zusje super gereden maar de punten,, :n

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Madelon

zusje super gereden maar de punten,, :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 18:45

Vandaag had me zusje naar lange blesure tijd van Dandy eindelijk weer een dressuurconcours Vork
En natuurlijk als mede-ruiter Knipoog ging ik weer mee om te groomen
Nou ik zeg niet vaak dat Dandy een super dressuurproef loopt maar vandaag durfde ik dat toch maar ff mooi te zeggen Haha!:D
Hij liep dan wel niet aan de teugel maar dit is ook geen must in het B,
Hij liep lekker nagevelijk, goed voorwaarts niks geen ubersnelheid of wat dan ook! lekkere proef!
ze reed echt super op de bordjes, Dandy kwam alleen in de overgangen naar de galop iets tegen de hand!

Na de proef was me zusje dan ook helemaal trots en iedereen zei ook tegen dr,, super proef meid, dit moet wel een winstpunt zijn!
En ook ik zei dit,, maar de jury dacht er blijkbaar heeeeeel anders over Boos!
148 Bloos! iedereen schrok ervan! niemand had dit verwacht, ok, de punten is ok,, dat maakte dr niet zoveel uit, maar er stond geen enkel punt commentaar op NIKS!!
Wat moet je daar nou mee! zo kunnen we dus niks verbeteren!!
alleen aan het eind, pony moet aan de teugel lopen!
Hallooowww,, dit is het B!!!

Maarja,, volgende keer andere jury, Pony heeft het super gedaan!! we zijn allemaal trots op hem!! Lovers

en natuurlijk ook ff leuk om te melden! De nijgraaf het er weer een kringkampioen bij Vork Niki Vermeulen reed in het L1 een eerste plaats met als plaatsen in de Selectie wedstrijden 2x een 1e en 1x een 2e plek!
Samen met Meren baltjes,, *ook mijn vereniging* mag zij de Nijgraaf gaan vertegenwoordigen op het Gelders Kampioenschap!!
en dan hebben we ook nog een ruiter als 1e reserve staan Vork t was weer een lekker dagje!! Haha!

Gefeliciteerd Dames Kusje!!!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:47

ja egt dom man!!!
geen commentaar!
bij manon stond er ookal niks op Verward
zo ken ik ook wel jury worden alleen maar punten geven! Boos!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:48

Ik heb het ook heel vaak gehad, lage punten met als enige commentaar 'pony loopt niet aan de teugel'. Terwijl overal staat dat alleen nageeflijk lopen ook goed is in de B. Ik ben het er ook zeker niet mee eens dat ze dit in de B afstraffen, maar je kunt er niks tegen doen..

En als jullie zelf vinden dat het goed ging, dan heb je misschien wel geluk bij een andere jury, dus; volgende keer beter!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:53

erg vervelend!! maar je had ook ff naar de jury kunnen gaan en vragen waarom ze dan zulke lage punten had gegeven! jullie staan in je recht want tot en met een 6 of zelfs een 7 moet bij alles daaronder commentaar staan!

maar hopen dat je volgende keer wel een goede jury hebt!!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:54

Loezjuh schreef:
Ik heb het ook heel vaak gehad, lage punten met als enige commentaar 'pony loopt niet aan de teugel'. Terwijl overal staat dat alleen nageeflijk lopen ook goed is in de B. Ik ben het er ook zeker niet mee eens dat ze dit in de B afstraffen, maar je kunt er niks tegen doen..

En als jullie zelf vinden dat het goed ging, dan heb je misschien wel geluk bij een andere jury, dus; volgende keer beter!

ja mijn jury zei een keer dit als commenaar: nette proef lekker gereden!
dus ik blij dacht dat ik wel hoge punten zal hebben dan he ik had nog nooit zulke lage punten geahd als wat zij me gaf! en wat stond er op het staartje niks!! nouja de volgende keer gign het stukker beterS! Tong uitsteken

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 18:58

hetismij schreef:
erg vervelend!! maar je had ook ff naar de jury kunnen gaan en vragen waarom ze dan zulke lage punten had gegeven! jullie staan in je recht want tot en met een 6 of zelfs een 7 moet bij alles daaronder commentaar staan!

maar hopen dat je volgende keer wel een goede jury hebt!!

We hadden nog een uur op de prijsuitreiking moeten wachten!
Dan hadden we pas om commentaar kunnen vragen, en dan heb je ook nog is grote kans dat ze zeggen!

"ja ik heb zoveel pony's zien rijden dat weet ik allemaal niet meer hoor! Schijnheilig"

k heb namelijk al vaker dit soort situaties meegemaakt Schijnheilig

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:10

he wat jammer nou van de punten.. domme jury Boos!
maar wel super dat dandy zo super liep *LOL*

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:11

jaleesa90 schreef:
ja mijn jury zei een keer dit als commenaar: nette proef lekker gereden!
dus ik blij dacht dat ik wel hoge punten zal hebben dan he ik had nog nooit zulke lage punten geahd als wat zij me gaf! en wat stond er op het staartje niks!! nouja de volgende keer gign het stukker beterS! Tong uitsteken

Dan krijg je ook wel het idee dat de coupons omgewisseld zijn ofzo..

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:11

jaa stom is dat..
sommige jurys willen idd wel zien dat een pony ook in de B aan de teugel loopt.
mjaa jullie waren tevreden daar gaat het om Haha!
Succes!!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:59

Ik kan me wel in de punten vinden. In de B moet een pony zeker aan de teugel lopen. Dat hoort gewoon bij de basis. Dus goed thuis daarop oefenen en volgende keer beter.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 20:06

Bitwise schreef:
Ik kan me wel in de punten vinden. In de B moet een pony zeker aan de teugel lopen. Dat hoort gewoon bij de basis. Dus goed thuis daarop oefenen en volgende keer beter.

