Fout van jury?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fout van jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:27

Hoi hoi,

Ik had vorige week Zaterdag wedstrijd.
Nou was ik er niet helemaal bij met mijn hoofd.. en toen reed ik een figuur verkeerd.
Ik kreeg daar een 1 voor, maar het staat mij bij dat de jury dan op het raam hoort te tikken en dat je dan het figuur opnieuw mag rijden, maar dat je wel -2 krijgt..
Klopt dat?
Het schoot me ineens te binnen, heb het ook aan mijn instructrice gevraagt en zij zegt het ook..
Want die 1 heeft wel het verschil gemaakt tussen een winstpunt en geen winstpunt

Groetjes Jamie

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:28

Daar ben je nu wel erg laat mee en kan waarschijnlijk niet verandert worden

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:36

Het ligt eraan hoe erg verkeerd je rijdt. Als er bijv middendraf gevraagd wordt op de lange zijde, maar jij maakt aanstalten om van hand te veranderen en bedenkt je op de X ineens dat je op het rechte stuk had moeten rijden, om vervolgens als een soort gebroken lijn het figuur af te maken... Dan kan ik me voorstellen dat je een 1 krijgt omdat je toch in de goede richting verder rijdt.

Als je de verkeerde kant op rijdt, waardoor de rest van de proef niet meer klopt, dan zul je opnieuw moeten rijden, -2 krijgen en ws ook nog een slecht punt voor het onderdeel.

Ik weet dus niet precies hoe de situatie was voor jou. Maar je kunt er nu niks meer aan doen. Je moet officieel binnen een half uur na bekendmaking van de uitslag protest aantekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:45

Ja weet ik, ik ben zoals gewoonlijk erg laat.. maar het is ook weer neit zo dat ik er heel erg moeilijk over ga doen..
Was gewoon benieuwd hoe het nou zat Knipoog

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:19

Euh als je verkeerd rijd en je hersteld et niet dan bellen ze en krijg je inderdaad volgens mij min 2.......maar dat verschilt tegenwoordig nog al per jury......

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:31

Beter dadelijk een winstpunt met 160 pnt, dan het elke keer net moete halen.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:11

sjemie schreef:
Ik kreeg daar een 1 voor, maar het staat mij bij dat de jury dan op het raam hoort te tikken en dat je dan het figuur opnieuw mag rijden, maar dat je wel -2 krijgt..

Het op het raam tikken is meer om je te laten weten dat je verkeerd rijdt en niet om je de oefening opnieuw te laten rijden Knipoog . Er moet een cijfer gegeven worden voor de eerste keer dat je de oefening toont.

HCS_Girlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:49

Dat had je dan wel iets eerder moeten zeggen, maar volgens mij geldt dat alleen als je verkeerd rijd en je proefje klopt niet meer. Als je bijvoorbeeld een gebroken lijn moet maken, en je gaat een stuk van handveranderen, en op het laatste moment stuur je je paard toch nog in die gebroken lijn, ja dan krijg je wel een 1. Maar je moet het zo niet, weer wat geleerd, er kan nu toch niks meer aan gedaan worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 00:55

Nee ik maak me er ook niet druk over, maar ik hoorde van een paar kanten iets anders, was wel benieuwd wat jullie ervan vonden Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 09:15

Saskia heeft wel eens 2 voltes op x in de verkeerde volgorde gereden, -2 voor de eerste en -4 voor de 2e dat is samen min 6. Daar hadden we toen ook wel moeite mee. Tenslotte liet ze de voltes op beide handen wel zien en waren ze beide ook voldoende gescoord. Maar geen toeter gehoord, was zeker teveel moeite voor de jury.