afmeldtermijn wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

afmeldtermijn wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 15:12

Is het altijd zo dat als je je af wilt melden voor een wedstrijd, je dit minimaal een week van te voren moet doen? Of is dat per vereniging verschillend?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:30

Nee, je moet je afmelden voor de sluitingstermijn die op het vraagprogramma staat. Dat is meestal zo'n 3 weken tevoren.
In geval van ziekte moet je je minimaal 24 uur voor aanvang van de wedstrijd afmelden (als je het helemaal officieel wil doen met DA of doktersverklaring).

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 15:35

Is dat vraagprogramma ergens op te vragen of alleen bij de vereniging zelf?

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:48

Het kan ook zo zijn dat jij of je paard/pony iets op de dag van de wedstrijd mankeert (kreupel, ziek, noem maar op). Scheve mond
Mij overkwam dit ook op, dus moest afbellen, gelukkig brachten ze geen startgeld in rekening, er kan altijd iets gebeuren. Mijn paard viel van de laadklep toen hij achteruit schoot. Verdrietig Probeer het altijd netjes af te handelen met het secretariaat.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:55

Ik heb eind 2004 3 wedstrijden af moeten zeggen.... de sluitingstermijn was al geweest maar heb toch geen rekeningen binnen gehad....
Maar ik dacht dat het altijd voor de belavond [woensdag of donderdagavond voor de wedstrijd] moest afbellen en dat je dan een rekening kreeg!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:23

mijn pony had in de zomervakantie en hoefzweer en heb daardoor aan verschillende concoursen niet mee kunnen doen. helaas moesten we bij elk concour startgeld betalen. en bij sommige concoursen had ik me al afgemeld voor de sluitingsdatum van inschrijving. dat vind ik toch wel stom dat je dan nog moet betalen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:34

Normaal is het zo afmelden voor de sluitingsdatum geen inschrijfgeld verschuldigd, na sluitingsdatum ten alle tijde het inschrijfgeld verschuldigd.
Meestal hebben de verenigingen wel een belavond wanneer je je kan afmelden. Uit eigen ervaring weet ik dat niet iedereen zich aan die belavond houd en iedere dag van de week afbeld. Je kan je tot het laatste moment afmelden

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:00

Het vraagprogramma staat vaak op internet. Meestal wordt het ook naar de verenigingen gestuurd die uitgenodigd zijn.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:36

Voor de sluitingsdatum.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:47

Officieel mag je alleen voor de sluitingsdatum afmelden. Als je na de sluitingsdatum wil afmelden MOET je volgens het reglement een DA verklaring hebben. Maar omdat secretariaten al blij zijn ALS je afmeld kan je vaak ook wel afmelden zonder DA verklaring. In pricipe blijft je inschrijfgeld altijd verschuldigd na de sluitingsdatum, zelfs als je een DA verklaring hebt.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:36

Een week van tevoren afmelden, meld je je later af, moet je mt een verklaring van de DA komen of een andere deskundige.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:54

Kylan schreef:
Officieel mag je alleen voor de sluitingsdatum afmelden. Als je na de sluitingsdatum wil afmelden MOET je volgens het reglement een DA verklaring hebben. Maar omdat secretariaten al blij zijn ALS je afmeld kan je vaak ook wel afmelden zonder DA verklaring. In pricipe blijft je inschrijfgeld altijd verschuldigd na de sluitingsdatum, zelfs als je een DA verklaring hebt.

Yep! Het is toch zelfs zo dat ze je een boete erbij geven als je na de sluitingsdatum afmeld? Tenminste, dat had ik begrepen dat het tegenwoordig zo is.
Maar dat je die boete niet hoeft te betalen als je een dokters- of DA-verklaring hebt. Tot nu toe hoefde ik alleen maar het startgeld te betalen gelukkig, dus ze zijn er (nog) niet zo streng op.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:43

Ik vind het trouwens wel raar dat als je een daverklaring hebt, je dan nog moet betalen