Vraag voor de Z2 ruiters

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tazz

Vraag voor de Z2 ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 08:36

Er is hier een verzoek gekomen om te kijken of er animo is voor een HC start in het ZZ-Licht. Dit zal gebeuren op een buiten wedstrijd. De ruiters hebben de keus om een gewone tweede Z2 proef te rijden of te kiezen voor een HC ZZ-Licht.
Ze hoeven dan dus nog niet lid te zijn van de ZZGP! En er is een officiële jury aanwezig. Graag van jullie je mening Haha!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 08:43

Dat lijkt mij wel wat, dan kun je eerst kijken of je paard (en de ruiter Haha! ) er aan toe is om de overstap te maken, zonder dat je eerst die extra kosten moet maken.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 08:57

Precies dat is ook de bedoeling! Lachen Het is tenslotte een grote stap.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:03

Idd, ik heb 10 jaar geleden NVDR gereden, en er komen aardig wat kosten bij. Daarna heb ik niet meer het geschikte paard gehad voor mijn gevoel en heb daarom ook niet meer gestart , dit zou dan wel een optie zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:11

Lijkt me een goed plan. OP die manier kun je aanzien hoe je er voor staat. Want hoge scores in het Z2 staan niet altijd garant voor goede scores in het ZZL.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:44

confetti schreef:
Idd, ik heb 10 jaar geleden NVDR gereden, en er komen aardig wat kosten bij. Daarna heb ik niet meer het geschikte paard gehad voor mijn gevoel en heb daarom ook niet meer gestart , dit zou dan wel een optie zijn.

Vroeger moest je inderdaad een prijzige NHS-rijvergunning aanvragen, maar dat is nu niet meer zo. OK dan!

Je kunt nu gewoon ZZGP startcoupons aanvragen bij de KNHS in Ermelo en die kosten net zoveel als gewone startcoupons. Daarmee kun je dan gelijk officieel meerijden.
Daarnaast moet je eenmaal per jaar 68 euro per jaar overmaken naar de ZZGP voor het lidmaatschap.
(Dit bedrag wordt NIET verhoogd als je meerdere paarden gaat starten! Het blijft eenmalig 68 ero per jaar)

Dus voor de kosten hoef je het tegenwoordig niet meer te laten.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:24

Het lijkt me een heel goed idee, ik zou het toejuichen en eraan meedoen. Dan weet je gelijk waar je staat en weet je of een overstap zinvol is of niet.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 12:18

CGJ12 schreef:
Vroeger moest je inderdaad een prijzige NHS-rijvergunning aanvragen, maar dat is nu niet meer zo. OK dan!

Je kunt nu gewoon ZZGP startcoupons aanvragen bij de KNHS in Ermelo en die kosten net zoveel als gewone startcoupons. Daarmee kun je dan gelijk officieel meerijden.
Daarnaast moet je eenmaal per jaar 68 euro per jaar overmaken naar de ZZGP voor het lidmaatschap.
(Dit bedrag wordt NIET verhoogd als je meerdere paarden gaat starten! Het blijft eenmalig 68 ero per jaar)

Dus voor de kosten hoef je het tegenwoordig niet meer te laten.

Als ik via de KNHS deze wedstrijd officieel maak dan kost het voor de vereniging genoeg Haha! Het mes snijdt hier aan twee kanten Knipoog

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:59

Ik rijd dan wel geen Z2, maar wil er toch wel even graag op reageren.

Ik vind het een erg goed idee. Je ziet heel vaak combinaties die iedere Z2-Proef in de 190 rijden en in het ZZ-L met moeite 54% halen. Zo'n KC-start is dan een mooie graadmeter of een combinatie er echt wel aan toe is.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:03

Volgesn mij is dat al veel langer toegestaan, maar is er geen concours-organisatie die er gebruik van maakt.

Om aan de ZZL te ruiken was het alleen al goed als er ook wedstrijden zouden zijn waar de Z2 en de ZZL naast elkaar verreden konden worden.
Kun je mooi een vergelijking maken, zonder zelf gelijk mee te rijden.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 14:37

Vandaar ook mijn vraag...dacht dat er wel een reden voor was waarom dit niet vaker werd gedaan Haha! .

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:43

Mijn instructice rijd eind februari een oefenwedstrijd in het ZZ-licht. Via het AVS(arabisch volbloed stamboek). Voor officieel starten is haar paard in nederland sowieso te klein. Er zitten gewoon officiele juryleden volgens mij. En tussen de twee proeven door krijg je tips van een Grand Prix jurylid. Zou ideaal zijn voor een hoop mensen denk ik. Dit is helaas alleen opgesteld voor mensen met een arabier.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:47

gabyfedde schreef:
Ik rijd dan wel geen Z2, maar wil er toch wel even graag op reageren.

Ik vind het een erg goed idee. Je ziet heel vaak combinaties die iedere Z2-Proef in de 190 rijden en in het ZZ-L met moeite 54% halen. Zo'n KC-start is dan een mooie graadmeter of een combinatie er echt wel aan toe is.

Dat zegt ook genoeg over de gemiddelde Z2-jury........

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 14:49

CGJ12 schreef:

Helemaal mee eens OK dan!

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 14:50

Krijgen we nu de jury's of de ruiters over ons heen? Eens kijken wie zich aangesproken voelt Cool

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:09

CGJ12 schreef:

Ja, ha, ha, grappig vind ik dat. Haha! Daarom ben ik ook zo blij dat ik bij ZZGP juryleden altijd hoge punten rijd.En juist bij niet ZZGP juryleden een stuk lager.Dat klinkt vreemd, maar toch is het zo, ze kijken met een heel ander oog.Meestal is het andersom bij andere ruiters en dan kom je volgens mij in de problemen bij het ZZ licht.Of ik dat zal komen moeten we nog even afwachten, eerst nog even lekker in het Z2 karren. Knipoog
Oja, ik vind het ook een leuk idee, want ik heb afgelopen zaterdag gekeken in Wormerveer, maar toen leken de proeven zelf mij wel fijn om te rijden.En het is altijd leuk om te kijken waar je staat voor je je in het diepe gooit. Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:20

Tazz schreef:
Krijgen we nu de jury's of de ruiters over ons heen? Eens kijken wie zich aangesproken voelt Cool

cijfers liegen niet.......

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:42

Het lijkt mij een goed idee!

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 19:49

Nou zo te zien moeten we het dan maar eens waar gaan maken. Knipoog Iig bedankt voor jullie reacties. Meer ideëen of verbeteringen ten aanzien van de dressuurwedstrijden zijn altijd welkom hoor! Wij leren graag Haha!