en dan wil je paard de trailer niet in...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jamiro

en dan wil je paard de trailer niet in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 16:43

K moest vandaag op westrijd. Mijn moeder kwam om 10 voor 9 met de trailer, zodat we er rond half 10 zoude zijn... Nou dat ging dus mooi niet lukken Boos! . Jamiro wou de trailer nie in. En toen ie voor de klep stond dacht hij dus, laat ik me omdraaie en wegrennen. Dus daar ging ie los door het dorp Bloos! Bloos! . Gelukkig krege we m wel weer te pakken, nadat ie door de straat heen en weer was gerend. Uiteindelijk heeft het een uur geduurd voordat ie er in stond!

Ik moest om half 11 starte, maar toen kwamen we pas net aan. Ik mocht toen later starten dus ik kon nog gewoon lekker rustig in rijden. Zodra ik er op zit is er ook niks meer aan de hand en gedraagd ie zich weer alsof er niets aan de hand was. 1e proefje had ik 150 punte, en de tweede proef 156 punten.; Ik was de enige met een winstpunt. (De jury was volgens mij wel redelijk streng, want die proeg die ik 150 reed, had ik in december al 2 keer gereden en toen had ik 165 en 167), maar goed, k heb er weer een winspuntje bij. Nog 3 te gaan voor de L2!).

Maar toen moest Jamiro nog in de trailer om naar huis te gaan, en daar had ie ook geen zin in. Hij had nog maar 1 stand en dat was achteruit, waardoor hij met z'n kont half op de motorkap van een auto ging zitten, dus daar zat een deuk ik Verdrietig . Hij stond de hele tijd te stijgeren en iedereen zich er mee bemoeie enzo. Uiteindelijk hebbe drie mannen hem er in gekrege na bijna 2 uur gestuntel! . Maar gelukkig staat hij nu weer in ze eigen stalletje, maar t was me t dagje wel zeg..!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:24

Ooeehh ik ken het, zooo vervelend!!
Bij mijn pony heeft het ook zo lang geduurd voordat het knopje om ging dat je er beter in 1x in kunt lopen want je Moet er toch wel in Tong uitsteken
Ik heb ook van alles geprobeert maar uit eindelijk lukte het altijd met een bakje met brokjes..
achja dan maar zo he Tong uitsteken
Inmiddels heb ik niks maar nodig maar ik zou zeggen.. probeer het eens Knipoog

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:26

Nou inderdaad vervelend ja Scheve mond
Maar proficiat met je winstpunt Tong uitsteken

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:27

jah we hebbe van alles geprobeerd, maar hij geeft niet zo veel om brokjes of wortels, hij eet die liever niet dan dat ie de trailer in moet... helaas

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:28

Dan moet je een longeertouw achter zijn kont houden, of helpt dan ook niet?

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:31

nee dat hebbe we ook geprobeerd, maar hij gaat dan stijgeren en achteruit, hoe strak je die longeerlijn ook houdt, t hielp echt niet. Maar hij heeft dit nog nooit zo gedaan. Maar hij weet gewoon dondersgoed dat als hij stijgert, omdraait en gaat rennen dat we hem toch niet vast kunnen houden, want dan is ie gewoon te sterk. Maar het is ook niet dat hij het eng vind, hij maakt er gewoon zegmaar een spelletje van, want hij probeert je gewoon uit, maar vandaag was het dus wel even extreem, want dit heb ik echt nog nooit gehad met hem

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:02

heb ik ook eens gehad. Was op wedstrijdterrein en hij wou de trailer niet meer in . Alles geprobeerd maar het lukte niet. Na vele uren hebben we hem weer opgezadeld en naar huis gereden. Anders hadden we er nu nog gestaan! We waren pas rondt 12 uur 's nachts pas weer thuis.

echt heel vervelend. Was ook onze laatstse wedstrijd.

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:51

ja, mijn moeder zij ook, van als ie dat blijft doen ga ik niet meer hoor!!. Bloos! En dat wil ik natuurlijk nie dus hij moet zich maar ff gaan gedragen Tong uitsteken .

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:35

Uithongeren...hebben wij gedaan en dat hielp wel. Maar goed, ik stond vorige week ook weer...baal baal.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:38

Uithongeren? Snap ik het goed, dat je omdat je paard de trailer niet in wilt, je hem geen eten meer geeft? Als dat zo is vind ik het echt belachelijk en pure dierenmishandeling!!!!!!!!!! Alsof dat paard na een uur nog weet dat hij de trailer niet in wilde, misschien vind hij wel gewoon iets in de trailer eng ofzo!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:47

Bij paarden die echt niet willen is dit wel een manier.