B, BEGINNERS!!!
als je voor in het proevenboekje leest staat er, pony hoeft nog niet direct aan de teugel te lopen!!

dus nee,, de pony hoeft niet aan de teugel te lopen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:33

B staat voor beginners ja. Daaronder hoort voorwaarts neerwaarts, stelling + buigine en aan de teugel lopen. Als je dan ook nog de figuren correct rijdt is het helemaal mooi. En als dat nog niet lukt moet je niet meteen boos zijn op een jury, die alleen maar terecht punt. Ik neem aan dat we het hier niet over de klasse AB of BB hebben.

Heb je zelf ook de jurycursus gedaan Madie? Ik geef geen wp weg als een pony in het B niet aan de teubel loopt. Het verschil tussen nageeflijk en aan de teugel is niet zo heel erg groot.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:42

Loezjuh schreef:
Dan krijg je ook wel het idee dat de coupons omgewisseld zijn ofzo..

ja ik dacht egtt van HOE KAN DAT!!
maarja das voorbij Tong uitsteken

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 20:47

Scum schreef:
B staat voor beginners ja. Daaronder hoort voorwaarts neerwaarts, stelling + buigine en aan de teugel lopen. Als je dan ook nog de figuren correct rijdt is het helemaal mooi. En als dat nog niet lukt moet je niet meteen boos zijn op een jury, die alleen maar terecht punt. Ik neem aan dat we het hier niet over de klasse AB of BB hebben.

Heb je zelf ook de jurycursus gedaan Madie? Ik geef geen wp weg als een pony in het B niet aan de teubel loopt. Het verschil tussen nageeflijk en aan de teugel is niet zo heel erg groot.

geef je die wel weg in't AB of BB?? en toch,, in't B is aan de teugel lopen geen MUST,, dat lees je in het proevenboekje en daar hoef ik GEEN jurycursus voor gedaan te hebben!

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:58

Ik heb wel vaker bedenkingen bij jurycommentaar. In de B en dan schrijven ze: meer impuls, meer gedragen, meer lengtebuiging. Je hoort regelmatig zulke dingen. Dan vraag ik me ook af wat nou B is. Tuurlijk moet je je paard netjes door de ring kunnen rijden, op de bordjes en mooie overgangen....maar lengtebuiging e.d. lijkt me van een paar klasses hoger!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:03

heb ik pas ook in wanroy gehad iedereen die mijn proef had gezien en ook die van d andere zeiden je wordt zeker 1 of 2.
Ik vond ook dat mijn pony super liep.
Wordt ik dik laatste met een stuk of 50 punten verschil op de eerste uik had echt zoiets nou ja zeg.
loopt je pony een keer goed wordt je zo de grond in gestampt

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:27

Er wordt in de B idd gekeken of een paard aan de teugel loopt. Doet hij dit niet. Dan heb je geen WP!!! Dus zo slecht vind ik het dan ook niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:35

Babs schreef:
Ik heb wel vaker bedenkingen bij jurycommentaar. In de B en dan schrijven ze: meer impuls, meer gedragen, meer lengtebuiging. Je hoort regelmatig zulke dingen. Dan vraag ik me ook af wat nou B is. Tuurlijk moet je je paard netjes door de ring kunnen rijden, op de bordjes en mooie overgangen....maar lengtebuiging e.d. lijkt me van een paar klasses hoger!

Al deze dingen horen toch echt bij de basis. En het lijkt je iets van een paar klasses hoger, bedenk wel, een jury geeft je een winstpunt als hij je waardig vindt om een klasse hoger te rijden! Deze dingen heb je toch echt wel nodig in de L1.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:44

@Babs: Ik vind dat een paard in de B best wel wat aan de teugel moet lopen. Maar geen dingen die pas in het M moeten. Had ik in de B/C. Die jury begint te vertellen dat ik meer moet verzamelen en dit en dat. Dus ik vroeg aan mn moeder: Wat is dat allemaal(ik was 10). Luister daar maar niet naar Haha!. Dat is gewoon belachelijk. Maar een beetje aan de teugel moet wel.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:46

@missSisa, hij hoeft niet aan de teugel te lopen, maar wel de teugel accpeteren, dat zijn 2 verschillende dingen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:50

@Melanie15: Maar als een paard de hele proef niet aan de teugel loopt, moet jij geen wp krijgen!!! Want mensen waarvan de pony wel aan de teugel loopt en een keer een foutje maken komen dan ook bij die mensen in de buurt. Aangezien je niet iedereen 180 kan geven!!!

benedict

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:07

hoi,
dit heb ik ook een keer gehad, inrijdne ging goed zoals anders, lkkr voorwaarts, mooi nageeflijk....maar toen in de proef ook Haha! ik had maar 146 Boos! terwijl het nog nooit zo goed was gegaan(was ook in de B)

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:18

Neonlight schreef:
Al deze dingen horen toch echt bij de basis. En het lijkt je iets van een paar klasses hoger, bedenk wel, een jury geeft je een winstpunt als hij je waardig vindt om een klasse hoger te rijden! Deze dingen heb je toch echt wel nodig in de L1.

Tuurlijk, maar als je vervolgens 5 en 6 krijgt met dit commentaar dan verwachten ze het nú al van je en da´s geen b! Je hoeft toch ook geen contragalop te kunnen in de L2! Dat ga je leren voor je M proef!

Fjord_Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:10

Hmm alleen punten geven? Hoe kun je hoger komen als je niet weet wat je moet verbeteren!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 09:27

je kunt toch geen volte rijden zonder lengtebuiging en aanleuning? Scum heeft volledig gelijk.