vraagje; buitenlandse niveau's versus NL niveau's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

vraagje; buitenlandse niveau's versus NL niveau's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 23:55

Stel je koopt een paard uit het buitenland dat daar al aardig op niveau heeft gelopen. Hoe zit het dan met het starten op bepaalde niveau's hier in NL? Want je mag voor zover ik me daar in heb verdiept dus hier starten op het hoogste gezamelijke niveau. Maar als je paard dus wel niveau heeft maar dat dus in het buitenland gereden heeft, hoe zit het dan met starten?
Voorbeeldje ter verduidelijking; stel dat je paard op een niveau zit dat te vergelijken is met het nederlandse Z1 niveau en je rijd zelf ook op dat niveau, dan is het toch niet logisch en eerlijk om hier in NL weer in de B te moeten beginnen?

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:29

Ik denk dat je dan moet bewijzen ofzo dat dat paard dat kan of mss even bellen en dan moet je schriftelijk aanvragen of je hoger mag starten (denk ik he). Ik weet dat je in België gewoon kan starten in eender welke klasse, maar als je een negatief saldo van 10 hebt moet je wel een klasse verlagen heb je 15 positief saldo dan mag je over en 30 is verplicht... meer weet ik niet op nederlands vlak!

XXX

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 01:24

Je moet dan een verklaring van de nationale bond van het land waarin het paard gestart heeft overleggen, waar dus in staat in welke klasse dat paard gelopen heeft. De KNHS vraagt er dan een kopie van die proef bij te doen, zij maken de vergelijking met de klasse uiteindelijk.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:59

Wat Zep zegt Haha!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 13:57

Oke thanks! Haha!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:09

waar kan je eigenlijk bekijken hoe hoog je paard gelopen heeft in het buitenland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:51

Bij de nationale bond van dat land.

Sommige bonden hebben een database op internet, bij de meesten zul je echter telefonisch contact moeten zoeken. Dat belletje moet je sowieso plegen om die verklaring te krijgen.