Vandaag was de eindelijk de dag, ik had me dinsdag pas in laten schrijven door een stalgenootje, eigenlijk was het helemaal nog niet de bedoeling om uit te starten omdat ik daar de mogelijkheden niet voor had, maar goed uiteindelijk was het dus wel zo ver.
Ik ben gestart op Rv. Ravenheuvel in Hellevoetsluis, ongeveer een half uurtje rijden. Ik moest als eerste starten (9.00 en 9.30) dus netjes om half 6 opgestaan, wezen douchen, en 2 vriendinnen van stal opgepikt die mee gingen (Zelfs Bob heeft een fanclub

Ik mijn vriendin wakker gebeld voor het nummer van de persoon die dag moest werken, en die was gelukkig al onderweg. In de tussentijd was er ook een oude man die de kantine in kon, en die heeft ons een heerlijk kopje thee aangeboden omdat het zo koud was ! Eindelijk om kwart voor 8 konden we stal in, maar die 9 uur zouden we allang niet meer halen.. Even een belletje naar hellevoetsluis, en ik kon (gelukkig) als laatste starten. Om Kwart over 8 waren we dan eindelijk op weg naar het spannende gebeuren.
Even ter info, Bob was erg braaf en liep na 2 keer twijfelen, heel zeker een stoer de trailer in

Daar eenmaal aangekomen, was het erg glad en lag er nogal wat ijs. Dat hinderde gelukkig niet al te veel, want er was een soort voetgangerspad aangelegd waar hij gezadeld kon worden. De trailer uit ging ook super, stapje voor stapje in plaats van het gedender dat je bij sommige paarden ziet, ach, sorry ik ben erg gek op mijn paard

Opgezadeld, foto's gemaakt, en hup naar de bak toe voor het echte werk. Ik was nog net op tijd om eventjes binnen los te rijden zodat de bak kon verkennen, maar dat was voor Bob blijkbaar niet nodig want hij keek niet op of om

Buiten in de losrijbak vond hij het wel wat eng, en werd hij erg sterk, mijn eerste proef ging super, heel ontspannen, en zo geweldig goed aan mijn hulpjes ! Echter na het eerste proefje moest Bob natuurlijk wel even laten weten dat hij Bob was, om even ouderwets en paar bokken te geven

Maar ook de tweede proef ging erg goed, maar door 1 dom foutje was ik net niet 2 keer eerste. Ik moest B8 rijden, en daar moet je na het groeten in stap, ik was zo aan het lachen naar de jury, dat ik gewoon aandraafde... Na een flinke STAP door mijn voorleester, bedacht ik me nog voor de C oliebol STOPPEN ! En daardoor werd mijn 7entje veranderd in een 5

Maar goed al met al ben ik ERG trots op mijn bink !
Ik ben 1 keer eerste geworden met 164 punten,
en 1 keer tweede met 159 punten. (Jammer van die 2 puntjes van het wegdraven, want de eerste plaats was met 160 punten !)
Foto's volgen szm