[i]Als Belg deelnemen aan de PAVO -CUP ???[/i]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

finley

[i]Als Belg deelnemen aan de PAVO -CUP ???[/i]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:58

Kan ik als Belg deelnemen aan de pavo- cup?
Ik ben nu in het bezit van een KWPN ruin ( Kennedy x purioso x makelaar ) geboren in 2001 en zou graag eens een selectie meerijden, kan dit? Verward
Hoef ik hiervoor lid te zijn van de KNHS of moet mijn paard hiervoor speciaal geregisteerd zijn? Ik wil namelijk geen grote kosten maken om maar 1 selectie mee te rijden...
In België heb ik een licentie en is het paard geïmmatriculeerd.[/i]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 00:32

Ik denk dat je dat via een gastlicentie moet regelen. Je kunt van de Belgische bond een gastlicentie krijgen om op Nederlandse wedstrijden te starten. In NL is zo'n ding tot en met 8 wedstrijden gratis, ik weet niet hoe dat in België zit.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:46

Hay Finley

had dezelfde vraag (ni persé pavocup) maar als je kunt bewijzen dat je paard dat niveau aankan (via uitslagen e.d.) aan de KNHS kan je meerijden, natuurlijk kost inschrijven geld, maar das bij ons ook e!
Heb je vragen? pb me ff

Groetjes
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:52

Als je in NL direct in een hogere klasse wilt starten moet je een verklaring hebben van je eigen nationale bond met het niveau waarop je in het buitenland gestart bent. Als je dat niet doet val je onder de standaard regeling en moet je dus in de B beginnen als je nog niet eerder in NL geregistreerd was.

Voor alleen de Pavo Cup zou ik gewoon een gastlicentie aanvragen voor die wedstrijden. Daarbij gaan ze niet om een "bewijs" van eerdere starts vragen.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 23:24

ik zal dat eens uitpluizen!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:24

Eum, ik reed als Belg bij de KNHS en moest gewoon inschrijven in de KNHS met de vermelding dat ik uit België kwam. Je legt ook gewoon een bewijs waarop staat wat je vorige niveau was, dit kan je aanvragen bij de KBRSF en bij de VLP ook gewoon. Als je nog niet eerder gestart bent, moet je je gewoon inschrijven bij de KNHS dacht ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:21

Je kunt je natuurlijk gewoon inschrijven bij een Nederlandse vereniging. Ik sta ook aangemeld bij een vereniging in overijssel met een adres in het buitenland.

Ik denk dat je, als je alleen Pavo wilt rijden, een stuk goedkoper uit bent als je het via een gastlicentie doet. Neem even contact op met de Belgische bond.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 18:55

ik ga dit zeker doen, ik wacht een beetje de kalender 2005 af en beslis dan welke wedstrijden ik ga meerijden, ik wil daar een beetje selectief in blijven want het is niet de bedoeling dat ik hem elke week meeneem daarvoor is hij veel te jong.
Ik moet ook eens kijken welke selectieplaats het dichts is voor mij, heerjansdam ofzo ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:54

Pavo rijd je sowieso maar 1 voorselectie namelijk, en als je dan voldoende scoort nog de finales in Ermelo. Lijkt me zonde om je alleen daarvoor bij een Nederlandse vereniging aan te moeten melden.

De selecties worden verreden tijdens de Centrale Keuringen van de provincies. Die info kun je vinden via de website van het KWPN.