In een paddock, trailer bij de uitgang met water en voer erin. Ze komen van zelf wel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:54

als echt niets anders werkt. Wij hadden er eentje die ook ineens besloot datze niet meer wilde (ging er al zo'n 5 jaarzonder problemen op), maar dan een vrachtwagen, dus nog stukje lastiger (trailer trouwens ook) dus bezem aan de zijkant, werkte ook niet goed, en toen zweep eroverheen, stond er zo in.
Heel lomp, maar als ze niet willen misschien wel de enige oplossing. Gaat er nu weer zonder problemen op.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:56

Ik had zo'n reactie verwacht, haha. Mijn pony is echt niet bang en helemaal niks helpt..als ie zin heeft staat ie er zo in, anders niet. Nou, toen hebben we m gewoon een dag van de wedstrijd weinig eten (al helemaal geen bix) gegeven en op wedstrijd opeens tevoorschijn komen met bix en muesli..moet jij eens kijken hoe snel madame opeens er in staat. Wat wil je dan..als je al meerdere keren op wedstrijd 2 uren hopeloos hebt gestaan voor trailer..en het is niet bepaald loopafstand. Liever een hongerig paardje dan niet meer thuiskomen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:00

Mn vader heeft een keer een paard willen ophalen en meestal krijgen ze alle paarden erin, maar deze niet. 2 uur lang lopen vechten. Die bok liet zich zo achterover vallen. Ook een keer tegen de box, was half van de wereld maar liet zich er als nog niet inzetten. Ook sprong dat beest gewoon door een hek enzo. Niet normaal. Die hebben ze dus niet meegnomen omdat hij echt niet wilde.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:04

Ow, dit herken ik, dat achterover laten vallen. We hebben er 1 die weigerde ineens op de trailer te gaan, hebben uiteindelijk ook maar op de vrachtwagen gezet. Meisje wilde hem erop zetten, en hij is altijd braaf dus we verwachtte eigenlijk niets. Vliegt ineens achteruit, steigeren en hele gewicht op da touw, da touw schroeit door haar handen en paard was er vandoor. Uiteindelijk gevangen, heb ik het geprobeerd, werd gewoon de lucht in getild. Toen toch maar op de vrachtwagen gezet.

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:18

hey dat is heel lastig als je paard er niet op wil.
maar mijn 1e paard die ging uit stekent de trailer op ma kwam er niet meer af Verward zij un x 2 uur me bezig ge weest.

groetjes kim

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:59

jamiro schreef:
Hij had nog maar 1 stand en dat was achteruit, waardoor hij met z'n kont half op de motorkap van een auto ging zitten, dus daar zat een deuk ik Verdrietig .

toevallig een donkerpaarse jeep? met een grijze trailer erachter?

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 14:38

ja die ja Clown

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:53

die van mij heeft ook van die buien......... mijn instructeur heeft me aangeraden een longeer lijn aan t halster te maken, en die over de borststang, dan zelf naast de klep gaan staan en erin trekken, eerst liep ze alsnog over me heen...... mijn instructeur haar een schop gegeven, stond ze er zo in. even later toen ik het alleen probeerde liep ze weer over me heen..... ik haar een schop gegeven, en nu loopt ze er zo in (wel met die longeerlijn dan he??). als je de longeerlijn bij haar achter d'r kont doet laat ze zich er in vallen, en knalt op haar rug.... ook rent ze anders naar stal ofzow.......

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:21

jamiro schreef:
ja die ja Clown

ja dat hele verhaal heb ik gehoord ja! Bloos!
die auto was namelijk van een stalgenoot
er zaten 3 krassen in en een aardige deuk Scheve mond

ach ja verzekering toch? Knipoog

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:48

jah verzekering, gelukkig wel, anders was het een dure wedstrijd geworde Cool

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:29

Wat vervelend als je paard niet meer meewerkt!
Als we ooit hard moeten remmen, of over een hobbelpad (of slecht wedstrijdterrein moeten) durft Emeraldo op de terug weg ook vaak de trailer niet in.
Achter in de trailer is het ook echt eng als bestuurder van de auto iets wat lomp rijdt! (Ik weet niet of dat zo is in dit geval)

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 18:34

nee me mamsie rijd heel voorzichtig en extra afstand zodat ze nie in ene snel moet remmen *LOL*

Maar ik heb meer het idee dat hij er een spelletje van maakt, want hij staat gewoon de andere kant op te kijken enzo, t is denk niet dat hij het eng vind

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:10

ik heb het dus andersom. jas loopt braaf de trailer op, maar wil er niet meer vanaf. Dit heeft de laatste keer een kwartier geduurt. En op het laatst hebben we hem echt een flinke tik moeten geven want ze wilde er gewoon echt niet meer af.

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:38

Ik ken het probleem die van mij wil er oowk niet op we zijn meestal dik 2 uren bezig. De ene x krijg ik hem met wat muesli erop en de volgende wil iej dus niej meer met muesli erop. Dan doen we heb met een longeerlijn achter zijn kont staat hij er sow op. Volgende x wil hij weer niet met een longeerlijn maar wel weer met een appeltje Verward Elke moet je weer wat anders verzinnen en kheb oowk het idee dat hij een spelletje speelt want op de trailer issiej best wel rustig. Hij wil der oowk weer makkelijk af mah kwil dus straks oowk wedstrijden rijden. Maar ik ga dus eerst naar vreemde plekken om te rijden en dat hij dan weer weet dat hij naar zijn eigen stalletje gaat. Want we hebben hem nu alleen maar op de trailer gehad als hij naar een andere stalling moest. Dus khoop als we met hem naar vreemde plekken gaan en weer trug naar zijn vertrouwde plekje dat hij dan wel wil Lachen