Belgische wedstrijd amazones en ruiters (poll)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lees eerst mijn bericht

Dressuur
15 (38%)
Springen
4 (10%)
Voltige
Geen stemmen
Reining
Geen stemmen
Combinatie
2 (5%)
Anders
Geen stemmen
Recreatief
7 (17%)
Ik ben een Nederlandse ruiter
11 (28%)

Totaal aantal stemmen: 39

RanouK

Belgische wedstrijd amazones en ruiters (poll)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 20:27

Ik vraag mij af welke wedstrijdsport de Belgische bokkers beoefenen. Lachen

Even uitleg over de poll.
De poll is dus enkel voor Belgische mensen, voor de zekerheid heb ik de knop 'Ik ben een Nederlandse ruiter'' bijgezet, zodat mensen die mijn bericht niet lezen iets verkeerds aanduiden.
Nederlanders mogen als ze willen toevoegen wat zij van de poll verwachten en evt.wat ze zelf doen.

Je bent ook een wedstrijdruiter als je wedstrijd gericht traind in deze poll, natuurlijk met later als doel wedstrijden te rijden in een bepaalde discipline. Doet ook aan welke displine je gaat doen, waarvoor je traind.

De knop 'Dressuur' is voor als je dressuurwedstrijden rijd, maar deze duid je ook aan als vooral dressuurwedstrijden doet. Bv. je rijdt 10 dressuurwedstrijden, maar elk jaar doe je voor de lol 1 springwedstrijd. Dan doe je hoofdzakelijk dressuurwedstrijden.

De knop 'Springen' is natuurlijk voor de springruiters, maar net zoals bij de dressuur, als je 1 dressuurwedstrijdje per jaar doet en dan nog 10 springwedstrijden. Dan doe je hoofdzakelijk Springen, duid deze knop aan.

De knop 'combinatie' is voor ruiters die echt trainen en wedstrijden rijden in bv de discipline dressuur en springen. Dus je doet bv. 5 springwedstrijden en 5 dressuurwedstrijden.

De knop 'Recreatief' is voor ruiters die niet willen deelnemen aan wedstrijden, spreekt voor zich.

Natuurlijk zijn er ook in België meerdere displines, daarom plaats ik 'Voltige', 'Reining' en 'Anders' erbij. Ik hoop dat dit voor zich spreekt.

De knop 'Anders' mag altijd worden aangeduid als de situatie anders is.

Ik hoop dat jullie er aan uit kunnen, je duid dus gewoon aan wat je hoofdzakelijk beoefend in de wedstrijdsport.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:14

Even bij zeggen, ik zelf doe dressuur. Lachen

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:11

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet aanduiden.
Vroeger was ik een sprinruiter. Ik deed jumpings, maar door allerlei omstandigheden gestopt.
Dan heb ik een tijdje recreatief gereden.
Nu volg ik wel dressurlessen en heel af en toe springlessen. Ik doe springen en dressur bij ons in de wei. Tong uitsteken en recreatief.
In februari en ik van plan een paar oefenjupings mee te doen.
Ik zou wel graag terug wedstrijden willen doen (vooral springen dan) maar helaas heb ik daar niet het geschikte paard voor.
Dus wat zou ik nu moeten aanduiden?

(heb ik genoeg uitgelegd? Tong uitsteken )

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:11

Ikzelf spring met 2 paardjes, van de zomer heb ik er ook nog met een aantal anderen gesprongen die voor de eerste keer op wedstrijd gingen. Dressuurwedstrijden doe ik écht niet graag, ik schakel dan ergens een knop om en doe dan precies niets meer behalve sturen en overgangen rijden, zonder ze deftig te laten lopen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:47

Ik train dressuurmatig, en ben van plan om in de toekomst regelmatig deel te nemen aan wedstrijden. Voorlopig heb ik er nog maar 2 gereden Lachen

surferken42

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:57

Ik doe dressuur en heeeeeeeeeeeel soms eens springen, maar zelden.
Nu in de winter ga ik normaal gezien bijna geen wedstrijden rijden
dit jaar, maar in de zomer wel weer volle bak competitie Lachen:-)

Ben veranderd van de LRV naar de WVUR.
Daar ligt de nadruk veeeeeel meer op dressuur

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:04

skara schreef:
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet aanduiden.
Vroeger was ik een sprinruiter. Ik deed jumpings, maar door allerlei omstandigheden gestopt.
Dan heb ik een tijdje recreatief gereden.
Nu volg ik wel dressurlessen en heel af en toe springlessen. Ik doe springen en dressur bij ons in de wei. Tong uitsteken en recreatief.
In februari en ik van plan een paar oefenjupings mee te doen.
Ik zou wel graag terug wedstrijden willen doen (vooral springen dan) maar helaas heb ik daar niet het geschikte paard voor.
Dus wat zou ik nu moeten aanduiden?

