Wedstrijdergenis

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Wedstrijdergenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 20:46

Gister ging ik na een lange tijd dus weer op wedstrijd...ik kwam ruim op tijd aan,zat net op m'n paard,toen ze me vroegen te starten..3 kwartier voor m'n starttijd..dat weigerde ik,waarop ze me het probeerden te verplichten,dat weigerde ik natuurlijk ook..daarna mocht ik losrijden zolang ik wilde..na 20 minuten ging ik m'n proefje rijden dat ging voor m'n 4 jarige paard voor de 1ste x best wel goed,toen ik terug kwam was er in de losrijring een mevrouw die vondt dat haar paard flink geslagen moest worden..zij bezig en mijn paard raakte er helemaal van overstuur..de vrouw bleef lekker doormeppen..doordat m'n paard overstuur was,kon ik hem niet helemaal perfect sturen af en toe..tot nog toe geen probleem ware het niet dat echt helemaal niemand volgens de bakregels reedt..dus was er een jongen die zonder pardon tegen m'n paard aan reedt..en geen eens sorry zei...ik zei sorry terwijl het nieteens mijn fout was..ik ging op wedstrijd om mijn paard "goede" ervaring op te laten doen,zodat ie het leuk zou gaan vinden..maar kennelijk zijn de ruiters van tegenwoordig zo egocentrisch dat helemaal niks ze meer kan schelen..:-S eigenlijk ben ik woest van binnen..de jury zou eens onderscheid moeten gaan maken tussen egotrippers en ruiters..

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:19

Hahaha tja heeeeeeel herkenbaar.Helaas maak ik me zelf ook weleens schuldig aan dat egoïste rijden.Als ik een oefening in zet met losrijden dan wil ik hem ook afmaken en helaas kan ik mijn paard echt niet zo maar voor iedereen aan de kant zetten aangezien ie maar al te graag bovenop een mooie dame springt.Maar dat slaan is echt heel vervelend daar erger ik me ook heel erg vaak aan!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:12

Ik was gisteren op wedstrijd, ben ik lekker aan het draven, snijdt een vrouw op haar paard mij pardoes af!!!
En toen begon het bij mij te branden vanuit mn voeten,en ik:"Ooit van uitkijken gehoord?!!!"
Zij:"Ja, jij ook?!"
Ikke:"JA!!!!"

Daarna zei ze wel:"Ondanks dat ik je onderste boven heb gereden wens ik je veel succes met je proef..."

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:27

dat heb ik ook wel eens gehad....... dan ga ik op een gegeven moment ook niet meer uitkijken hoor......... als ik steeds moet remmen wordt mijn paard heel vervelend..... begrijp me niet verkeerd, ik rij altijd heel netjes volgens de bakregels...... maar als anderen dat niet doen (en dan bedoel ik dus de rest van de ruiters in de bak) dan krijg ik ook sch*t aan hun.....
heel vervelend ook bijvoorbeeld als ze op de hoefslag stappen, of als ze aan het stappen zijn gewoon helemaal niet uitkijken, of met "invoegen" op de hoefslag niet kijken of er wat achter je rijdt, maar gewoon denken mijn paard heeft toch wel een grote kont, die de klap opvangt........ sorry voor dit uitgebreide verhaal.......... xxx

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:43

Kijk, met Ixo maakt het mij niet zo heel veel uit als ze mij (perongeluk) ondersteboven rijden. Ik krijg hooguit uit mn concentratie, en krijg haatgevoelens (nee hoor, zo erg is het niet Tong uitsteken)

Maar met Torro vind ik het wat anders. Want die is een beetje bangig voor andere vreemde paarden. Als ik langs een paard af rij en dat paard met zijn staart zwaait, voel je bij Torro zo'n hele rilling, alsof je op een slang zit.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:59

haha laatst was ik aan het losrijden en er reed een hele irritante fries waar Tink soms flink voor op de rem moest en werd afgesneden, dus na een tijdje was ik ff aan lange teugel aan het stappen op de binnehoefslag, en hij valt ineens die fries aan Tong uitsteken whahahaha

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:04

Elisa2 schreef:
de jury zou eens onderscheid moeten gaan maken tussen egotrippers en ruiters..

