heeft iemand ervaring met ene jong paard dat voor het eerst op wedstrijd ging. ik ga namelijk met me nieuwe paard volgende week op wedstrijd en ben heel benieuwd hoe die reageerd....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kylan schreef:Slim om indoor te beginnen!! Dan zijn ze toch iets rustiger dan op een groot buitenterrein, en ze kunnen niet zo ver aan de kletter!
Een paard voor de eerste keer op wedstrijd zal wel wat gespannen zijn. Heb je al wel trailertraining gedaan? Anders sta je op wedstrijd met een paard dat de trailer niet meer in wil! Gewoon thuis een keer inladen, appeltje voeren en even laten staan, dan er weer uit. Na een paar keer een keer een stukje rijden met de trailer. Steeds een beetje voeren op de trailer, dan willen ze er daarna altijd in. Scheelt weer als je dat niet op wedstrijd krijgt, dat ze de trailer niet op willen!
jongleurtje schreef:ja zal ik doen, ik had er ook al aan zitten denken ergens anders te gaan rijden, maar me moeder wil me deze week niet meer brengen... ik ga het gewoon proberen en longeer hem in ieder geval ff voordat we weg gaan...
@angeliek: maar heeft die niet ook zo`n karakter dan? want die van mij is heel nuchter.. ja weet ht niet gok ook maar wat...
moowsy schreef:Waar ga je starten dan? Ik start ook volgende week met mijn paard...en aangezien we in dezelfde regio rijden, moeten we mischien tegen
elkaar.![]()
Dit is ook pas mijn 4e wedstrijd, de eerste was outdoor en ging helemaal de mist in, een paar maanden geleden 2 indoor, die gingen redelijk, maar ik had toen ook al 8 maanden geen dressuurles gehad..
Ze heeft gewoon weinig wedstrijd ervaring en let overalop behalve op mij..