriendinnen van stal opgepikt die mee gingen (Zelfs Bob heeft een fanclub Haha! ). We hadden de sleutel van het hek gekregen, en zo zouden we stal in kunnen, zouden we.. Wat dus niet het geval was. Toen we om 7 uur aankwamen op stal, was alle potdicht, daar sta je dan, met je al je spulletjes klaar, machteloos omdat er ook voorlopig nog niemand naar stal komt. Daar stonden we dan met zijn 5en (3 meiden van stal, ik en mijn vader), in een vreselijke kou om 7 uur s'ochtends, het plan was om kwart over 7 te vertrekken, wat nu dus wel erg krap zou worden, sterker nog.. het zou het 'em echt niet worden..

Ik mijn vriendin wakker gebeld voor het nummer van de persoon die dag moest werken, en die was gelukkig al onderweg. In de tussentijd was er ook een oude man die de kantine in kon, en die heeft ons een heerlijk kopje thee aangeboden omdat het zo koud was ! Eindelijk om kwart voor 8 konden we stal in, maar die 9 uur zouden we allang niet meer halen.. Even een belletje naar hellevoetsluis, en ik kon (gelukkig) als laatste starten. Om Kwart over 8 waren we dan eindelijk op weg naar het spannende gebeuren.

Even ter info, Bob was erg braaf en liep na 2 keer twijfelen, heel zeker een stoer de trailer in OK dan! Lovers Onderweg veel gegild (en dat voor zo'n koelbloedig paard Scheve mond ), wijd met zijn mondje open, heel sneu. Maar gelukkig werd hij niet verkocht, en hoefde hij alleen maar te laten zien wat hij kon..

Daar eenmaal aangekomen, was het erg glad en lag er nogal wat ijs. Dat hinderde gelukkig niet al te veel, want er was een soort voetgangerspad aangelegd waar hij gezadeld kon worden. De trailer uit ging ook super, stapje voor stapje in plaats van het gedender dat je bij sommige paarden ziet, ach, sorry ik ben erg gek op mijn paard Lovers .

Opgezadeld, foto's gemaakt, en hup naar de bak toe voor het echte werk. Ik was nog net op tijd om eventjes binnen los te rijden zodat de bak kon verkennen, maar dat was voor Bob blijkbaar niet nodig want hij keek niet op of om OK dan! .

Buiten in de losrijbak vond hij het wel wat eng, en werd hij erg sterk, mijn eerste proef ging super, heel ontspannen, en zo geweldig goed aan mijn hulpjes ! Echter na het eerste proefje moest Bob natuurlijk wel even laten weten dat hij Bob was, om even ouderwets en paar bokken te geven Schijnheilig

Maar ook de tweede proef ging erg goed, maar door 1 dom foutje was ik net niet 2 keer eerste. Ik moest B8 rijden, en daar moet je na het groeten in stap, ik was zo aan het lachen naar de jury, dat ik gewoon aandraafde... Na een flinke STAP door mijn voorleester, bedacht ik me nog voor de C oliebol STOPPEN ! En daardoor werd mijn 7entje veranderd in een 5 Boos!

Maar goed al met al ben ik ERG trots op mijn bink !

Ik ben 1 keer eerste geworden met 164 punten,
en 1 keer tweede met 159 punten. (Jammer van die 2 puntjes van het wegdraven, want de eerste plaats was met 160 punten !)

Foto's volgen szm Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:58

Ach, je bent echt helemaal verliefd op bob. Gefeliciteerd hoor, je hebt het dik verdiend na al die jaren aanmodderen.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:28

Ik vind dat jij en Bob het fantastisch hebben gedaan, zeker als je bedenkt hoeveel stress je vantevoren al had.
Gefeliciteerd met dit fantastische resultaat OK dan!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:29

Gefeliciteerd!!!

marlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:43

Gefeliciteerd met je 1e en 2e prijs en natuurlijk het belangrijkste weer 2 winstpunten erbij.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:51

Goed joh zulke punten! Zeker na die stress van de morgen Knipoog

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:40

Proficiat hoor!!! Das heel netjes!!! Gefeliciteerd!!!

xxx

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:45

gefeliciteerd Kusje

wat een goede prestatie

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:50

Montano was echt superbraaf Tong uitsteken
Hij heeft zijn fanclub niet teleurgesteld! (jij wel een beetje met je foutje Tong uitsteken )

Je moet wel snel die foto's plaatsen he! Want jou kennende kan dat nog wel 's lang duren...

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:55

Van VvdD naar WD

Snan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:24

Goedzo! Haha!
Nette punten! Jammer van dat ene foutje, maar je hebt toch nog een winst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:11

miesie schreef:

Je moet wel snel die foto's plaatsen he! Want jou kennende kan dat nog wel 's lang duren...

Speciaal voor jou, snel voor ik naar stal ga de foto's erop gezet !

[ITP] Wedstrijd 23-01 Hellevoetsluis