Hoe zit het nu eigenlijk met kring/regio...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Hoe zit het nu eigenlijk met kring/regio...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 08:26

Kan iemand me uit leggen hoe kring en regio kampioenschappen werken? Ik rij wel iedere keer braaf mijn proefjes enzo, maar het lijkt me eigenlijk wel eens leuk om met zoiets mee te doen, maar zie door de bomen het bos niet meer zo.

Kan iemand me mischien uit leggen hoe of wat?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 08:44

De kring die organiseert selectiewedstrijden voor de regio kampioenschappen. Hier in de regio zijn er een aantal selectiewedstrijden en een finale en dan mogen er een X aantal combinaties per klasse naar de Regiokampioenschappen. En op de regio mogen vanaf de klasse L2 (als ik mij nie vergis) weer een X aantal combinaties door naar de nationale kampioenschappen. Als het goed is heeft je vereniging een lijst waar de selectiewedstrijden op vermeld staan. Succes ermee Knipoog

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:21

Bij ons werkt het dus zo:
Drie kringselecties, je rijdt bij allemaal 1 proef. Je krijgt plaatsingspunten, wie eerste wordt krijgt er 1, wie tweede wordt 2 enz.
Na drie wedstrijden wordt er 1 resultaat weggestreept. Diegene die dan de minste plaatsingspunten over heeft is kringkampioen.

In de regio wordt besloten hoeveel combinaties er per kring doormogen naar de regiokampioenschappen. Op de regiokampioenschappen rijden de besten van alle kringen tegen elkaar.

Vanaf de L2 mogen er een aantal combinaties door naar de nationale kampioenschappen. Daar rijden dus de besten van alle regio's.