(heb ik genoeg uitgelegd? Tong uitsteken )

Het woord springen komt vaker aan bod he. Haha!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:07

Idra schreef:
Ik train dressuurmatig, en ben van plan om in de toekomst regelmatig deel te nemen aan wedstrijden. Voorlopig heb ik er nog maar 2 gereden Lachen

Ik heb even in je profiel gekeken, Licor is echt wel een lekker dier.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:21

Weet ook niet goed wat aanduiden, ik doe wedstrijdjes dressuur mee, maar eigenlijk enkel voor de lol, springen ben ik net mee bezig en binnenkort heb ik mijn eerste springwedstrijd en valt die mee, denk ik dat het springen zal worden Knipoog
Zal mezelf dan maar bij recreatief plaatsen Haha!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:39

Ik rij met Esperanto nog maar van vorig jaar juni wedstrijd dressuur. Maar met mijn vorig paard heb ik ook altijd dressuur gereden.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:52

Ik doe dressuur en af en toe voor de lol eens wat springen.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:36

ik cross (eventing)

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:37

moet er nog bijvertellen dat ik vroeger enkel jumping reed Lachen

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:26

Ik rij 7 jaar paard, heb 6,5 jaar een eigen paard en rij al 6 jaar springwedstrijden met eigen paard en anderen.

We hebben 4 jaar bij de LEWB gesprongen (waalse tegenhanger van VLP), ik heb wedstrijden tot en met 80 cm gesprongen met mijn eigen paard. En wedstrijden van 90-1m met het paard van vrienden. Sinds twee jaar rij ik bij de VLP, HGVBB.
De voorbije zomer heb ik voornamelijk dressuurwedstrijden gereden, maar eigenlijk ligt mijn hart bij het springen. Heb ook ooit een paar crossen meegedaan.

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:09

Ik train dressuurmatig maar nog nooit aan een wedstrijd deelgenomen Huilen
Dat hoop ik in de toekomst dus wel te doen met mijn dressuurknol die ik nu ong 3 maanden heb. Lachen
Iemand trouwens aanbevelingen bij welke vereniging je je in Brabant het beste aansluit?
Ik dacht zelf aan lrv.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:43

Craz ik zou beginnen met lrv, maar verwacht er niet teveel van, heb je een "mooi" paard met spetterende papieren, dan vlieg je zo door die eerste reeksen door, maar heb je dat allen niet, dan blijf je gewoon hangen. Ook het puntensysteem in de lrv kan soms danig op je zenuwen werken, de ene keer kreeg ik bv een 4 voor zuiverheid van de gangen, en de laatste keer kreeg ik een 8 Rolleyes en nee hij liep bij die 4 niet onregelmatig ofzo, hij heeft gewoon geen gangen Tong uitsteken
Maar persoonlijk blijf ik erbij dat je beter in lrv begint al was het maar gewoon om de wedstrijden eens mee te maken enz, later kan je nog altijd overgaan naar federatie.
Zelf rijd ik lrv bij Korbeek-Dijle (st-joris)

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:37

Ik zou natuurlijk de HGVBB aanraden hè. Maar het niveau ligt er wel meteen heel hoog. Van in het begin. Mijn vroegere lerares was ervan overtuigd dat Marengo hoog zou eindigen in de proefjes (zij reed LRV), maar niets bleek minder waar. Bij de VLP zijn we in het begin paar keer laatste met onvoldoende geëindigd. Boos!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:44

ohja nog wel even vermelden dat het niveau in lrv tegenwoordig omhoog aan het gaan is, tegenwoordig vind je er meer duurdere paarden. Wetende dat lrv is opgericht voor armere mensen vroeger die ook wedstrijd wilden rijden Knipoog

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 02:39

Ik heb 7 jaren wedstrijd gereden, waarvan 1 jaar dressuur bij de pony's, 4 jaren springen, eventing en dresuur bij de pony's en 2 jaren dressuur bij de paarden.
Nu ik geen wedstrijdpaard meer heb ivm studies, rijd ik nu recreatief. Meestal wel dressuurmatig, ook doe ik mijn opleiding tot trainer B dressuur nu. Omdat ik nu meestal mijn vorige pony rijd die we thuis nog steeds hebben staan en er geen wedstrijden mee mag starten, ben ik van plan deze zomer endurance misschien eens uit te proberen. Ook beleren voor de koets wordt een optie (maar daar geen wedstrijden op dat gebied).
Beetje van alles wat dus. Ah ja, en dan heb ik de vrijheidsdressuur en het werk aan de lange lijnen en longeren nog niet gemeld. Haha!

(nu heb ik dan maar voor recreatief gekozen)