Helaas is dat de taak van de jury niet.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:12

Ik rij zelf geen officiële wedstrijden hoor, maar hoort het niet zo te zijn dat er bij de inrijdbak iemand staat die toezicht houdt, die mensen die zich niet aan de regels houden of mensen die hun paard niet zo netjes behandelen op hun vingers tikt of in heel ernstige gevallen zelfs laat diskwalificeren?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:29

als een jury dit ziet is hij daar bevoegd toe, maar de jury zit in zijn hok en niet op het losrijdterrein

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:30

tja dit houd je dus altijd....
er lopen wat arrogantjes tussen die denken dat ze altijd voorang kunnen krijgen

ik houd stug me mond, en zeg sorry als het nodig is. ik kan me er kwaad om maken, maar het heeft toch geen nut. laat ze maar lekker in hun waarde

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 18:46

meestal denk ik er ook zo over..maar ik was nu juist van plan om m'n jonge paard een goed gevoel mee te geven..wat dus niet gelukt is..dankzij die lomperikken..er stond wel iemand bij de losrijbak maar dat waren 2 meisje van een jaar of 13..die zeggen er toch niks van..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:24

WWWiske schreef:
Helaas is dat de taak van de jury niet.

Gelukkig niet nee!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:24

Of van die mensen die nog even les krijgen voor ze de ring in moeten en een zich een heel stuk van de bak toe eigenen...

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:05

Ik heb het ook wel eens. Ik vraag altijd eerst rustig of ze willen uitkijken. Doen ze dan nog zo vervelend, dan zorg gewoon dat IK me aan de bakregels houd en dan gewoon 'per ongeluk' tegen iemand aanrijden. Als ik volgens de bakregels rijd moet de ander opzij. Wel zorgen dat je zelf goed zit...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:15

Dat doe ik ook. Ik vraag het eerst een keer netjes, maar daarna heb ik eventueel wat zwaarder geschut in de vorm van mijn reus. Haha!
Een keer een ongelukje of een stuurfoutje kan gebeuren, maar als het steeds dezelfden zijn...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:22

meestal zijn het dezelfde ja..ik heb graag dat ze van alle kanten op een meter afstand van m'n paard blijven..anders is het veels te bedreigend/afleidend voor hem..dat lesgeven vindt ik ook belachelijk ja..als je op wedstrijd gaat en je nog nieteens je paard zelf los kan rijden :-S

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:32

Gelukkig hebben wij daar met het springen weinig tot geen last van Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:50

nee? mischien kijken springruiters beter uit omdat ze wat minder gefixeerd zijn om hun paard in de krul te trekken :-]

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:55

dat zal het zijn Knipoog

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:02

AMEN voor Elisa2!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:05

Ja dat is heel irritant, maar gelukkig zijn het er maar een paar en meestal zie ik ze nooit. Hoeveel punten had je eigenlijk?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:12

Elisa2 schreef:
nee? mischien kijken springruiters beter uit omdat ze wat minder gefixeerd zijn om hun paard in de krul te trekken :-]

Verward
Wat een idiote uitspraak.

Naar mijn weten (of is dat al weer te lang geleden) rijden springruiters vaak op de linkerhand zodat ze mekaar niet zo in de weg rijden Klein verschilletje maar hoor...

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:45

ja daar heb ik ook weleens last van. mensen die je af snijden en hun paard boven op de hol van jouw paard laten afremmen. gelukkig is die van mij er neitvan gediend en haalt gewoon uit.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 00:48

KarinvdM schreef:
Dat doe ik ook. Ik vraag het eerst een keer netjes, maar daarna heb ik eventueel wat zwaarder geschut in de vorm van mijn reus. Haha!
Een keer een ongelukje of een stuurfoutje kan gebeuren, maar als het steeds dezelfden zijn...

grinnik, ik moest meteen aan mijn instructeur denken, die ik dan in gedachte hoorde zeggen, in de strekking van: 'laat je toch niet zo afsnijden! Je zit dan op een pony, maar rij alsof je op een reus zit!' (ik reed met een pony tussen de paarden)

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 01:11

schoentje schreef:
Gelukkig hebben wij daar met het springen weinig tot geen last van Lachen

totally agree!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cool *LOL*